Mai-pigen skriver:
Hej piger..
Jeg har fået en tid til igangsættelse, og nu hvor tiden nærmer sig, bliver jeg bare SÅ meget i tvivl, og nærmest lidt bange!!
Jeg har jo gået de sidste dage og håbet at fødslen ville komme af sig selv, og troede også næsten på det! Men nu hvor tiden nærmer sig, tror jeg ikke lige min krop er sætter igang! ØV!!
Så her til morgen tog jeg en snak med kæresten om det, om det følelsesmæssige i det.. Om det er særlig sundt at tvinge baby ud, om det at man har en tid til at sætte smerterne igang, jeg syntes det virker lidt grænseoverskridende...
Jeg håber inderligt min krop har gjort noget af forarbejdet selv, så det ikke skal være alt for medicinsk!
Hvordan er erfaringerne herinde med igangsættelse?? Er der nogen af jer der har prøvet igangsættelse med ballonkateder??
Hej.
Da jeg skulle have min søn i maj måned (havde termin i slutningen af april og gik 16 dage over før jeg fødte) der var jeg gennem samtlige igangsættelsesmetoder.. (Onsdag) Fik jeg ballonkarteret og det var den mest ubehagelige oplevelse for mig, kunne hverken gå, sidde, ligge eller noget som helt, men det var lige til at fjerne (selvfølgelig efter vi først havde snakket med FG og de gav grønt lys for vi fjernede det.) Dagen efter fik jeg to igangsættelsespiller, en om morgenen og en om aftenen, og igen fredag fik jeg to igangsættelsespiller. Veerne gik igang 02.30 natten til lørdag og fødte 19.08.
Jeg synes det var sådan en hård process men det er nok også fordi jeg gik de 16 dage over tid før jeg havde min prins i mine arme.
Ballonkarteteret vil jeg personligt ikke anbefale (forstå mig ret)
Selve undersøgelserne er ikke slemme, og det er heller ikke slemt at få lagt piller op, det hårdeste er man skal ligge helt stille i en time efter den er lagt op 
Håber at du får en fantastisk fødsel og snart får din baby i armene!