Andres billeder på nettet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

276 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juli 2008

BellaT

Jeg fandt igår ud af at mig og min lille familie ligger i en af mine svigerinders album på Arto. Og helt offentligt. Krævede ingen indlogning.
Fik det mærkeligt. Og min kæreste blev rasende. For hun har ikke spurgt os om det var iorden.
Ja, jeg lægger selv få billeder ind af mig og Phillip her og på IG. Men det er da mig selv der gør det.
Der var også billeder af Phillips fætter med en ikke særlig rar tekst under. Hun er uvenner med moderen men lægger billeder ind af drengen... Det har hun 100 % sikkert ikke fået lov til af moderen. Det er jeg ret sikker på og da slet ikke med sådan en latterlig undertekst. Desuden kører der en faderskabssag og så er det da ikke så smart at han vises på nettet. Er der ikke regler omkring det?

Nå, men har skrevet en venlig mail til hende om at det er iorden med billeder af mig og Phillip, men ikke af min kæreste. Og at hun nok hellere lige må spørge sin søster ang. billeder af drengen. Det er bare svært at spørge når de overhovedet ikke taler sammen...:S

Men er det ved at være normalt at man bare smider alle mulige billeder på nettet. Mit billede = min ret til at fremvise? Er jeg og min kæreste håbløs gammeldags? Eller spørger man først?
Jeg ved at på FB kan man lægge billeder ind af andre på deres profil. Så måske jeg bare er lidt bagefter. Men det ændrer nu ikke på at jeg gerne vil spørges først:).

Knus fra Helle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2008

Helle30

Jeg tror ikke, det er lovligt at lægge billeder af andre ud uden samtykke.
Det mener jeg at have hørt i forbindelse med sager fra Youtube.
Hvis du ikke bryder dig om, at hun har lagt dem ud, så ring til hende og bed hende om at tage dem af.

- Helle

Anmeld

25. juli 2008

Anja

Jeg er i al fald lige så gammeldags som dig så.

Jeg ønsker ikke at folk lægger billeder af mig og mine børn uden at have fået lov .... og jeg lægger selv sjældent billeder ind. Har kun her og på IG.

Anmeld

26. juli 2008

linemus

Jeg har været ved at hjælpe en skole med at lave hjemmeside og spurgte i den forbindelse skolelederen om reglerne. Nu kan jeg ikke huske det 100 &, men hun havde selvfølgelig undersøgt det, og man må ikke lægge billeder på af enkeltpersoner uden deres samtykke, men hvis der er flere på billedet (kan ikke huske hvormange), må man gerne.

- Line

Anmeld

26. juli 2008

Nadi

Jeg ville også føle mig MEGET krænget! Jeg har lagt billeder ud på mit album herinde hvor der er billeder af nogle af Oliver's venner, men jeg har spurgt forældrene om lov først. Man [k]skal[/k] spørge om lov, det er simpelthen bare ikke iorden andet. Så nej jeg ville ikke sige dig og din kæreste er gammeldags, slet ikke. Eller hvis I er det så er min mand og jeg det ihvertfald også ;) På facebook der skal man også sætte kryds i en rubrik om man faktisk har lov til at lægge det billede ud som man har tænkt sig. Og det album jeg har derinde skulle meget gerne kun være mine venner der kan se det. -Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.