At malke ud til overnatning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Noneother

Hej. alle i kloge piger.

Min søn på 4½måned skal passes ude 1.gang her på lørdag, da far og jeg skal til 30års fødselsdag. I den forbindelse er jeg i gang med at malke ud så han kan få med.

men hvor meget modermælk skal jeg ha´malket ud til ham?
Han skal passes fra kl. 19-20 tiden. og til rundt middag næste dag.

Han vejer 7kg og får et grød "måltid" om aftenen. -Han har aldrig fået MME og jeg ville jo osse helst undgå det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

michella88

Alt det du orker at malke ud, så er du nemlig sikret Ellers så beregn hvor mange gange han spiser hos dig i løbet af en aften nat om morgen, og så gang det i flasker, de spiser jo godt de små børn

Anmeld

16. september 2010

Ansemusen

Noneother skriver:

Hej. alle i kloge piger.

Min søn på 4½måned skal passes ude 1.gang her på lørdag, da far og jeg skal til 30års fødselsdag. I den forbindelse er jeg i gang med at malke ud så han kan få med.

men hvor meget modermælk skal jeg ha´malket ud til ham?
Han skal passes fra kl. 19-20 tiden. og til rundt middag næste dag.

Han vejer 7kg og får et grød "måltid" om aftenen. -Han har aldrig fået MME og jeg ville jo osse helst undgå det.

Har han fået flaske før? Altså VED I at han gerne vil age det? Og ved I hvor meget han ca. tager i flasken pr. måltid? For tror det er megetindividuelt. Her malkede jeg ud de første tre måneder hver morgen, så Farmand gav en flaske hver anden nat. Vores dreng spiste 180 ml, men fik altid ondt i maven af det. Så vi satte det ned til 120-130 ml.

Anmeld

16. september 2010

Noneother

Ansemusen skriver:

Har han fået flaske før? Altså VED I at han gerne vil age det? Og ved I hvor meget han ca. tager i flasken pr. måltid? For tror det er megetindividuelt. Her malkede jeg ud de første tre måneder hver morgen, så Farmand gav en flaske hver anden nat. Vores dreng spiste 180 ml, men fik altid ondt i maven af det. Så vi satte det ned til 120-130 ml.

Nej. han har aldrig fået seriøs flaske før.
og derfor ved jeg overhovedet heller ikke hvor meget han skal ha´med. -Indtil videre er jeg oppe på at ha´ en ½ liter, og tror snart ikke de mishandlede bryster kan klare mere udmalkning.

Men mon det er nok...?

Anmeld

16. september 2010

Noneother

michella88 skriver:

Alt det du orker at malke ud, så er du nemlig sikret Ellers så beregn hvor mange gange han spiser hos dig i løbet af en aften nat om morgen, og så gang det i flasker, de spiser jo godt de små børn

Jamen han spiser rimelig ofte. men ikke særlig meget ad gangen altid. Tror meget af det er hygge (han bruger ikke sut)
Så den er lidt svær.

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Laura fik som regel 180-200 ml. pr. flaske, og jeg malkede det ud i etaper

Er du overhovedet sikker på, at han vil have flaske? Vi havde nemlig lidt problemer med at få Laura til at tage flasken, hvis der gik for længe imellem. Derfor malkede jeg ofte ud, så hun bare fik det i flasken i stedet, og så kunne farmand også komme lidt på banen med fodring

K.h. Linda

Anmeld

16. september 2010

Noneother

Baagøe skriver:

Laura fik som regel 180-200 ml. pr. flaske, og jeg malkede det ud i etaper

Er du overhovedet sikker på, at han vil have flaske? Vi havde nemlig lidt problemer med at få Laura til at tage flasken, hvis der gik for længe imellem. Derfor malkede jeg ofte ud, så hun bare fik det i flasken i stedet, og så kunne farmand også komme lidt på banen med fodring

K.h. Linda

Nej den med flasken er jeg ikke helt sikker på. -Men ellers er der osse tudekop med "just in case", og nu er det heldigvis en erfaren dame der passer ham.

-og jeg venter et stykke tid med at deltage sådan rigtig i festen...
Hvis han nu skulle gå helt amok eller noget, så han skal hentes hjem.

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Nej den med flasken er jeg ikke helt sikker på. -Men ellers er der osse tudekop med "just in case", og nu er det heldigvis en erfaren dame der passer ham.

-og jeg venter et stykke tid med at deltage sådan rigtig i festen...
Hvis han nu skulle gå helt amok eller noget, så han skal hentes hjem.

Hi hi... Vi  og håber han arter sig hele aftenen, så du kan få festet
lidt

Anmeld

16. september 2010

Noneother

Baagøe skriver:

Hi hi... Vi  og håber han arter sig hele aftenen, så du kan få festet
lidt

Ja det kunne være rart.  Alle mener at det er på tide at jeg kommer lidt ud. -og jeg glæder mig da osse lidt, når det en sjælden gang lykkedes mig at fortrænge den lille stemme i baghovedet, der siger at jeg er den ondeste ravnemor i verden, fordi jeg vælger at efterlade mit "stakkels" barn hos "bedste" en aften. Hehe.. men nu har jeg min SP´s ord for at det ER OK. .. Så jeg håber det går.

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Noneother skriver:

Ja det kunne være rart.  Alle mener at det er på tide at jeg kommer lidt ud. -og jeg glæder mig da osse lidt, når det en sjælden gang lykkedes mig at fortrænge den lille stemme i baghovedet, der siger at jeg er den ondeste ravnemor i verden, fordi jeg vælger at efterlade mit "stakkels" barn hos "bedste" en aften. Hehe.. men nu har jeg min SP´s ord for at det ER OK. .. Så jeg håber det går.

Smiler... Laura var 6 uger, da jeg var til julefrokost en hel aften og halv nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.