amning og p-piller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.736 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. september 2010

Melbek

Jeg har lige været til min 8 ugers tjek ved læge og vi snakker prævention. Her siger han, at ppiller vil være den bedste løsning, da jeg jo gerne vil være gravid i løbet af de næste 1½ år igen...

Jeg har jo læst at amning og ppiller ikke er super godt sammen, men han mente at, det kunne sagtens gå, med nogle af de milde piller..

Jeg fuldammer og har masser af mælk. Men jeg frygter jo, at produktionen helt forsvinder ved indtag af pillerne.

Jeg har så læst til mig, i de gamle tråde, at nogle har sagtens kunne tage ppiller under amningen, uden problemer..

Derfor vil jeg meget gerne høre, om der er nogle der ammer og tager p-piller, som har lyst at fortælle om forløbet?? -om det har haft nogle indvirkning?? Og om det helt har stoppet produktionen??

Et andet spørgsmål, som jeg ikke fik 100 % svar på (glemte at spørge direkte) -må man godt starte op på p-pillerne, før man har fået sin første mens??

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

NatasjaL

det med amning og p-piller kan jeg desværre ikke svare dig på, da jeg ikke selv ammer

men det andet kan jeg godt. jeg spurgte min læge om jeg måtte starte inden jeg fik min første mens, da jeg ikke gad og gå og vente en evighed, da der jo kan gå op til et år før den kommer igen :s nå men, jeg fik så afvide at jeg kunne sagtens starte når jeg ville, de første 14 dage, skulle vi bare stadig bruge kondom, for pillerne virkede først efter 14 dage, hvis man ikke tog dem på sin første mens dag jeg har nu været på dem i 3 uger, og har fået min første mens

Anmeld

20. september 2010

Mathilde

Jeg ammer og får en stærk minipille - ikke p-piller. Det virker fint og påvirker ikke amningen. Jeg er dog et fjols til at huske dem hver aften selvom de ligger fremme

Du kan starte på pillerne når som helst, men hvis du IKKE starter på mens. første dag skal i beskytte jer den første uge, for at være helt sikre. Hvid du til gengæld starter på mens. første dag, er der ingen problemer

Anmeld

20. september 2010

Low

Min læge sagde til mig at mælke produktionen godt kunne svækkes lidt af normale p-piller så jeg har fået mine p-piller . Her skal man tage dem hele tiden også når man bløder. Ens mens kan godt blive lidt urelmæssig og man kan plet bløde lidt mens . Man skal huske at tage dem på samme tid hver dag og hvis man glemmer dem mere end 3 timer så skal man skylde sig at tage dem lige så snart man kommer i tanke om det. Men så kan man komme ud for at pillerne ikke virker optimalt hvis man glemmer dem mere end 3 timer . Jeg ved ikke om du forstod mine lidt forvirret sætning ellers siger du bare til

Anmeld

20. september 2010

Nemesis

Ammede og fik ppiller. Det satte lige produktionen ned de første 2 dage men ellers var der ingen problemer. (eller måske det var pga mens det skete)

Fik også en med meget lidt hormon i.

Det anbefales at vælge P-piller med lavt indhold af østrogen og gestagen samt mini-piller, da disse typer ikke nedsætter mælkeproduktionen og derfor er mest velegnede.

:-) Sisse

Anmeld

20. september 2010

Melbek

Tak for jeres hurtige svar

Jeg tror bare jeg prøver at tage dem så. Kunne ellers godt undvære min mens, indtil jeg vil være gravid igen Men vil jo helst ikke blive gravid, før vi er klar til det

Mini-piller er ikke en mulighed for mig. Min ammehjerne har i forvejen ødelagt min hukommelse - så tror ikke jeg husker pillerne til tiden

Anmeld

3. oktober 2010

Alína Hólm

i kunne også bruge kondom

Anmeld

4. oktober 2010

Melbek

anikaingibjorg skriver:

i kunne også bruge kondom

-Det gjorde vi også, men synes nu det er nemmere og "rare" uden.

Vi er nu blevet enige om, at fortsætte med kondomet. Min kæreste sagde "Når der er en risiko for afbrudt amning, synes jeg ikke du skal starte på pillen, så vil jeg hellere fortsætte med kondomet. Og det tog jo også 10 måneder, før du blev gravid med Sarah..."

-så han er vist klar på en bebs til, uden at skulle vente 10 måneder, når vi kommer til den beslutning

Anmeld

4. oktober 2010

Mette.

Melbek skriver:

Jeg har lige været til min 8 ugers tjek ved læge og vi snakker prævention. Her siger han, at ppiller vil være den bedste løsning, da jeg jo gerne vil være gravid i løbet af de næste 1½ år igen...

Jeg har jo læst at amning og ppiller ikke er super godt sammen, men han mente at, det kunne sagtens gå, med nogle af de milde piller..

Jeg fuldammer og har masser af mælk. Men jeg frygter jo, at produktionen helt forsvinder ved indtag af pillerne.

Jeg har så læst til mig, i de gamle tråde, at nogle har sagtens kunne tage ppiller under amningen, uden problemer..

Derfor vil jeg meget gerne høre, om der er nogle der ammer og tager p-piller, som har lyst at fortælle om forløbet?? -om det har haft nogle indvirkning?? Og om det helt har stoppet produktionen??

Et andet spørgsmål, som jeg ikke fik 100 % svar på (glemte at spørge direkte) -må man godt starte op på p-pillerne, før man har fået sin første mens??

På forhånd tak for svar

Jeg svare lige selvom jeg kan se det er lidt tid siden du oprettede tråden. Da jeg selv var til 8 ugers undersøgelse stod jeg i samme dilemma som dig- hvilken prævention jeg skulle tage.

Min læge sagde p-piller bare var super og nævnte intet om at det kunne stoppe amningen og det havde min hjerne slet ikke selv skænket en tanke. Der gik 1 uge, så følte jeg, jeg fik mindre mælk men alligevel ikke. Der gik yderligere 14 dage og min ellers så tilfredse lille prinsesse blev mere og mere ked. Jeg fandt så ud af at min mælk stort set helt var væk og min lille pige nåede at tage sig 400 gram og er i forvejen lille. - Så herfra vil jeg på det kraftigste fraråde det, hvis du fortsat gerne vil amme.

Jeg havde desuden en overflod af mælk inden jeg startede og havde fuldammet hele tiden. Jeg kæmpede så i 14 dage og fik min produktion nogenlunde tilbage, men nu efter min lille trold er blevet 5 måneder er amningen slut. Det blev bare aldrig helt det samme igen.

Anmeld

4. oktober 2010

Melbek

øv øv øv at det gik sådan for dig!!! de læger skulle altså ikke råde omkring noget de ikke ved nok om!!

Det lyder til, vi har taget den rigtige beslutning, ikke at starte på pillerne. jeg ville ikke have det godt, når jeg ved det jeg gør nu, og alligevel så starte på pillen. Så må gummimændene klare opgaven indtil amningen er stoppet, eller vi vil have nr. 2

Jeg svare lige selvom jeg kan se det er lidt tid siden du oprettede tråden. Da jeg selv var til 8 ugers undersøgelse stod jeg i samme dilemma som dig- hvilken prævention jeg skulle tage.

Min læge sagde p-piller bare var super og nævnte intet om at det kunne stoppe amningen og det havde min hjerne slet ikke selv skænket en tanke. Der gik 1 uge, så følte jeg, jeg fik mindre mælk men alligevel ikke. Der gik yderligere 14 dage og min ellers så tilfredse lille prinsesse blev mere og mere ked. Jeg fandt så ud af at min mælk stort set helt var væk og min lille pige nåede at tage sig 400 gram og er i forvejen lille. - Så herfra vil jeg på det kraftigste fraråde det, hvis du fortsat gerne vil amme.

Jeg havde desuden en overflod af mælk inden jeg startede og havde fuldammet hele tiden. Jeg kæmpede så i 14 dage og fik min produktion nogenlunde tilbage, men nu efter min lille trold er blevet 5 måneder er amningen slut. Det blev bare aldrig helt det samme igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.