Hvad gør I med juleaften ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

mimse

Jeg har termin d. 30/12. Hverken min kæreste eller jeg er de store jule-mennesker, og plejer at stikke af fra julen ved at tage på ski, wellness-ophold eller lgn. Vores familier er vant til, at vi ikke nødvendigvis er der i julen og ikke deler deres begejstring for traditionerne. I år er vi igen inviteret til familie-jul, men har sagt, at vi ikke kan tage stilling til det endnu. Det komer helt an på dagsformen :-) Og det er der respekt og forståelse for.

Hvis du ikke har lyst til at binde dig op på et arrangement, så synes jeg, at du skal lade være emd at gøre det. Det vil stresse dig fra nu af, og indtil du ved, om du kan leve op til din forpligtelse. Din nærmeste familie burde af alle mennesker være forstående over for din situation - og være i stand til at sætte sig og deres egne behov til side for en enkelt jul. Synes det virker meget respektløst af dem ikke at bakke dine ønsker op.

Nu hvor du skal være mor,  kan det være måske en god øvelse i at lære at sige nej, og kende dine egne grænser... :-)

Glædelig jul - uanset valg af indhold :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

mimse

Jeg har termin d. 30/12. Hverken min kæreste eller jeg er de store jule-mennesker, og plejer at stikke af fra julen ved at tage på ski, wellness-ophold eller lgn. Vores familier er vant til, at vi ikke nødvendigvis er der i julen og ikke deler deres begejstring for traditionerne. I år er vi igen inviteret til familie-jul, men har sagt, at vi ikke kan tage stilling til det endnu. Det komer helt an på dagsformen :-) Og det er der respekt og forståelse for.

Hvis du ikke har lyst til at binde dig op på et arrangement, så synes jeg, at du skal lade være emd at gøre det. Det vil stresse dig fra nu af, og indtil du ved, om du kan leve op til din forpligtelse. Din nærmeste familie burde af alle mennesker være forstående over for din situation - og være i stand til at sætte sig og deres egne behov til side for en enkelt jul. Synes det virker meget respektløst af dem ikke at bakke dine ønsker op.

Nu hvor du skal være mor,  kan det være måske en god øvelse i at lære at sige nej, og kende dine egne grænser... :-)

Glædelig jul - uanset valg af indhold :-)

Anmeld

3. oktober 2010

Schelderup

Her har vi termin d. 15. december, så det er jo heller ikke lige til at sige, om baby er kommet eller ej

I forhold til familietraditionerne skal vi holde jul hos min familie, hvilket betyder en køretur på ca. 1½ time.

Hvis baby ikke har meldt sin ankomst inden juleaften, så er planen at vi bliver hjemme for at være i bekvem afstand på Skejby Sygehus. I det tilfælde vil vi bare blive os selv, og så måske min svoger og svigerinde, som også skal være dem selv i år.

Hvis baby er kommet til verden inden jul, så tager vi bestik af, hvordan det går, og om vi har mod på at tage køreturen - det kommer helt sikkert meget an på dagsformen. Det er min familie heldigvis helt inforstået med

Så vi tager det som det kommer - baby bestemmer!

Anmeld

7. oktober 2010

decembermor

vi holder jul alene hjemme, bare kæresten og mig, med steg og juletræ og det hele. Det bliver så hyggeligt, og jeg glæder mig SINDSYGT! Jeg har termin 30/12, men gider ikke 1000 mennesker så tæt på fødslen

Anmeld

17. oktober 2010

xiix

Hej. Jeg har termin d 21dec...vi har ikke planlagt noget som helst. Vi vil tage det som det kommer.

Anmeld

18. oktober 2010

VNB

Schelderup skriver:

Her har vi termin d. 15. december, så det er jo heller ikke lige til at sige, om baby er kommet eller ej

I forhold til familietraditionerne skal vi holde jul hos min familie, hvilket betyder en køretur på ca. 1½ time.

Hvis baby ikke har meldt sin ankomst inden juleaften, så er planen at vi bliver hjemme for at være i bekvem afstand på Skejby Sygehus. I det tilfælde vil vi bare blive os selv, og så måske min svoger og svigerinde, som også skal være dem selv i år.

Hvis baby er kommet til verden inden jul, så tager vi bestik af, hvordan det går, og om vi har mod på at tage køreturen - det kommer helt sikkert meget an på dagsformen. Det er min familie heldigvis helt inforstået med

Så vi tager det som det kommer - baby bestemmer!

Har det på præcis samme måde som dig!

Jeg har termin den 8 december, og vi har indtil videre planer om at vi skal holde jul hjemme hos mine forældre (som også bor ca 1½ times kørsel fra os) Dette har været aftalen helt fra starten af, og jeg håber sådan at det kommer til at holde

Jeg nyder faktisk tanken om at skulle have den lille med, og så VED jeg at jeg ikke får lov at røre en fingre mht julemaden, forberedelserne osv... jeg (og min kæreste også selvfølgelig!) har derfor 100 % tid til den lille, og mine 2 søstre vil med glæde tage lidt over når vi har brug for et hvil. Vi får vasket tøj, ryddet op, serveret mad, hygget om osv osv. så det blir faktisk rent afslapning at tage ud af huset og fejre juleaften  

MEN det hele afhænger selvfølgelig af om fødslen er gået godt, og baby har det godt osv... hvis der viser sig at komme noget til hindrig, tager vi selvfølgelig ikke afsted. Babys ve og vel kommer helt klart i første række!

Tror dog at det hele nok skal gå, og er ret sikker på vi kommer afsted. Samtidig glæder jeg mig rigtig meget til at "min nye lille familie" skal være samlet med min "gamle familie" babys oldemor kommer også (altså min mormor) og vi er derfor 4 generationer samlet! Det er da fantasktisk

Håber i alle får en rigtig rigtig hyggelig jul, enten alene eller i familiens selskab

Anmeld

23. oktober 2010

Rsa

Jeg har termin d.19 december, vi har de sidste to år holdt jul hjemme hos os og det gør vi også i år...

Vi har så valgt at dele opgaverne ud, så vi ikke selv skal stå med madlavning mm.
Vi har også en dreng på 8 år og hans jul skal ikke tilsidesættes, fordi der kommer en lille baby...

Om vores baby er kommet eller ej, når det bliver jul, tager vi det som det kommer.... Vi er heller ikke en kæmpe familie og plejer kun at være 7-8 stykker.

Men gør hvad der er bedst for jer og jeres omstændigheder

Vh.. Rsa 31 + 6

Anmeld

28. oktober 2010

MoarTil4

tjah - det med julen står ret åbent for vores familie i år.

med termin omkring juleaften, så er der ingen sikkerhed for om en evt. juleaften kan gennemføres eller ej.

min mand og jeg hælder selv mest til ikke at have aftale med nogen omkring jul, men blot købe ind til vores egen lille familie (2 voksne og 3 børn), og så ellers håbe at vi enten når hjem til juleaften eller måske lige når at holde den inden lillebror vælger sin ankomst.

Uanset hvad så skal ungerne jo ikke snydes for juleaften, så mad, gaver og julehygge skal der da nok blive.

jeg ved at der er noget familie som helst ser, at vi skal holde julen med dem, men jeg har nok svært ved at overskue det, så usikkert som tingene er. Det har jeg lidt dårlig samvittighed over...typisk mig.
 Hvis jeg evt. føder et par dage før jul så ved jeg fra forrige fødsler at jeg er meget følelsesladet og ikke kan overskue for meget, omvendt vil det være noget rod at ringe og aflyse med familien et par timer før den store julemiddag hvis fødslen nu går igang.

Og da jeg føder hurtigt, så går det ikke an at "skulle ud hos familien", for så bliver der for langt til sygehuset.

vi skal nok få holdt jul og hygge for  ungerne, men i år bliver der nok ikke den store familiemæssige sammenkomst. Men det bliver jo også jul til næsten år..........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.