Jeg så lige en fra fødselsforberedelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

oo

DK skriver:

Altså. Tænk at det allerede kan blive lige om nu! Hvor er det altså vildt! Jeg husker stadig din "jeg er gravid" tråd! Århhh det var så fantastisk, og nu bliver det snart endnu mere fantastisk med en "Baby-Juhl er kommet til verden!!" tråd!!

Det lyder godt med et dejligt og rart JDM besøg! Jeg vil helst heller ikke have en jdm. studerende med, men det er mere fordi at jeg gerne vil have at vi er sådan så få mennesker som muligt herhjemme når jeg skal føde! Men jeg ved også bare at jeg vil have sååå svært ved at sige nej! Men min grund er jo så heller ikke så "gyldig" som din, sååå...

Hvor må det være rart at i nu har alt klar! Vuggen ser sååå hyggelig ud, hvor er det vildt at det er liiige der jeres lille baby skal ligge om ikke så længe!!

Århh jeg synes bare at "alle" skal eller lige har født pt! De næste 3 mdr. kunne godt bare lige sådan "puf" forsvinde, og så var vi kommet til d. 19/1 og jeg havde overstået alle mine eksamener (med bravour, naturligvis) og kan bare vente på at fødslen går igang i løbet af et par dage! Jeg drømmer hver anden nat at jeg pludselig opdager at jeg jo ER 37+0 og at nu kan Bimmeren komme hvornår det skal være, og så bliver jeg bare sååå glad!! 

jamen sådan helt skrabet, så er det jo præcis samme grund der gør, at vi ikke vil have jordemoderstuderende med til fødslen - for mig er det også tanken om alle de mennesker der så pludselig er. Allerhelst ville jeg hvis det bare var mig og Søren, meeeeeeen det er i hvert fald rart at der er andre der heller ikke er hooked på "dobbelthold"

da vi havde hængt vuggen op, stod vi der ved siden af hinanden og kiggede ned i den og var sådan lidt "hvor vildt, om ikke ret længe, så ligger der et lillebitte menneske dernede!" man kan jo ikke forstå det overhovedet - er det nemmere når man allerede har prøvet at få et lille menneske eller er det ligeså surrealistisk hver gang??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

oo

foto på lærred skriver:

Ville bare ønske dig held og lykke når det bliver din tur. Håber det bliver en nem og god fødsel.

tak

Anmeld

20. september 2010

oo

mor-til-vanessa skriver:

wow en stor og flot mave

tak!

Anmeld

20. september 2010

Riksen

Sikke et dejligt indlæg! Det er simpelthen såå spændende hvornår du føder, og ikke mindst hvilken slags Baby Juhl er - jeg gætter på en pige

Som DK skriver, så husker jeg også dit "Jeg er gravid"-indlæg, og det var virkelig helt fantastisk at læse, når nu man havde fulgt jer fra sidelinjen. Og nu er det bare nu, eller i hvert fald inden for nærmeste fremtid at I får jeres længe ventede baby i armene. Som du skriver, må det være meget urealistisk at al den venten rent faktisk resulterer i et lille menneske - sådan har jeg det i hvert fald også.

Vuggen er da bare så fantastisk - det må være skønt at ligge der. Og så med et hjemmelavet tæppe fra mormor - skønt!

Hvor var det fedt at Søren lige tog over, da du var ved at gå med til noget, du ikke havde lyst til. Så fedt! Det er jo jeres fødsel, og hvis det er muligt bør den foregå på jeres præmisser - og det kommer den jo til, så det er da virkelig noget at glæde sig til.

Hvor ser du bare meget, meget gravid ud - rigtig smuk! Nu når der ikke er så længe til fødslen, er det så ikke til at holde ud at du føler dig tung og besværet? Jeg er jo ikke lige så langt henne som dig og har ikke de gener, som du har, men jeg kunne forestille mig at det var til at overskue...

- Rikke

Anmeld

20. september 2010

oo

Riksen skriver:

Sikke et dejligt indlæg! Det er simpelthen såå spændende hvornår du føder, og ikke mindst hvilken slags Baby Juhl er - jeg gætter på en pige

Som DK skriver, så husker jeg også dit "Jeg er gravid"-indlæg, og det var virkelig helt fantastisk at læse, når nu man havde fulgt jer fra sidelinjen. Og nu er det bare nu, eller i hvert fald inden for nærmeste fremtid at I får jeres længe ventede baby i armene. Som du skriver, må det være meget urealistisk at al den venten rent faktisk resulterer i et lille menneske - sådan har jeg det i hvert fald også.

Vuggen er da bare så fantastisk - det må være skønt at ligge der. Og så med et hjemmelavet tæppe fra mormor - skønt!

Hvor var det fedt at Søren lige tog over, da du var ved at gå med til noget, du ikke havde lyst til. Så fedt! Det er jo jeres fødsel, og hvis det er muligt bør den foregå på jeres præmisser - og det kommer den jo til, så det er da virkelig noget at glæde sig til.

Hvor ser du bare meget, meget gravid ud - rigtig smuk! Nu når der ikke er så længe til fødslen, er det så ikke til at holde ud at du føler dig tung og besværet? Jeg er jo ikke lige så langt henne som dig og har ikke de gener, som du har, men jeg kunne forestille mig at det var til at overskue...

- Rikke

tak

jo altså, det er til at holde ud, det er mere når tanken rammer en, at der jo kan gå alt fra 2 dage til 5 uger før man føder...så kan jeg godt nogle gange få frygteligt ondt af mig selv  på den anden side...5 uger er bare INGENTING og det er virkelig også sådan en helt speciel, magisk oplevelse at have sit lille barn derinde i maven

jeg har gemt alle de indlæg jeg har skrevet under graviditeten i en mappe på computeren og jeg synes også det er ret sjovt at gå helt tilbage til dengang hvor vi lige fandt ud af det/hvor det skete og læse det hele igen  jeg kan fx huske at Søren nytårsaften fortalte at han havde drømt, at han havde tjekket en graviditetstest som var superpositiv og så var vi bare helt "yeah!" det er et godt tegn for 2010 - vi vidste jo ikke at jeg den dag lige havde startet min sidste menstruation inden Baby Juhl meldte sig på banen

Anmeld

20. september 2010

klmf

Iiiiiiih, I har samme vugge som vi havde, den er bare såååååå fin Den skal I nok blive glade for. Og bebsen fylder bare absolut ingenting nede i den i starten, det er så vildt. Tror Oliver kunne ligge der to gange i længden Han havde så også så korte ben, at det nærmest var et samtale-emne ude i byen Har i købt den der helse-madras til den?

Hvor er det bare en smuk mave og en smuk gravid kvinde

Vi var så glade for vores jordemoder-studerende til fødslen, men det var så også hende der kom til at stå for fødslen, fordi vores JM skulle assistere på en stue med komplikationer (godt det ikke var os tænkte jeg bare), og hun var så dygtig og god. Men der er ikke nogen grund, der er mere gyldig end andre, hvis ikke man har lyst til at have studerende med, så er det OK! Hilsen en tidligere spl-studerende, der også har måtte forlade stuen nogle gange, for at patienten ikke følte sig som et videnskabeligt objekt, der skulle studeres og analyseres

Jeg glæææææder mig til at læse din fantastiske FB....

Prøv lige at tænk på alt det skriftlige materiale (guld), vi har liggende herinde (FB). Nogen burde udgive det i bogform og være med til at afmystificere fødsler for gravide og deres mænd. JM kunne såmænd også lære lidt af at læse det... Nå, det var lige dagens tanke...

Mandags-knus fra mig, der lige sidder og savner Oliver lidt mens han er i dagpleje

Anmeld

20. september 2010

Riksen

Tjuhl skriver:

tak

jo altså, det er til at holde ud, det er mere når tanken rammer en, at der jo kan gå alt fra 2 dage til 5 uger før man føder...så kan jeg godt nogle gange få frygteligt ondt af mig selv  på den anden side...5 uger er bare INGENTING og det er virkelig også sådan en helt speciel, magisk oplevelse at have sit lille barn derinde i maven

jeg har gemt alle de indlæg jeg har skrevet under graviditeten i en mappe på computeren og jeg synes også det er ret sjovt at gå helt tilbage til dengang hvor vi lige fandt ud af det/hvor det skete og læse det hele igen  jeg kan fx huske at Søren nytårsaften fortalte at han havde drømt, at han havde tjekket en graviditetstest som var superpositiv og så var vi bare helt "yeah!" det er et godt tegn for 2010 - vi vidste jo ikke at jeg den dag lige havde startet min sidste menstruation inden Baby Juhl meldte sig på banen

Jeg aner jo heller intet om hvor ondt man får eller kan få, når halvdelen af ens krop er fyldt op af moderkage og baby... men jeg forestiller mig bare, måske lidt naivt, at når man har en deadline, så er det mere overskueligt.

God ide med at gemme dine indlæg - igen... det må være lidt uvirkeligt at se tilbage på, hvad man har gennemgået og liiige om lidt er man i mål. Og hvor er det vildt at tænke på at Søren fik ret i at det blev 2010 at baby juhl ville melde sin ankomst .

Anmeld

20. september 2010

oo

lotchen skriver:

Iiiiiiih, I har samme vugge som vi havde, den er bare såååååå fin Den skal I nok blive glade for. Og bebsen fylder bare absolut ingenting nede i den i starten, det er så vildt. Tror Oliver kunne ligge der to gange i længden Han havde så også så korte ben, at det nærmest var et samtale-emne ude i byen Har i købt den der helse-madras til den?

Hvor er det bare en smuk mave og en smuk gravid kvinde

Vi var så glade for vores jordemoder-studerende til fødslen, men det var så også hende der kom til at stå for fødslen, fordi vores JM skulle assistere på en stue med komplikationer (godt det ikke var os tænkte jeg bare), og hun var så dygtig og god. Men der er ikke nogen grund, der er mere gyldig end andre, hvis ikke man har lyst til at have studerende med, så er det OK! Hilsen en tidligere spl-studerende, der også har måtte forlade stuen nogle gange, for at patienten ikke følte sig som et videnskabeligt objekt, der skulle studeres og analyseres

Jeg glæææææder mig til at læse din fantastiske FB....

Prøv lige at tænk på alt det skriftlige materiale (guld), vi har liggende herinde (FB). Nogen burde udgive det i bogform og være med til at afmystificere fødsler for gravide og deres mænd. JM kunne såmænd også lære lidt af at læse det... Nå, det var lige dagens tanke...

Mandags-knus fra mig, der lige sidder og savner Oliver lidt mens han er i dagpleje

ja, der er virkelig nogle guldgruber herinde at hente fra!! jeg tænker også tit at rigtig mange af debatterne inde i barnløshedsforummet kunne være en enorm stor hjælp for nye par der starter behandling!

ja, vuggen er så fin, vi har lånt den af min ene søster vi har nu bare en ikeamadras i den, såeee hehe, jeg synes også den så stor ud da den endelig kom op, men jeg tror Søren tror, at barnet fylder hele vuggen ud, så han får nok lidt et chok! igår møffede den hele rygstykket op ad maveskindet, udover at det så temmelig syret ud, så kunne man simpelthen tage fat henover ryggen på den med den ene hånd  og der sad han lidt og var målløs - inden han pludselig sagde "orv og den skal ud af fissen på dig!"

Anmeld

20. september 2010

Mettemus

Ihh Trine hvor er det bare så skønt at læse dine indlæg! Du burde virkelig skrive professionelt - noget kvindelitteratur (men uden chick lit - vinklen)!

Og det er jo virkelig lige om lidt du får jeres øø (ønske-øko)-baby i armene! Jeg forestiller mig en lille dreng med MASSER af mørkt hår som putter (mussestille og fredeligt selvfølgelig) i vuggen med den flotte uro over (den er jeg riiiimelig pjattet med!).

Har du selv en fornemmelse af køn?

Anmeld

20. september 2010

missie20

Først og fremmest vil jeg lige sige, nøøj hvor er du smuk,især med den store flotte runde mave

Det med at sige fra, kan jeg bare så meget godt følge dig i...Har selv så svært ved det, og prøver og prøver at blive bedre, men det er bare så f...... svært. Undskyld sproget. Jeg har også en dum fortid, som gør at jeg heller ikke havde lyst til at der skulle være andre end lige min kæreste,jordmoder og min mor til fødslen. Jeg er meget blufærdig også. Men jeg vil sige jeg glemte det lidt, da jeg lå der i udvidelsesveerne hvor det gjorde hammer nas, jeg havde heller ikke nogen epidural blokade pga. en længere historie, så uden bedøvelse kom Frederik til verdenen. Syntes det er ret cool at jeg gjorde det  hehe roser lige mig selv.

Krydser fingre for at fødslen snart går igang og der kommer et velskabt baby ud til sine forældre. Hvor er du bare et dejligt positivt menneske, blev helt glad af og læse dit indlæg, nok også fordi det vækker minder til for 5 måneder sider, da vandet gik hos mig.

Mht. modermælks erstatning, så er det overhovedet ikke for at blande mig,men du kan jo også amme,ved mindre du har besluttet at det ikke er dig? Det er jo op til en selv om det er noget for en

Syntes ud fra det du skriver og måden du skriver tingene på, minder vi meget om hinanden, hi hi. Dejligt indlæg fra dig. Må al god vind ramme dig din mand og jeres baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.