Igangsættelse....hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

lauras*mor*

MaleneF skriver:

Hej.

Da jeg skulle have min søn i maj måned (havde termin i slutningen af april og gik 16 dage over før jeg fødte) der var jeg gennem samtlige igangsættelsesmetoder.. (Onsdag) Fik jeg ballonkarteret og det var den mest ubehagelige oplevelse for mig, kunne hverken gå, sidde, ligge eller noget som helt, men det var lige til at fjerne (selvfølgelig efter vi først havde snakket med FG og de gav grønt lys for vi fjernede det.) Dagen efter fik jeg to igangsættelsespiller, en om morgenen og en om aftenen, og igen fredag fik jeg to igangsættelsespiller. Veerne gik igang 02.30 natten til lørdag og fødte 19.08.

Jeg synes det var sådan en hård process men det er nok også fordi jeg gik de 16 dage over tid før jeg havde min prins i mine arme.

Ballonkarteteret vil jeg personligt ikke anbefale (forstå mig ret) Selve undersøgelserne er ikke slemme, og det er heller ikke slemt at få lagt piller op, det hårdeste er man skal ligge helt stille i en time efter den er lagt op

Håber at du får en fantastisk fødsel og snart får din baby i armene!

det lyder som en rigtig træls situation du ar været i..

men må altså lige tilføje at jeg fik af vide at jeg skulle gå rundt den time efter jeg fik lagt stikpillen.. og jeg undrede mig og spurgte ind til at jeg faktisk havde hørt man skulle ligge stille for ellers ville den falde ud eller lign..

jm kiggede på mig og sagde så: i lufthavne smuler kvinder både piller, mobiltlf og alt muligt andet med på samme måde som jeg lige har lagt en pille i dig og de ting falder jo ikke lige pludselig ud.. .. kroppen optager jo også piller, så nej.. den falder ikke ud og du får absolut ingen veer ved bare at ligge stille..

så ved jeg ikke om det er forskelligt fra sygehus til sygehus, men det var hvad jeg fik af vide.. men at i gamle dage skulle man ligge stille den time..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

M.O.A.R.

lauras*mor* skriver:

det lyder som en rigtig træls situation du ar været i..

men må altså lige tilføje at jeg fik af vide at jeg skulle gå rundt den time efter jeg fik lagt stikpillen.. og jeg undrede mig og spurgte ind til at jeg faktisk havde hørt man skulle ligge stille for ellers ville den falde ud eller lign..

jm kiggede på mig og sagde så: i lufthavne smuler kvinder både piller, mobiltlf og alt muligt andet med på samme måde som jeg lige har lagt en pille i dig og de ting falder jo ikke lige pludselig ud.. .. kroppen optager jo også piller, så nej.. den falder ikke ud og du får absolut ingen veer ved bare at ligge stille..

så ved jeg ikke om det er forskelligt fra sygehus til sygehus, men det var hvad jeg fik af vide.. men at i gamle dage skulle man ligge stille den time..

Synes jeg i hvert fald den var, min livmoderhals havde slet ikke modnet sig og jeg havde ½ cm livmoderhals tilbage om fredagen, og var ved at gå ud af mit gode skind og græd og græd for det var godt nok hårdt. Er godt nok glad for jeg havde min mand ved min side.

Okay, jeg fik strenge ordre om at ligge stille. Men ja, det kan jo være forskelligt fra sygehus til sygehus, eller fra jordmoder til jordmoder, men jeg fik også taget CTG og der blev 'målt hjertelyd' samtidig. ved jeg ikke om du gjorde?

Anmeld

19. september 2010

lauras*mor*

MaleneF skriver:

Synes jeg i hvert fald den var, min livmoderhals havde slet ikke modnet sig og jeg havde ½ cm livmoderhals tilbage om fredagen, og var ved at gå ud af mit gode skind og græd og græd for det var godt nok hårdt. Er godt nok glad for jeg havde min mand ved min side.

Okay, jeg fik strenge ordre om at ligge stille. Men ja, det kan jo være forskelligt fra sygehus til sygehus, eller fra jordmoder til jordmoder, men jeg fik også taget CTG og der blev 'målt hjertelyd' samtidig. ved jeg ikke om du gjorde?

jeg fik før jeg fik pillen og så fik jeg efter jeg havde gået rundt på gangen en lille time også.. ikke sket en skid.. hvilket jm havde håbet på.. hehe.. havde veer i uge 32 også, så var allerede 1 cm åben.. fik jo så pilleveer yderligere en time efter og troede sq vaandet gik om aftenen så kørte på fg stadig ikke sket mere.. så bliver man bare mut!! så kan godt følge dig.. vi stoppede dem så om aftenen med en sprøjte og så fik jeg selv.. det er jeg sq glad for.. så gik jeg jo faktisk selv i fødsel..  min krop skulle bare lige vide vad den skulle gøre for at kunne tage over.. hehe.. jeg er i hvertfald rigtig glad for mit forløb.. men det er jo bare så individuelt hvordan kroppen tager imod det..

men ja, de jm osv er sq aldrig helt enige synes jeg.. :-) men jeg er godt nok gad for jeg ikke fødte samme aften, da det var min egen jm der var der, og hende kunne jeg bare ikke snuppe.. (det kunne eleven så heller ikke hehe).. til gengæld fik jeg en jm dagen efter til fødslen der ligneede en engel da jeg så hende første gang.. haha!!

Anmeld

22. september 2010

Malthes mor

Med min den første var jeg også ked af at blive sat i gang. Håbede hver dag at den lille ville komme til verden, men men men det ville han ikke. Så på 14.dagen, om eftermiddagen, kom vi(min kæreste og jeg) op på fg, hvor jeg fik en stik-pille. Vi tog hjem. ved 22-tiden begyndte jeg at få lidt veer. Gik så i seng. Kl.05. gik vandet. Kl.08.00 kørte vi på fg igen, for lige at blive tjekket. Fik lov at kører hjem, da jeg ikke var åbnet ret meget, men ordre på at komme tilbage i løbet af et par timer.

Det gjorde vi så! Og kl.19.30 var han født. Det er nu fire år siden. Efter han kom, kom moderkagen også. Og JM kiggede på den, og fortalte os, at der ikke var ret meget næring i den.

Med nummer to, havde jeg også fået en tid til igangsættelse, men den blev aflyst dagen før. Jeg fik veer helt af mig selv, og fødte få timer efter. Men havde det helt fint med udsigten til at skulle sættes igang, men det blev bare ikke nødvendigt.

Så ro på, og glæd dig til du ligger med GULDKLUMPEN.

Anmeld

22. september 2010

Halbschön

Mai-pigen skriver:

Hej piger..

Jeg har fået en tid til igangsættelse, og nu hvor tiden nærmer sig, bliver jeg bare SÅ meget i tvivl, og nærmest lidt bange!!

Jeg har jo gået de sidste dage og håbet at fødslen ville komme af sig selv, og troede også næsten på det! Men nu hvor tiden nærmer sig, tror jeg ikke lige min krop er sætter igang! ØV!!

Så her til morgen tog jeg en snak med kæresten om det, om det følelsesmæssige i det.. Om det er særlig sundt at tvinge baby ud, om det at man har en tid til at sætte smerterne igang, jeg syntes det virker lidt grænseoverskridende...

Jeg håber inderligt min krop har gjort noget af forarbejdet selv, så det ikke skal være alt for medicinsk!

Hvordan er erfaringerne herinde med igangsættelse?? Er der nogen af jer der har prøvet igangsættelse med ballonkateder??

Hejsa ;o)

Jeg blev sat igang fredag aften kl. 19 da jeg var 42+0.. Egentlig var jeg blevet lovet at jeg ville blive sat igang senest 41+0 pga stort barn, men da lægen glemte at notere det i journalen blev det ikke til noget..

Så jeg mødte op på FG fredag aften kl .19.. Der havde ikke været optræk til noget som helst og slimproppen var gået mange under forinden, så jeg var nået der til at jeg ikke troede på at han nogensinde kom ud ;o)

Jeg fik først kørt CTG og derefter fandt JM to stikpiller frem, men da hun undersøgte mig var jeg allerede 2cm åben og max ½cm livmoderhals tilbage.. Så hun valgte istedet at tage vandet.. Det gjorde hun 19.45.. Så fik vi besked på at vandre lidt rundt for at få sat veerne igang.. Men der skete intet.. SÅ kl 22 fik jeg lavement og ve-drop.. Kl 23 begyndte veerne - ja tak, det skal jeg love for.. Jm havde skruet max op for vedrop, så jeg havde konstante veer og ingen pauser.. Det var SÅ hårdt.. Jeg fik kørt ctg gennem hele fødslen pga. vedrop, så jeg kunne ikke komme i vand som jeg havde ønsket mig.. Jeg havde rigtig ondt i lænden og det hjalp hvis jeg kom om på siden at ligge.. Men, så kunne ctg måleren ikke registrere lillemandens hjertelyd, så det endte med efter noget tid at han fik en elektrode på hovedet, så jeg kunne få lov til at ligge på siden...

Ca. kl 2 får jeg det rigtig skidt, kaster op, og ber efter smertestillende.. Spørger jm hvad hun vil anbefale, og inden hun svarer vil hun lige undersøge mig for at se hvor langt jeg er i fødslen.. Kun 3cm... Så hun anbefaler at jeg får en epiduralblokade.. Jeg siger go for it, og kl 3 er den lagt.. WAUW, bedste beslutning længe! Samtidig blev der skruet lidt ned for vedroppet, så det var bare rigtig skønt.. ca kl 5 begynder jeg at få presseveer, men er ikke klar til at presse endnu.. i stedet blir jeg instrueret i at gispe... Kl. 6.55 får jeg grønt lys til at presse med... kl 7.18 er han født... stor flot dreng på 4570g og 56cm.. lægen skulle kigge på ham med det samme fordi han valgte at tage sin ene arm med ud sammen med hovedet - ligesom supermand )

Alt i alt synes jeg at jeg havde en rigtig god fødsel og igangsættelse... Og jeg gør det gerne igen! )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.