Maja_4000 skriver:
Jeg har termin den 23. december (: Min kæreste og jeg er enige om ikke at aftale noget med nogen om juleaften , da jeg kan ligge i fødsel , lige have født osv. osv. .. Men det er som om vores familier ikke kan forstå det .. Jeg har ikke lyst til at stå med en nyfødt sammen med en million mennesker .. Vil gerne have lov at lære hende lidt at kende , inden vi skal "udsættes" for det ..
Er det mig/os som er helt galt på den ? 
Hej Maja.
Jeg kan sagtens følge dig!!
Eventuelt et forslag til, hvordan I kan tackle det:
Da jeres familier ikke umiddelbart, har den store forståelse for, at I måske bare har lyst til, at nyde denne jul alene (og med jeres lille baby, hvis du har født
)
Kunne I så ikke, sige ja tak, til at holde jul hos dine eller kærestens forældre - og samtidigt sige, at såfremt det hele bliver for presset, så må I jo springe fra.
På den måde, har I meldt jer ind i "juleklubben", men har forbeholdt jer retten til at ringe og melde afbud, hvis nu du har født, skal føde eller bare er helt "fyldt op" og ikke har lyst!
Julen kommer jo igen og igen
I må tænke lidt på jer selv og hvad I kan overkomme... Og hvem ved, måske har du født 2 uger forinden jul og er i topform med en sovende lille baby... og så har I måske alligevel lyst til, at jule lidt med resten af familien.
Altså: sige ja tak (med forbehold) - og så KUN gøre det som I føler er rigtigt for jer, når dagen kommer 
Held og lykke, KNus Kats
Anmeld