Samvær med faren - Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Millesmammi

thildemus skriver:

Jeg ved ikke om jeg misforstår millesmammi, men det er kun overnatning der kan komme på tale ved 9-12 mdr. Skiftende uger sker ikke under nogen omstændigheder efter deres børnesagkyndiges anbefalinger. Fordi så små børn har brug for en fast base. Faktisk er børnene temmeligt store inden man anbefaler denne løsning.

Man behøver jo ikke følge deres anbefalinger (med mindre der er tale om en kendelse), og som du selv siger, skal man jo ikke nødvendigvis gennem statsforvaltningen, hvis man selv bliver enige.

I må jo se hvad der giver Alexander mest tryghed og stabilitet og hvad I selv kan acceptere. Selvom man er super gode venner og sagtens kan lave en aftale, kan man sagtens aftale møde i statsforvaltningen og sammen med deres børnesagkyndige finde den allerbedste løsning for jeres guldklump. Der er ingen tvang over det og I kan endda lade være med at følge den vejledning de kommer med. Men så har I ligesom en professionels mening også

det er det jeg mente .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

thildemus

Millesmammi skriver:

det er det jeg mente .

ok, sorry 

Anmeld

17. september 2010

klmf

Først vil jeg lige sige, jeg synes det er så dejligt at høre I kan finde ud af det med så meget kontakt selvom I ikke er sammen. Synes mest vi hører om de fædre, der ikke gider deres børn, ikke har tid, hvor forældrene skændes osv.,

Jeg ville under ingen omstændigheder have min lille bebsi ud en uge hvert sted, før han var blevet teenager!  Tror bare ikke på det er godt for de små at dele det 50/50 - i langt de fleste tilfælde i hvert fald. Kan godt se det er det mest retfærdige for forældrene og det må være rigtig træls ikke at være bopælsforælderen, men forældres forbandende pligt er at sætte barnets behov over alt andet, uretfærdigt og trælst eller ej! Så når I nu er så gode til at ses ved dig, kan I så ikke fortsætte den gode stil og når han så er lidt større kan I lægge ud med en dag sammen med far alene, så en overnatning og så bygge det op til hveranden weekend og eventuelt noget hverdags-eftermiddag?? Det ville jeg synes var optimalt

Rigtig meget held og lykke med det 

Anmeld

17. september 2010

Low

Jeg vil lige sige a jeg har læst alle jeres svar og det takker jeg meget for  . Det har hjulpet mig lidt mere hvert fald. Jeg tror også at vi bare ser tiden an for som i skriver så er det bedste at han ikke bliver forvirret, Alexanders behov kommer i første række . Tak fordi at i ville dele jeres meninger og erfaringer med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.