Igangsættelse....hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

SussieThyssen

Mai-pigen skriver:

Helt sikkert, det har du da fuldstændig ret i! Jeg vidste slet ikke at man kunne få en igangsættelse uden en decideret grund! Jeg har fået min pga en meget meget mild grad af graviditetssukkersyge, derudover skal det siges at jeg har haft en forfærdelig graviditet.. Med karpaltunnelsyndrom, og kløe over hele kroppen, siden uge 15 ca. Men er bare sådan i tvivl nu om det er nok til at sætte fødslen igang, er jo også tilhænger af naturens gang, men er samtidig også tilhænger af at ha det godt!!

Tjaaa..nu er det jo en hel del år siden jeg fødte sidst, men kan sige så meget, at der var en hel del år, hvor man satte folk igang for et godt ord...for at spare penge. Dengang handlede det om at få folk til IKKE at føde op til en weekend eller lige i den, så de kunne have afbefolket fødegangene til weekenden

Men at man vil sætte dig igang er der jo nok en rimelig grund til.
Er du blevet spurgt om du ville eller er det noget de har sagt du skal?
For hvis det er et tilbud, så ville jeg jo nok overveje kraftigt at lade naturen gå sin gang, også selvom du er lidt besværet af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

M.O.A.R.

Mai-pigen skriver:

Hej piger..

Jeg har fået en tid til igangsættelse, og nu hvor tiden nærmer sig, bliver jeg bare SÅ meget i tvivl, og nærmest lidt bange!!

Jeg har jo gået de sidste dage og håbet at fødslen ville komme af sig selv, og troede også næsten på det! Men nu hvor tiden nærmer sig, tror jeg ikke lige min krop er sætter igang! ØV!!

Så her til morgen tog jeg en snak med kæresten om det, om det følelsesmæssige i det.. Om det er særlig sundt at tvinge baby ud, om det at man har en tid til at sætte smerterne igang, jeg syntes det virker lidt grænseoverskridende...

Jeg håber inderligt min krop har gjort noget af forarbejdet selv, så det ikke skal være alt for medicinsk!

Hvordan er erfaringerne herinde med igangsættelse?? Er der nogen af jer der har prøvet igangsættelse med ballonkateder??

Hej.

Da jeg skulle have min søn i maj måned (havde termin i slutningen af april og gik 16 dage over før jeg fødte) der var jeg gennem samtlige igangsættelsesmetoder.. (Onsdag) Fik jeg ballonkarteret og det var den mest ubehagelige oplevelse for mig, kunne hverken gå, sidde, ligge eller noget som helt, men det var lige til at fjerne (selvfølgelig efter vi først havde snakket med FG og de gav grønt lys for vi fjernede det.) Dagen efter fik jeg to igangsættelsespiller, en om morgenen og en om aftenen, og igen fredag fik jeg to igangsættelsespiller. Veerne gik igang 02.30 natten til lørdag og fødte 19.08.

Jeg synes det var sådan en hård process men det er nok også fordi jeg gik de 16 dage over tid før jeg havde min prins i mine arme.

Ballonkarteteret vil jeg personligt ikke anbefale (forstå mig ret) Selve undersøgelserne er ikke slemme, og det er heller ikke slemt at få lagt piller op, det hårdeste er man skal ligge helt stille i en time efter den er lagt op

Håber at du får en fantastisk fødsel og snart får din baby i armene!

Anmeld

19. september 2010

Mai-pigen

MaleneF skriver:

Hej.

Da jeg skulle have min søn i maj måned (havde termin i slutningen af april og gik 16 dage over før jeg fødte) der var jeg gennem samtlige igangsættelsesmetoder.. (Onsdag) Fik jeg ballonkarteret og det var den mest ubehagelige oplevelse for mig, kunne hverken gå, sidde, ligge eller noget som helt, men det var lige til at fjerne (selvfølgelig efter vi først havde snakket med FG og de gav grønt lys for vi fjernede det.) Dagen efter fik jeg to igangsættelsespiller, en om morgenen og en om aftenen, og igen fredag fik jeg to igangsættelsespiller. Veerne gik igang 02.30 natten til lørdag og fødte 19.08.

Jeg synes det var sådan en hård process men det er nok også fordi jeg gik de 16 dage over tid før jeg havde min prins i mine arme.

Ballonkarteteret vil jeg personligt ikke anbefale (forstå mig ret) Selve undersøgelserne er ikke slemme, og det er heller ikke slemt at få lagt piller op, det hårdeste er man skal ligge helt stille i en time efter den er lagt op

Håber at du får en fantastisk fødsel og snart får din baby i armene!

Puha, det lyder også som en laang proces...

Tak for dit indlæg!!!

Anmeld

19. september 2010

Mai-pigen

pusling30 skriver:

Barnet kan blive lidt stresset af at fødslen bliver sat igang, og man bliver jo fulgt tæt, man får jo også afvide at hvis noget føles forkert så kom tilbage. Jeg var 100 % tryg ved lægernes udmelding, og jeg spurgte om mange ting, men vi fik en god snak, og det hjalp mig meget til at finde ro i mig selv! Så vidt jeg fik afvide for 3 år siden, så valgte de ballonerne fordi det er den mest skånsomme måde at sætte fødslen igang, for både mor og barn! . er det pga dit tidligere aks at du skal sættes igang??? hvis jeg må være nysgerrig!

Han er glad og tilfreds og mega fræk. har sine egne meninger og laver masser af ballade, man har ikke et roligt øjeblik i hans nærvær..

Nej, det er ikke pga tidligere aks..

Det er pga af en mild grad af graviditetssukkersyge. Og almen utilpashed spiller nok også ind...

Anmeld

19. september 2010

pusling30

Mai-pigen skriver:

Nej, det er ikke pga tidligere aks..

Det er pga af en mild grad af graviditetssukkersyge. Og almen utilpashed spiller nok også ind...

Hvis lægerne har rådet dig til at blive sat igang, så har de vurderet at det er det bedste for både dig og dit barn! Hvis du er virkelig utryg, så tag en snak med lægerne og sæt ord på hvordan du har det, så de kan fortælle dig hvorfor de vælger at sætte dig igang.  Så du kan få noget ro på dig selv for både dit og barnets skyld! Som sagt held og lykke, håber det kommer til at gå godt

Knus fra Anja

Anmeld

19. september 2010

Mor til L&S

Mai-pigen skriver:

Hej piger..

Jeg har fået en tid til igangsættelse, og nu hvor tiden nærmer sig, bliver jeg bare SÅ meget i tvivl, og nærmest lidt bange!!

Jeg har jo gået de sidste dage og håbet at fødslen ville komme af sig selv, og troede også næsten på det! Men nu hvor tiden nærmer sig, tror jeg ikke lige min krop er sætter igang! ØV!!

Så her til morgen tog jeg en snak med kæresten om det, om det følelsesmæssige i det.. Om det er særlig sundt at tvinge baby ud, om det at man har en tid til at sætte smerterne igang, jeg syntes det virker lidt grænseoverskridende...

Jeg håber inderligt min krop har gjort noget af forarbejdet selv, så det ikke skal være alt for medicinsk!

Hvordan er erfaringerne herinde med igangsættelse?? Er der nogen af jer der har prøvet igangsættelse med ballonkateder??

Jeg fik 1 stikpille tirsdag aften
Fik små veer i løbet af natten
Onsdag morgen kl 8 tog det vandet
Så kom veerne hurtigt
Kl. 12.15 var min lille pige født

Så jeg har kun godt at fortælle om igangsættelse

Anmeld

19. september 2010

Mai-pigen

Rollo skriver:

Jeg fik 1 stikpille tirsdag aften
Fik små veer i løbet af natten
Onsdag morgen kl 8 tog det vandet
Så kom veerne hurtigt
Kl. 12.15 var min lille pige født

Så jeg har kun godt at fortælle om igangsættelse

Tak, dejligt at høre... Er helt i tovene over det idag! Af en eller anden grund! Måske er det fordi vi er så tæt på...

Anmeld

19. september 2010

Mor til L&S

Mai-pigen skriver:

Tak, dejligt at høre... Er helt i tovene over det idag! Af en eller anden grund! Måske er det fordi vi er så tæt på...

Jeg kan også huske at jeg var nervøs for det, men det skal du ikke være... jeg er glad for den dag i dag at vi hjalp mine veer på vej og at de kom så stærkt...

1 2 3 er det overstået og fødslen er i gang og så tænker du ikke mere over det, men kun at snart har du din lille i armene

Held og lykke og god fødsel - det er slet ikk så slemt, men en fantastisk oplevelse

Anmeld

19. september 2010

Ann.

Jeg har ingen erfaring med igangsættelse - men jeg krydser fingre for at det går godt for dig

Hvornår har du fået tid til?

Anmeld

19. september 2010

Mai-pigen

TrineLærke skriver:

Jeg har ingen erfaring med igangsættelse - men jeg krydser fingre for at det går godt for dig

Hvornår har du fået tid til?

Har fået tid tirsdag kl.19... Underligt tidspunkt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.