har virkelig brug for hjælp..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.159 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. september 2010

quar20

Hej alle..

Tino sov igennem fra han var 3 uger frem til han blev 8mdr. Så havde han lige en periode hvor han søgte tryghed og var bange for at skille sig af med os, så han røg ind i vores soveværelse dog i hans egen seng..! Så begyndte han igen da han var 13mdr. at kunne sove på hans eget værelse i hans egen seng..!

Nu er han altså 19måneder, og har for 3uger siden IGEN flyttet hans seng ind til os..!! Han sover altså IKKE hvis han ikke sover i samme rum som os..! - Han sover i rejsesengen nu da han for godt og vel 7 måneder siden besluttede sig for at tremmesengen var YDERST farlig, og skreg bare at vi ville løfte ham op i den..!!  Så vi forsøgte os med  rejsesengen da den var nemmest at slå op midt om natten inde hos os - og siden har han sovet i rejsesengen og den er han fortrolig med..!!

Nu ved jeg bare snart ikke hvad jeg skal gøre mere for at han føler sig tryg på hans eget værelse..! Altså han er astmatisk bronkitis barn så hver gang han hoster eller rømmer sig vågner både jeg og min mand..!! Og det gør Tino altså temmelig tit - så det blir til uafbrudt søvn HVER NAT..!!

Nu venter vi jo lillebror og har termin d. 26nov. Og frygter faktisk lidt at vi skal til at have en mas med Tino om at putte på hans eget værelse..! Syntes jo det er SKIDE synd for Tino hvis han nu blir vækket af Lillebror hver nat..!

har i nogle ideér til hvad pokker vi kan gøre - eller har i selv prøvet det? og hvornår ophørte det?

Mange hilsen fra

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

quar20

Hov det kunne egentlig også være rart at høre hvornår jeres barn kommer i seng og hvornår i så står op.. ?

Anmeld

23. september 2010

quar20

Ingen der kender til det eller har en metode vi kan prøve?

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

ved ikke hvad i kan gøre ):

men vores datter er 21 måneder, og har siden hun var 1 ½ måned sovet fra 20 til 7-8. hun har altid sovet på hendes eget værelse.

lillebror er snart 4 måneder, og har siden han var 1 måned, sovet fra 21 til 8-9. han har også altid sovet på hans eget værelse.

Anmeld

23. september 2010

quar20

NatasjaL skriver:

ved ikke hvad i kan gøre ):

men vores datter er 21 måneder, og har siden hun var 1 ½ måned sovet fra 20 til 7-8. hun har altid sovet på hendes eget værelse.

lillebror er snart 4 måneder, og har siden han var 1 måned, sovet fra 21 til 8-9. han har også altid sovet på hans eget værelse.

arhh syntes bare det er SÅ hårdt..!!

Det lyder til det bare kører skide godt hjemme hos jer og at i ikke har haft problemer med søvnen og det med at sove på eget værelse..!!

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

quar20 skriver:

arhh syntes bare det er SÅ hårdt..!!

Det lyder til det bare kører skide godt hjemme hos jer og at i ikke har haft problemer med søvnen og det med at sove på eget værelse..!!

overhovedet ikke, det er vi så glade for.

kan godt forstå du syns det er hårdt!!

Anmeld

23. september 2010

mor_sabina

Altså jeg er jo nærmest frtaler for at de skal sove sammen med os. Men hvis det ikke fungere hos jer, så ville jeg nok tage skeen i den anden hånd og stå ved jeres beslutning om at han skal id på værelset. Herhjemme kan phillip godt være lidt ked af det om aftenen, men jeg går gladeligt ind på værelset og putter ham endnu en gang op til 10 gange nogle dage. Men jeg tror på at hvis jeg viser ham det er ok så finder han også hurtigt ud af at det er det. Men det kan tage en lille uge før han finder ud af at i ikke giver jer.

Jeg har prøvet at lade phillip sove hos os men han sover bedst selv mor vil ellrs så gerne putte, for det gjorde jeg selv som barn til jeg var 17

Men han bliver lagt mellem 19 og 19.30 og står så op mellem 6-7. Men det er først de sidste par dage han har sovet igennem ellers vågner han tit om natten og skal lige have en sut g måske tjekke at mor og far stadig er der!?

Anmeld

23. september 2010

quar20

mor_sabina skriver:

Altså jeg er jo nærmest frtaler for at de skal sove sammen med os. Men hvis det ikke fungere hos jer, så ville jeg nok tage skeen i den anden hånd og stå ved jeres beslutning om at han skal id på værelset. Herhjemme kan phillip godt være lidt ked af det om aftenen, men jeg går gladeligt ind på værelset og putter ham endnu en gang op til 10 gange nogle dage. Men jeg tror på at hvis jeg viser ham det er ok så finder han også hurtigt ud af at det er det. Men det kan tage en lille uge før han finder ud af at i ikke giver jer.

Jeg har prøvet at lade phillip sove hos os men han sover bedst selv mor vil ellrs så gerne putte, for det gjorde jeg selv som barn til jeg var 17

Men han bliver lagt mellem 19 og 19.30 og står så op mellem 6-7. Men det er først de sidste par dage han har sovet igennem ellers vågner han tit om natten og skal lige have en sut g måske tjekke at mor og far stadig er der!?

Jamen vi har enddag sådan en rul ud madras som vi plejer at tumle på som vi har lagt på ved siden af ham inde på hans værelse..!! Men han vågner så snart vi lister ud - og blir simpelthen ved med at være så ked af det..!! Og hvis vi så sætter sengen op inde hos os sover han som en sten og for det meste hele natten..!!

Syntes bare det er Så hårdt for os at se at han blir SÅ ked af det, også selvom vi fortæller ganske rolig shssss mor og far er lige her..! det er nattid og vi skal sove..!! Elsker dig..! INTET hjælper bare..!!

Mon det er fordi han bare ikke er klar til at give slip eller?

Anmeld

24. september 2010

mor_sabina

quar20 skriver:

Jamen vi har enddag sådan en rul ud madras som vi plejer at tumle på som vi har lagt på ved siden af ham inde på hans værelse..!! Men han vågner så snart vi lister ud - og blir simpelthen ved med at være så ked af det..!! Og hvis vi så sætter sengen op inde hos os sover han som en sten og for det meste hele natten..!!

Syntes bare det er Så hårdt for os at se at han blir SÅ ked af det, også selvom vi fortæller ganske rolig shssss mor og far er lige her..! det er nattid og vi skal sove..!! Elsker dig..! INTET hjælper bare..!!

Mon det er fordi han bare ikke er klar til at give slip eller?

Altså jeg tror måske jeg ville lade ham sove som ham sover bedst, men kan godt se at det kan give postyr når lillebror kommer

Men princippet i den anden måde skulle være at han selv skal lære at falde i søvn, for llers når han så vågner og opdager i er væk så breder panikken sig. Så selv om det kan lyde barsk og han lyder som om han virkelig lider nød så skal man gå ud af væreset og vente lidt inden man går ind igen. Herhjemem synes jeg egentlig ret hurtigt han fandt ud af at vi mente det og at vi kom tilbage når han var ked af det. Vi bruger 2-3 min på uret og det er faktisk ret meget der kan ske på den tid, men det er også længe at høre på at han er ked af det. Jeg trøstede mig med at hvis han kun kalde og råbe så havde han gjort det, gråden er jo han sprog. Men jeg tror det handler om at tage beslutningen og så køre det igennem, for de er jo snu de små, de ved godt de kan få os til at ændre mening. <Så sæt en ramme af måske en uge og så hold 110% fast i den tid, det vil han garanteret kunne mærke at i mener.
Men igen du kender ham bedst så det er jo slet ikke sikkert det er en rigtige løsnong for jer.
Håber i finder ud af det, ihvertfald rigtig meget held og lykke

Anmeld

24. september 2010

quar20

mor_sabina skriver:

Altså jeg tror måske jeg ville lade ham sove som ham sover bedst, men kan godt se at det kan give postyr når lillebror kommer

Men princippet i den anden måde skulle være at han selv skal lære at falde i søvn, for llers når han så vågner og opdager i er væk så breder panikken sig. Så selv om det kan lyde barsk og han lyder som om han virkelig lider nød så skal man gå ud af væreset og vente lidt inden man går ind igen. Herhjemem synes jeg egentlig ret hurtigt han fandt ud af at vi mente det og at vi kom tilbage når han var ked af det. Vi bruger 2-3 min på uret og det er faktisk ret meget der kan ske på den tid, men det er også længe at høre på at han er ked af det. Jeg trøstede mig med at hvis han kun kalde og råbe så havde han gjort det, gråden er jo han sprog. Men jeg tror det handler om at tage beslutningen og så køre det igennem, for de er jo snu de små, de ved godt de kan få os til at ændre mening. <Så sæt en ramme af måske en uge og så hold 110% fast i den tid, det vil han garanteret kunne mærke at i mener.
Men igen du kender ham bedst så det er jo slet ikke sikkert det er en rigtige løsnong for jer.
Håber i finder ud af det, ihvertfald rigtig meget held og lykke

Vi har prøvet den der med at putte ham, også gå ud fra værelset, vente lidt også gå ind igen.. Men efter 3 timer kunne jeg simpelthen ikke holde til mere..!! Så han kom ind til os og han snork sov..!

Tænker han måske slet ikke er klar til det lige nu..?! Siden INTET virker..!! Det er da også smadder hyggeligt at vi sover i samme værelse - men jeg tænker mere på ham og hans dag når lillebror kommer til verden...!! Han vil jo sikkert vågne de gange lillebror vågner og skal ha mad, og syntes bare det er SÅ synd for ham at han skal være plaget af søvnmangel..

Nu ved vi jo hellere ikke hvordan Lillebror er ENDNU..!! Men aner bare slet ikke hvad vi skal gøre..!! Tror vi må prøve at lade ham sove inde hos os et stykke tid endnu, også må vi tage den derfra..!!

Men det er da rimelig øv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.