Kan roligt sige, at mine unger har haft fast base hos mig og har kommet på weekend og ferie hos deres far, og kun i det omfang jeg har vurderet var bedst for dem.
Nu har børnepsykologer endeligt erkendt at børn hr IKKE godt af at være delebørn, noget jeg har sagt i årevis.
Som lærer har jeg set hvor frustrerede de bliver af det, og hvor meget det præger dem.
Faktum er, at børn bliver rodløse, stressede, deres udvikling nedsættes og de får dårligere selvværd og indlæring.
Og ud fra denne viden må man så afgøre med sig selv, hvad man vil vælge.
Og helt små børn hører til ét sted og skal ikke udstationeres før tidligst i et års alderen. De kan naturligvis godt blive passet en enkelt overnatning i ny og næ, det sker der ikke spor ved, men generelt så hører de til ét sted.
Dermed ikke sagt at dit barns far ikke kan være sammen med den lille, selvfølgelig kan han det, men det skal ikke være mere end til hyggeture eller korte besøg et par timer eller en enkelt dag ad gangen.
Nu er det jo jeres valg, det drejer sig om, så derfor er det jo helt op til jer selv hvordan I vil tilrettelægge det, men det er også vigtigt at I ved, på hvilke bekostninger det kan blive for jeres barn.
Det kan godt være I på bedste vis vil dele den lille imellem jer, men det er ikke det der tjener jeres barn bedst. Og så må I afgøre hvad I vælger ud fra det.
Hvis jeg var jer, så ville jeg helt sikkert tage en snak med en børnepsykolog og/eller en familierådgiver, for det lyder til at I begge vil jeres barns bedste, og så tage rådene I får der med i jeres overvejelser.
Held og lykke med det hele 

Kærligst
Sussie
Anmeld