Forældelsesfrist på bidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. september 2010

Pige2009

Nogen der på stående fod kan fortælle, hvornår det er for sent at  søge bidrag til f.eks. fødsel og dåb?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Pige2009

Fandt det lige selv på dåben. Forældelsesfristen er 3 mdr. efter dåb/navngivning

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

Hvad med bodrag i forbindelse med fødsel?

Anyone?

Anmeld

21. september 2010

MorTilGustav

Baagøe skriver:

Hvad med bodrag i forbindelse med fødsel?

Anyone?

Hey. Jeg startede med kun at søge det normale bidrag men besluttede mig senere for at søge dem allesammen. Det gjorde jeg for et par måneder siden og har netop fået brev om, at jeg vil få dem alle  Så der har Gustav nok været mindst 8 mdr. Ved ikke om der overhovedet er en frist på det med fødslen...

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Hey. Jeg startede med kun at søge det normale bidrag men besluttede mig senere for at søge dem allesammen. Det gjorde jeg for et par måneder siden og har netop fået brev om, at jeg vil få dem alle  Så der har Gustav nok været mindst 8 mdr. Ved ikke om der overhovedet er en frist på det med fødslen...

Ok. Fik du også ekstra til dåb?

Anmeld

21. september 2010

MorTilGustav

Baagøe skriver:

Ok. Fik du også ekstra til dåb?

Jeps, jeg fik det hele. Mener dog jeg indsendte ansøgningen om alle bidrag indenfor de første 3 mdr efter hans dåb (i midten af marts) for at være på den sikre side, så det har nok været i starten af juni jeg gjorde det. Tidligere end jeg lige troede.. Men synes bare du skal prøve at afkrydse dem alle på ansøgningen og håbe de alle blive godkendt

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Jeps, jeg fik det hele. Mener dog jeg indsendte ansøgningen om alle bidrag indenfor de første 3 mdr efter hans dåb (i midten af marts) for at være på den sikre side, så det har nok været i starten af juni jeg gjorde det. Tidligere end jeg lige troede.. Men synes bare du skal prøve at afkrydse dem alle på ansøgningen og håbe de alle blive godkendt

Hmmm, har endnu ikke besluttet om jeg vil, da jeg jo ikke vil have at situationen tilspidses yderligere - you know

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Fik du også til fødselshjælp

Anmeld

21. september 2010

MorTilGustav

Baagøe skriver:

Fik du også til fødselshjælp

Jep, både Bidrag til mit underhold i 2 måneder før og 1 måned efter fødslen,  udgifterne ved fødslen og dåb fik jeg udover det normale månedlige bidrag

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Jep, både Bidrag til mit underhold i 2 måneder før og 1 måned efter fødslen,  udgifterne ved fødslen og dåb fik jeg udover det normale månedlige bidrag

For pokker da - det er jo en del penge det drejer sig om Hvorfor har jeg ikke søgt det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.