Hvad fik du af vide ved din JM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad fik du af vide? du skulle gøre ved vandafgang hvis barnets hoved ikke stod fast

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.348 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. september 2010

slettet_7530

Mit spørgsmål går på hvad fik du af vide af din Jm du skulle gøre hvis vandet gik inden barnets hoved havde sat sig fast i bækkenet?

Jeg har selv født for snart 10 år siden og 4 år siden, hvad jeg fik af vide kommer når der er komemt mange besvarelser.

I må også gerne skrive jeres fødested altså det hospital i var tilknyttet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

skulle lægge mig ned og ringe til fg som så ville sende en sygetransport... Hvis man ringer 112 bliver man kørt til nærmeste hosp. og IKKE nødvendigvis til fødestedet

Anmeld

23. september 2010

ekzunz

Jeg fødte Lukas på Hillerød hospital i 2004 og jeg fik besked på at lægge mig ned og vente på Falck hvis jeg havde vandafgang.

Vandet gik kl. 5 om morgenen i min seng, så da Falck endelig kom bad de mig om at gå ud til båren, for de mente altså ikke de kunne få den ind i huset... JM blev tosset da jeg fortalte det for det er jo bestemt ikke en del af aftalen at den gravide selv skal gå ud til båren...

Anmeld

23. september 2010

wamse

Samme svar som de oven stående Jeg skulle blive liggende til falch hentede mig, ikke noget med 112, som faktisk ikke hed 112 dengang, he he

Anmeld

24. september 2010

henh01

Hold da op det var jeg slet ikke klar over. Min lillemand ligger ikke fast endnu, så det er da meget rart at vide hvordan man skal håndterer situationen hvis vandet en dag går.

Er det for at forhindre en sædefødsel, stjernekikkert mv eller??

Anmeld

24. september 2010

Diana...

Caroline86 skriver:

skulle lægge mig ned og ringe til fg som så ville sende en sygetransport... Hvis man ringer 112 bliver man kørt til nærmeste hosp. og IKKE nødvendigvis til fødestedet

Samme her og det var så på silkeborg sygehus.

Anmeld

24. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
henh01 skriver:

Hold da op det var jeg slet ikke klar over. Min lillemand ligger ikke fast endnu, så det er da meget rart at vide hvordan man skal håndterer situationen hvis vandet en dag går.

Er det for at forhindre en sædefødsel, stjernekikkert mv eller??

når bebsen ikke ligger fast kan man risikere at navlestrengen glider ned og ud sammen med vandet og så kan den blive klemt af... det sker meget sjældent, men risikoen er der! og så får bebs jo self. ingen ilt

Anmeld

24. september 2010

marhemor

Fik at vide i onsdags, det samme som flere herinde, at jeg skulle lægge mig ned, uanset hvor og så kontakte fødegangen, som ville sende en ambulance for at hente mig. Evt. lægge en pude under bækkenet, hvis der er sådan én i nærheden  Og jeg skal føde på Nykøbing F sygehus.

marhemor (36+1 og en pige på tværs...)

Anmeld

24. september 2010

Ina33

Jeg har to gange født på Aalborg Sygehus i 2001 og i 2005, begge gang har jeg fået besked på at jeg bare skulle tage det stille og roligt hvis vandet gik (også selvom hovedet ikke stod fast). Alle læger og jordmødre jeg har været i kontakt med, har sagt at det er en skrøne at navlestrengen skulle kunne blive klemt. Jeg har i øvrigt også læst i flere bøger at det skulle være en skrøne.

Men jeg kan da godt forstå at de kvinder der får at vide af deres jordmoder eller læge at de skal ligge sig ned, de tror på det, og rent faktisk gør det.

Anmeld

30. september 2010

slettet_7530

hiver lige denne frem igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.