temp. på 36,86?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.453 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. september 2010

NinaNymannMadsen

er det farligt hvis den er faldet ned. hendes normal temp ligger nemlig på omkring 37,8. og har lige taget hendes temp. for 2 min siden fordi hun er meget pyller og ikk vil noget, og der var den på 36,86.

min datter er 15 mdr gammel.

nu spiser hun dog og har lige drukket lidt så men hun er pyller.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

otlitrom

hvor har du taget temp.? I munden?

Anmeld

18. september 2010

felicity

Astasmor skriver:

er det farligt hvis den er faldet ned. hendes normal temp ligger nemlig på omkring 37,8. og har lige taget hendes temp. for 2 min siden fordi hun er meget pyller og ikk vil noget, og der var den på 36,86.

min datters normal tempt er på 36 et eller andet--... så ja... jeg tror ikke du skal bekymre dig over at den er der hvor den er nu!!

Anmeld

18. september 2010

NinaNymannMadsen

kitty skriver:

hvor har du taget temp.? I munden?

numsen.

vi har kun et termometer til numsen nemlig.

Anmeld

18. september 2010

NinaNymannMadsen

felicity skriver:

min datters normal tempt er på 36 et eller andet--... så ja... jeg tror ikke du skal bekymre dig over at den er der hvor den er nu!!

når okay det nu bare mere fordi hendes normal temp. ligger på 37,8 jo så det er lavere end normalt

Anmeld

18. september 2010

Ni-ko-li-ne

Astasmor skriver:

kroppens temp kan ligge i intervallet 36,6 og op til 37,8...

der sker intet ved den temp du har målt...

det der er med de termometre man bruger hjemme, om det så er endetarmstermometer eller øre eller mund... er at de kun er kalibreret til at måle nøjagtigt i et bestemt interval...

hvis man så har en temp der er udenfor det interval er målingen ikke nøjagtig...  og selvom man måler i det kalibrerede interval vil der være en måleusikkerhed på op til 0,5 grader...særligt fordi man jo ikke kalibrerer sit hjemmetermometer jævnligt, som man egentlig burde...

for noget tid siden havde vores datter temp der lå på 35,8 og jeg ringede til lægen... hun sagde at det var ligesom når man havde feber, man skulle se på barnets almen tilstand... hvis barnet har det fint og drikker og evt spiser... så er der ingen alarm

Anmeld

18. september 2010

bagger26

Astasmor skriver:

numsen.

vi har kun et termometer til numsen nemlig.

Okay, så har hun da en meget høj normal temperatur, mener temperaturen normalt ligger omkring 36,5.. Over 37,5 er begyndende feber, dog skal den være over 38 før det er dissideret feber... Så en temp på 36,8 burde være helt normalt...

Anmeld

18. september 2010

felicity

Astasmor skriver:

når okay det nu bare mere fordi hendes normal temp. ligger på 37,8 jo så det er lavere end normalt

ja men jeg synes nu også at temp på 37,8 lyder højt til en på 15 mdr... det plejer at være mere normalt til en voksen...  men ja... jeg skal ikke gøre mig klog på det

Anmeld

18. september 2010

NinaNymannMadsen

Ni-ko-li-ne skriver:

kroppens temp kan ligge i intervallet 36,6 og op til 37,8...

der sker intet ved den temp du har målt...

det der er med de termometre man bruger hjemme, om det så er endetarmstermometer eller øre eller mund... er at de kun er kalibreret til at måle nøjagtigt i et bestemt interval...

hvis man så har en temp der er udenfor det interval er målingen ikke nøjagtig...  og selvom man måler i det kalibrerede interval vil der være en måleusikkerhed på op til 0,5 grader...særligt fordi man jo ikke kalibrerer sit hjemmetermometer jævnligt, som man egentlig burde...

for noget tid siden havde vores datter temp der lå på 35,8 og jeg ringede til lægen... hun sagde at det var ligesom når man havde feber, man skulle se på barnets almen tilstand... hvis barnet har det fint og drikker og evt spiser... så er der ingen alarm

okay så er jeg mere rolig.

hun har aldrig været under de 37 kun under 37,8 men det svinger meget.

men hun spiser og drikker

Anmeld

18. september 2010

Ni-ko-li-ne

Astasmor skriver:

okay så er jeg mere rolig.

hun har aldrig været under de 37 kun under 37,8 men det svinger meget.

men hun spiser og drikker

præcis, hvis ikke hun som sådan er syg, så er der ingen grund til at tænke mere over det...

:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.