Så vil jeg gerne springe ud som gravid8D! Det var mig der for uger tilbage skrev, at jeg ikke kunne teste positiv trods udeblevende mens og kvalme. Et par dage efter var testen imidlertid positiv, og vi blev super glade. Min termin er omkring d. 23 februar så jeg er i 10ende uge nu. Det hele gik super stærkt, nåede kun at have mens en gang efter jeg fik Julie.
Jeg fandt jo ud af den glædelige nyhed her i USA og da vi fik læst nermere på vores forsikring, fandt vi ud af, at den ikke dækker graviditet – og ja, hvor er det åndsvagt at vi ikke har tjekket sådan noget hjemmefra, når nu vi vidste det kunne ske!! :$
Nå men så gik alt det praktiske så igeng med at finde en læge osv. Det viste sig ikke at være helt nemt, for på langt de fleste klinikker tager de kun imod gravide, som også føder hos dem, hvis man ikke gør det, kan de ikke tilbyde behandling. Det vil sige, det vil de godt, hvis man køber hele deres fødselspakket til flere 100.000 kr!!!!!8(
Vi har dog nu fundet et sted, hvor de gerne vil se mig. Jeg har været til møde med en koordinator, hvor man udfylder en helvedes masse papire om helbred, familiens helbred osv, og så skriver man under på endnu flere papire, så de er helt sikre på, at man ikke sagsøger dem for et eller andet bagefter!!
Så har jeg fået taget masser af blodprøver og har set en læge, der har fastslået hvor langt fremme jeg er. Det er så tydeligt, at de er ude på at tjene penge på os, for de spørger hele tiden om vi ikke vil have den ene eller den anden undersøgelse/scanning, fordi det ville være godt for mig og barnet...... det er så ulækkert synes jeg, og man skal hele tiden være på vagt overfor hvad de tilbyder en. Jeg er dog i kontakt med min egen læge via e-mailkonsultation, så hun råder mig til, hvad vi skal takke ja og nej til.
Det er ikke normalt at få foretaget en NF scanning her. Derimod plejer de at scanne ved første lægebesøg for at fastslå graviditeten og så igen en MD scanning ved ca 20 uge, det er det hele. Men jeg vil have en NF, så det har vi fået arrangeret på en speciel afdeling. Det passer med at jeg er i uge 20 (god timing) når vi kommer hjem, så MD scanning skal vi ikke bekymre os om.
Der har været meget at få styr på, men nu tror jeg vi har helt tjek på det, og er helt sikre på, hvad jeg skal have af undersøgelser, så de ikke ripper os helt!
Jeg har ikke været så aktiv på det sidste – synes ikke tiden er der, og når vejret hele tiden er godt, er vi jo ude, og det betyder mindre computer-tid. Men jeg læser lidt med i ny og næ.
I øjeblikke har vi besøg af mine forældre, så vi er rigtig turister, hvilket er skønt. Lørdag drager vi alle mod Las Vegas, hvor vi skal være i en uge. Her skal vi så fejre Julies fødselsdag, men det er hun jo helt sikkert ligeglad med, hun ville nok hellere have, at det var hendes 21 års fødselsdag, der skulle løbe af stablen der 8D! Vi skal også en tur til Grand Canyon inden vi flyver tilbage til North Carolina igen.
Puhaaa – det blev en lang smørre!!!!
Knus, Helle
Anmeld