hvad er godt mod tynd mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.736 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. september 2010

LotteN

Min datter på 2,5 år startede ud med at kaste op hele natten mellem søndag og mandag... troede så hun var frisk igen, men valgte så lige at kaste op i nat også og har MEGET tynd mave.

Hendes appetit er ikke specielt god, men hvis jeg kan få noget i hende, hvad er så godt mod sådan en tynd mave og hvad fraråder i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

twinboys

LotteN skriver:

Min datter på 2,5 år startede ud med at kaste op hele natten mellem søndag og mandag... troede så hun var frisk igen, men valgte så lige at kaste op i nat også og har MEGET tynd mave.

Hendes appetit er ikke specielt god, men hvis jeg kan få noget i hende, hvad er så godt mod sådan en tynd mave og hvad fraråder i?

Åhhhh lille pus... rigtig god bedring...

Revet æbler, cola, saltstænger, saltkiks, saftevand med lidt salt i, chips og ristet franskbrød....

Det var lige hvad jeg havde af gode forslag...

Majbritt

Anmeld

22. september 2010

Tynen

Da vores datter var igennem samme tur, blev vi rådet til at undgå mælkeprodukter.
Dog skulle ristet toastbrød med smør være ok.

Banan virker "stoppende" på aff. Det er dog ikke særlig behageligt at kaste op, da det svider, men hvis du mener at hun er ved at være ovre opkasten kan du måske forsøge?!

Derudover blev vi rådet til at give hende cola, saftevand og andet sødt drikkelse.
Det er meget vigtigt at de får noget væske.
Desuden gav vi vores datter et par franske kartofler pga. salten.
Det var det eneste vi kunne få i hende, og til sidst var jeg bare desperat.

Rigtig god bedring med hende!
Det er så frygtelig når de små er syge

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

blåbær er godt. tror godt man kan købe blåbær mos på glad ( babymad )

bare hvis du også lige ville have et sundt alternativ

Anmeld

22. september 2010

LotteN

twinboys skriver:

Åhhhh lille pus... rigtig god bedring...

Revet æbler, cola, saltstænger, saltkiks, saftevand med lidt salt i, chips og ristet franskbrød....

Det var lige hvad jeg havde af gode forslag...

Majbritt

tusind tak for det.

Jeg har altid undret mig, hvorfor er det æblerne skal være revet?

Anmeld

22. september 2010

MoarTil4

LotteN skriver:

giv hende kogt vand og noget meget tyndt havregrød - det virker.

undgå fedtholdige og sukkerholdige ting - ikke noget med saftevand, cola og usunde ting.

virussen kan som regel nemlig finde næring i sukker og andet

Anmeld

22. september 2010

LotteN

Da vores datter var igennem samme tur, blev vi rådet til at undgå mælkeprodukter.

Banan virker "stoppende" på aff. Det er dog ikke særlig behageligt at kaste op, da det svider, men hvis du mener at hun er ved at være ovre opkasten kan du måske forsøge?!

Derudover blev vi rådet til at give hende cola, saftevand og andet sødt drikkelse.

nu sidder hun og ser kaj og anre og spiser æble - og fik en halv krydderbolle med nutella i hende imorges, så lidt kommer der da indenbors. men skal da vidst ud og have fat i noget saftevand - det ejer vi ikke lige i huset

HVad med juice - er det godt eller skidt mod maven? for det drikker hun nemlig glædeligt!

Anmeld

22. september 2010

LotteN

MusseMorTil3 skriver:

giv hende kogt vand og noget meget tyndt havregrød - det virker.

undgå fedtholdige og sukkerholdige ting - ikke noget med saftevand, cola og usunde ting.

virussen kan som regel nemlig finde næring i sukker og andet

hmm, det er jo så ikke så nemt, når nogle taler for sukkerting og andre sig NEJ - hvad lytter man så lige til

Anmeld

22. september 2010

MoarTil4

LotteN skriver:

hmm, det er jo så ikke så nemt, når nogle taler for sukkerting og andre sig NEJ - hvad lytter man så lige til

det bestemmer du jo i sidste ende selv.

jeg ved af egen erfaring at det virker at undgå sukker - tit lever virussen på sukkeret og alt det man i virkeligheden fylder i kroppen for at få virus væk. I sidste ende kan virussen bliver kraftigere og stærkere af sukkeret og dermed sværere at komme af med.

det med kogt vand og tynd havregrød - var en råd jeg engang fik at en vagtlæge, og det har virket her.

Det er selvfølgelig ikke det mest spændende, spørgsmålet er om du kan lokke det i dit barn. Men sukker bør helt sikkert undgås efter min mening.

god bedring med den lille

Anmeld

22. september 2010

Diana...

Tynen skriver:

Jeps det samme har vi fået at vide. og franske kartofler råde vores læge os til da mange børn elsker dem. 

Alle kneb gælder når de små er syge. 

Knus Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.