Fornuft eller lyst???!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.307 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. september 2010

tb

Ja, som skrevet herinde tidligere så friede min dejlige kæreste til mig på vores datters barnedåb, den 5 september  og han har altid sagt at når man har friet skal brylluppet stå indenfor et år.. Folk spurgte selvfølgelig hvornår det skulle være, og kæresten bladrede i telefonen og sagde den 18 juni 2011.. Puha, hvor blev jeg lykkelig.. Det er jo den dag alle, eller i hvert fald de fleste, kvinder går og drømmer.. Så jeg gik jo selvfølgelig straks igang med planlægning, for jeg kunne da godt se at de 9 måneder hurtig kunne gå.. Har købt ind til invitationer og bordkort, da jeg godt selv kan lide at lave sådan noget.. Og da jeg skal starte på arbejde til januar, ville jeg egentlig gerne være nogenlunde færdig inden da..

Men nu er kæresten så ved at trække i land med at det skal være til sommer.. Han ville gerne rykke det et år, til juni 2012.. Sagen er den at vi, for at kunne holde bryllup til sommer, nok skal ud og låne lidt.. Vi vil max bruge 50.000 på det, og kan jo nok nå at spare lidt sammen inden da, men ikke det hele.. Nu vil han så gerne vente til 2012, for så kunne vi måske nå at spare det hele sammen selv, så vi var fri for at skulle låne lidt til det..

Er det mig der er egoistisk og bare VIL giftes til sommer eller burde jeg bruge fornuften i stedet for og vente det år ekstra.. Puha, har jo bare været oppe og køre de sidste par uger, da mit bryllup er en dag jeg har glædet mig til såååååå længe

Det blev vist lidt langt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Dictes mor

Jeg vil sige, at når nu han har sagt en dato til flere, så hænger han på den dato. Og ja i følge Emma gad, skal man giftes indenfor et år efter man er blevet forlovet. Jeg vil sige, hvis nu det bare var jer to, der havde diskuteret dato, så kunne I godt have rykket det, men når nu han har valgt at offentliggøre det, så synes jeg bestemt, at I skal holde fast ved den dato.

Jeg har nogle ideer til, hvordan I kan gøre det, så I ikke behøver at låne så mange penge. Min lillesøster blev gift i sommers ved et brag af en fest, uden det kostede dem særlig meget. Istedet for at ønske sig gaver, så ønskede de sig ting til brylluppet. Således fik de i gave musikken til festen, kjole, tøj, mad mv. Faktisk fik de så meget støtte, at festen stort set ikke kostede dem noget, og her snakker vi altså et bryllup på herregård med flot mad og overnatning til alle gæster. Så det kan lade sig gøre at holde et fantastisk bryllup på den måde.

Og hvis du mangler en flot kjole til billige penge, så har jeg min til salg

Anmeld

22. september 2010

tb

Dictes mor skriver:

Jeg vil sige, at når nu han har sagt en dato til flere, så hænger han på den dato. Og ja i følge Emma gad, skal man giftes indenfor et år efter man er blevet forlovet. Jeg vil sige, hvis nu det bare var jer to, der havde diskuteret dato, så kunne I godt have rykket det, men når nu han har valgt at offentliggøre det, så synes jeg bestemt, at I skal holde fast ved den dato.

Jeg har nogle ideer til, hvordan I kan gøre det, så I ikke behøver at låne så mange penge. Min lillesøster blev gift i sommers ved et brag af en fest, uden det kostede dem særlig meget. Istedet for at ønske sig gaver, så ønskede de sig ting til brylluppet. Således fik de i gave musikken til festen, kjole, tøj, mad mv. Faktisk fik de så meget støtte, at festen stort set ikke kostede dem noget, og her snakker vi altså et bryllup på herregård med flot mad og overnatning til alle gæster. Så det kan lade sig gøre at holde et fantastisk bryllup på den måde.

Hej og tak for svar

Ja, han friede jo som sagt foran hele familien og alle venner.. Så de fleste ved datoen..

Jeg ved han ikke vil gå med til den med at ønske sig ting til brylluppet i gave.. Han mener man skal klare sig selv, og han har i forvejen svært ved at tage imod pengegaver..

Jeg vil mene vi kan holde 'vores' drømmebryllup til lige under de 50.000.. Og det er med fest på Kro med alt inklusiv, musik, tøj, frisør, fotograf, ja det hele..

Men tror lige jeg vil give ham et par dage uden bryllupssnak og se om det hjælper lidt

Anmeld

22. september 2010

tb

Dictes mor skriver:

Og kjolen, ja der har jeg jo allerede printet inde i mit hoved hvordan den skal se ud

Anmeld

22. september 2010

Dictes mor

tb skriver:

Og kjolen, ja der har jeg jo allerede printet inde i mit hoved hvordan den skal se ud

Det var også mest i spøg Man skal have lige netop den kjole, man drømmer om.

Anmeld

22. september 2010

Mumto3

Uh, jeg ville ikke kunne udskyde mit bryllup i et helt år. Sådan som jeg ser alternertiverne, så kan I enten holde et mindre bryllup eller låne pengene. Men det kræver selvfølgelig at I begge to er enige!!!

Vi havde selv et fantstisk bryllup, og brugte 1 år på at planlægge det, og vi havde bestemt vores op og ned ture, der var mange ting at blive enige om, hvad, hvorhenne, hvor mange, hvad med økonomien osv. men jeg synes også det er en fed ting at gøre som par, og også en god 'træning' i ægteskabet, at skulle få det til at fungere, også selvom der er ømme punkter, og kameller der skal sluges. Der var tider hvor vi var så langt fra hinaden, at jeg nogengange var lige ved at opgive det hele, og tænkte: så kan det F.... også være lige meget, og andre gange hvor jeg svævede på lyserøde skyer fordi min kommende mand og jeg bare ville det samme, og planlagde dette vidunderlige bryllup sammen.

Vi har snart 8års bryllupsdag....som tiden dog flyver afsted!

Anmeld

22. september 2010

henh01

jeg kan godt lidt forstå din kæreste. Jeg vil såååå gerne giftes, men helst ikke sætte mig i gæld for det. Hvis I kan skaffe alle pengene til 2012 frem for at have en gæld i skal afdrage i 5 år og betale en masse renter mv. så ville jeg nok vente det ene år

Anmeld

22. september 2010

tb

henh01 skriver:

jeg kan godt lidt forstå din kæreste. Jeg vil såååå gerne giftes, men helst ikke sætte mig i gæld for det. Hvis I kan skaffe alle pengene til 2012 frem for at have en gæld i skal afdrage i 5 år og betale en masse renter mv. så ville jeg nok vente det ene år

gælden bliver ikke større end at den er afdraget indenfor 1 år, men nej forstår ham da os godt lige på det punkt.. Men det var jo ham der satte datoen i første omgang

Anmeld

22. september 2010

tb

Mumto3 skriver:

Uh, jeg ville ikke kunne udskyde mit bryllup i et helt år. Sådan som jeg ser alternertiverne, så kan I enten holde et mindre bryllup eller låne pengene. Men det kræver selvfølgelig at I begge to er enige!!!

Vi havde selv et fantstisk bryllup, og brugte 1 år på at planlægge det, og vi havde bestemt vores op og ned ture, der var mange ting at blive enige om, hvad, hvorhenne, hvor mange, hvad med økonomien osv. men jeg synes også det er en fed ting at gøre som par, og også en god 'træning' i ægteskabet, at skulle få det til at fungere, også selvom der er ømme punkter, og kameller der skal sluges. Der var tider hvor vi var så langt fra hinaden, at jeg nogengange var lige ved at opgive det hele, og tænkte: så kan det F.... også være lige meget, og andre gange hvor jeg svævede på lyserøde skyer fordi min kommende mand og jeg bare ville det samme, og planlagde dette vidunderlige bryllup sammen.

Vi har snart 8års bryllupsdag....som tiden dog flyver afsted!

tillykke med den snarlige bryllupsdag!!

ja, nu må vi se hvad vi bliver enige om her.. giver ham lige lidt ro  der har selvfølgelig heller ikke været andet end bryllupssank fra min side af lige siden han friede.. hehe.. kan da godt forstå hvis han er ved at blive lidt kuller..

Anmeld

22. september 2010

Ni-ko-li-ne

jeg ville udskyde brulluppet.... men det er en princip sag... jeg vil simpelthen ikke låne penge til et bryllup :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.