2606peanut skriver:
Tusind tak
Frygter bare hvad de nu vil gøre, efter jeg har sagt nej. Vi er indkaldt til samtale hvor de igen vil prøve at presse/tvinge os til at gøre det.
Hvordan har i fundet ud af det med at han har en High Sentisiv Personality?
Når vi siger til sundhedsplejesken og lægen, at de sagde han havde det på barselsgangen slår de det nemlig bare hen med at det bare er mig.
Vi har det samme problem med vores omgangskreds særligt bedsteforældrene som vi slet ikke ser pt. fordi de ikke har kunne respekter hans grænser. De syntes det er dybt unormalt og han bare må lære det på den hårde måde. Men gu må han ej!! Jeg er hans mor og han skal respekteres når det er noget han ikke kan. Blir så harm på div. mennesker når de siger sådan noget.
Åh, vhor jeg kender det!!! Men hvor er han heldig han har dig som mor!!! Der findes jo også masser af mødre der synes deres børn skal lære det på den hårde måde.
Jeg var så heldig at der var nogen der gjorde mig opmærksom på at det kunne være at vores søn var HSP og da jeg så begyndte at læse om det kunne jeg bare meget bedre forstår både mit barn og min mand og min svigermor. De har det nemlig alle sammen!!! Men selvom både mand og svigermor har HSP så er de heller ikke altid lige forstående. Men de har jo selv oplevet at blive mødt med den hårde måde, og tror derfor at det er sådan man skal gøre. Men det er det bare ikke!!!
Der er rigtig svært fordi der er ikke ret meget fokus på HSP og der er ikke ret mange (fagfolk!!!) der kender til det. Godt at de sagde det på barselsgangen. Hold fast i det, og sig at det har I fået at vide og sådan er det.
Der findes ekspert i dk, men de koster selvfølge penge at få råd og vejledning af dem, men måske kan det blive for jer, så I får nogle ekstper på banen der kan sige at jeres søn IKKE KAN TÅLE at komme i familie amb. (eller hvad det nu hed) . Har du en slynge? Det kan altså virkelig virkelig anbefales!!
Anmeld