Fælles eller fuld forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2010

JVIHJSH

Hmm.. Virker stadigvæk til der er nogle ting jeg vil være afhængig af at han tager sig af. Det er alligevel noget at tænkt over for, nøj hvor ville jeg blive sur og skuffet hvis jeg eller barnet var afhængig af at faren gjorde noget og han så ikke gjorde det.. En situation ingen af os vil i er jeg ret sikker på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Missi skriver:

Så længe barnet bor ved dig er det dig der har magten om det så er fælles eller ej... han får tilbud om diverse samtaler og agementer der nu blir i fremtiden, men han har ikke medbestemmelse som sån, med mindre du spørg

En mor med fælles forældre myndighed, skal spørge faren til råds hvergang der sker noget med barnet, fx skift a skole, og hvis moderen tager barnet med på ferie. Og sørg for at have det på skrift, hvis der til tider er problemer med faderen!

Anmeld

21. september 2010

JVIHJSH

LouiseVous skriver:

En mor med fælles forældre myndighed, skal spørge faren til råds hvergang der sker noget med barnet, fx skift a skole, og hvis moderen tager barnet med på ferie. Og sørg for at have det på skrift, hvis der til tider er problemer med faderen!

Det lyder til du har lidt dårlig erfaringer med det?

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

JVIHJSH skriver:

Jo men jeg vil jo heller ikke gøre mig uvenner med ham når nu det går så godt.. Hvordan fungerer det egentlig? Har jeg bare fuld forældremyndighed til at starte med?

Nej, I skal udfylde enten en faderskabserklæring, som giver dig fuld forældremyndighed eller en omsorgs- og ansvarserklæring, som giver jer fælles forældremyndighed

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

JVIHJSH skriver:

Nu snakker jeg rigtig godt med faren til mit barn og vi har også været inde over at få fælles forældremyndighed over ham når han engang kommer, men jeg har så fået afvide at han skal være indover alle de beslutninger jeg tager med hensyn til barnet? Er det rigtigt?

Jeg ved han vil være en sød og omsorgsfuld far, og jeg vil gerne have han ser barnet så meget som muligt, men faren er bare rigtig dårlig til at overholde aftaler.. Og hvis jeg skal være afhængig af at han gør visse ting for at jeg kan de ting med mit barn (Skifte skole f.eks.) så vil det være RIGTIG problematisk for mig. Han ved godt selv at han er dårlig til det med at overholde aftaler..

Men HVIS jeg nu får fuld forældremyndighed er der så ikke en måde hvorpå jeg kan forsikre ham om at jeg ikke vil have den for at "Forhindre" ham i noget som helst? Vil det i det hele taget være fair af mig at foreslå det når jeg nu hele tiden har gået og sagt den skal være fælles?

P.s. er 39+5 idag

På dette link kan du se mere omkring konsekvenserne
http://www.familiestyrelsen.dk/foraeldremyndighed/spoergsmaal-og-svar-om-foraeldremyndighed/

Anmeld

21. september 2010

JVIHJSH

Baagøe skriver:

På dette link kan du se mere omkring konsekvenserne
http://www.familiestyrelsen.dk/foraeldremyndighed/spoergsmaal-og-svar-om-foraeldremyndighed/

Tak for det

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

JVIHJSH skriver:

Tak for det

Velbekomme. Har selv brugt det, da jeg stod i samme situation

Anmeld

21. september 2010

JVIHJSH

Baagøe skriver:

Velbekomme. Har selv brugt det, da jeg stod i samme situation

Må jeg spørge hvad du valgte? Og hvordan det er gået med det valg?

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

JVIHJSH skriver:

Må jeg spørge hvad du valgte? Og hvordan det er gået med det valg?

Vi har fælles og det kører upåklageligt - har kun haft behov for hans underskrift én gang, da Laura skulle have lavet et pas, hvilket han så skulle skrive under på Har endnu ikke fortrudt det

Anmeld

21. september 2010

JVIHJSH

Baagøe skriver:

Vi har fælles og det kører upåklageligt - har kun haft behov for hans underskrift én gang, da Laura skulle have lavet et pas, hvilket han så skulle skrive under på Har endnu ikke fortrudt det

Det lyder rigtig dejligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.