Hvad gør I med juleaften ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.719 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Maja_4000

Jeg har termin den 23. december (: Min kæreste og jeg er enige om ikke at aftale noget med nogen om juleaften , da jeg kan ligge i fødsel , lige have født osv. osv. .. Men det er som om vores familier ikke kan forstå det .. Jeg har ikke lyst til at stå med en nyfødt sammen med en million mennesker .. Vil gerne have lov at lære hende lidt at kende , inden vi skal "udsættes" for det ..

Er det mig/os som er helt galt på den ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

roenlund

Jeg har termin d. 6 nov. og har sagt at jeg ikke aftaler noget til jul før jeg har mødt ham den lille, for først derefter tror jeg at jeg kan tge stilling til om det skal være den store familiejuleaften med en lang transportid vi melder og til eller om vi bare skal tage den lidt mere stille udgave med bare min mor og mine 3 søskende... eller om det bare skal være os tre derhjemme...

Min familie virker ikke som om det har den store betydning for dem at jeg ikke vil aftale noget, men det er nok også fordi de ved at presser de for meget på vil min respons nok bare blive at jeg melder fra til dem der presser...

Er der ikke noget i familien i kan aftale med at hvis i har overskud til det (hvadenten du har født eller ej) kommer i og ellers bliver i hjemme uden at i af den grund føler jer pressede???

Anmeld

22. september 2010

Persille83

Jeg har termin d. 22 december, så kender godt til det problem.

Vi skal holde julen sammen med svigerfamilien og min egen familie, som vi gjorde sidste år. Det er rigtig hyggeligt, og der er endnu ikke små børn i familien, så vi bliver de første, hvilke gør at alle gerne vil "please" os.

Vi skal holde jul enten hos mine svigerforældre eller hos os( sidste år var det hos mine forældre, men min far arbejder juleaften til kl. 18.00 så han har ikke tid til at stå i køkkenet).

Bliver det holdt hos os, så må de komme og stå for det hele, for jeg har sagt at hvad enten jeg har stor mave eller har født, så er energien og tankerne nok et andet sted end at stå og lave mad.

Så sådan gør vi herhjemme ... eller det er tanken indtil videre.

Anmeld

22. september 2010

Persille83

Glemte helt muligheden for at føde lillejuleaften eller juleaften. Sker det, så mener jeg der er en mulighed for at komme hjem i nogle timer og så tilbage på hospitalet. Dette er noget vi vil overveje hvis det skulle ske.

Anmeld

22. september 2010

Snuske1985

Har termin d. 30. december, men det kan jo ske at blive før... Men vi har bestemt os for at vi tar det som det kommer. Vi ska være hos mine forældre juleaften i år og det er jeg helt tryg ved hvad enten han er kommet eller ej.

Men kan godt forstå hvis der er betænkeligheder ved det... Især for dem der har meget kørsel ud af det osv. Vi har heldigvis kun 5 km ud til mine forældre og samme køretid til sygehuset hvis det sku være...

Anmeld

23. september 2010

Kats

Maja_4000 skriver:

Jeg har termin den 23. december (: Min kæreste og jeg er enige om ikke at aftale noget med nogen om juleaften , da jeg kan ligge i fødsel , lige have født osv. osv. .. Men det er som om vores familier ikke kan forstå det .. Jeg har ikke lyst til at stå med en nyfødt sammen med en million mennesker .. Vil gerne have lov at lære hende lidt at kende , inden vi skal "udsættes" for det ..

Er det mig/os som er helt galt på den ?

Hej Maja.
Jeg kan sagtens følge dig!!

Eventuelt et forslag til, hvordan I kan tackle det: 
Da jeres familier ikke umiddelbart, har den store forståelse for, at I måske bare har lyst til, at nyde denne jul alene (og med jeres lille baby, hvis du har født )
Kunne I så ikke, sige ja tak, til at holde jul hos dine eller kærestens forældre - og samtidigt sige, at såfremt det hele bliver for presset, så må I jo springe fra.
På den måde, har I meldt jer ind i "juleklubben", men har forbeholdt jer retten til at ringe og melde afbud, hvis nu du har født, skal føde eller bare er helt "fyldt op" og ikke har lyst!

Julen kommer jo igen og igen I må tænke lidt på jer selv og hvad I kan overkomme... Og hvem ved, måske har du født 2 uger forinden jul og er i topform med en sovende lille baby... og så har I måske alligevel lyst til, at jule lidt med resten af familien. 

Altså: sige ja tak  (med forbehold) - og så KUN gøre det som I føler er rigtigt for jer, når dagen kommer

Held og lykke, KNus Kats 

Anmeld

23. september 2010

Maja_4000

Rart at høre , at jeg ikke er den eneste som har det sådan :p

Tror bare vi siger , at vi kommer - Hvis ikke der er sket et eller andet :p Jeg ved bare også hvor ondt i ryggen jeg allerede har nu .. Hvis ikke jeg har født til den tid , kan jeg slet ikke overskue at skulle noget en hel dag :p

Anmeld

25. september 2010

Tanja Hedelund Jensen

Hejsa...

Jeg har termin d. 24. nov., så det er jo noget før jul, men man ved jo aldrig hvad dedr sker.

Vi har inviteret hele familie hjem til os selv, da jeg ikke tror at jeg magter at skulle hjemme fra. Vi bliver 8 + den lille.
Det er aftalt at det er min mor og svigermor der står for alt det praktiske med mad osv. Så jeg skal bare være der og hjælpe med det jeg føgler for - det passer mig fint.

Jeg elsker julen og elsker at være sammen med familien. Den lille ny er første barnebarn på beggesidder, så vi ville heller ikke"røve" nogle af bedsteforældrne for være sammen med den lille ny.

Anmeld

25. september 2010

mor_sabina

Hvor er det pudsigt, det er næsten omvendt herhjemme. Jeg forventer a kunne holde jul herhjemme ligesom sidste år, men både min mor og mormor siger det kan du ikke osv osv. Men jeg vil altså. Så må de jo bare hjælpe med maden, men jeg har besluttet mig for at julen bliver holdt herhjemme fremover så det skal ikke laves om. Så det bliver spændende om jeg kan gennemføre

Men du skal gøre som du har det bedst med, og så må du forklare dem dså godt du kan hvorfor det er vigigt for dig at det bliver på den måde, det ka de sikkert også godt forstå, men selvfølgelig vil de gere dele aftenen med jer.

Anmeld

25. september 2010

Lene-Dorthea

Jeg har termin d. 10. december og vi har valgt at holde julen hjemme, så jeg kan koncentrer mig 100 % om baby og så vil min kæreste så lave mad sammen med hans forældre. Kærestens storebror mener dog at han skulle holde julen i hans ekstrem lille lejlighed, og det er umuligt at forklare ham at for det første vil vi ikk rejse så langt når jeg måske kun lige har født, og for det andet kan der slet ik være særlig mange gæster og vi bliver i alt 9 + baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.