Jeg kan snart ikke mere :( :( (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Bellinda89

Gør mig rigtig ondt at læse , kommuner kan være ret så belastende til tider..!!

& de burde da osse kunne se at den lille dreng har brug for noget ro omkring ham , istedet for de skal rende hos jer hele tiden..!!

Håber at det hele snart vender til noget positivt

Sender dig & din familie en masse tanker & en mega krammer

Knus Bellinda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

2721

Sasja77 skriver:

Øv for fanden da en frustrerende situation I står i! Jeg har ikke nogen løsning på det men jeg synes alligevel at jeg lige ville skrive og ikke bare gå forbi dit indlæg!

Det virker som om at du har fuldstændig tjek på hvad der er bedst for dit barn og jeg synes ( og det har du sikkert også gjort ) -at du må prøve at sætte dig ned og tale med dem fra kommunen om at det går ikke at de kommer sådan hele tiden og forstyrre det lille pus' rytme og at I har et hyr med at få ham beroliget efter at de har været der. Og at de måske også lige skulle tænke over at han netop har skreget sig igennem den første tid af sit lille liv så måske man liiiige skulle give Jer en chance:-)

Det er selvfølgelig dejligt at der er nogen til at hjælpe men det dur ikke hvis de rent faktisk gør tingene mere besværlige og ubehagelige for den lille bebs!

Kæmpe kram til jer!

Mange tak

Jeg syntes virkelig også vi har prøvet at forklare dem det, men de affærdige det bare og jeg må ærligt indrømme at jeg blir så ked og harm at jeg ikke længere er i stand til at tage det stille og roligt og det hjælper jo desværre ikke på situationen.

Anmeld

17. september 2010

2721

Mumto3 skriver:

Ej, hvor er det synd for jer alle sammen!!!

Super sejt af dig at sige nej tak til familie center! Der synes jeg virkelig du viser at du er en super god mor!!! Du har føling med din dreng og hvordan han har det, og du tænker på hans behov! Det kan du godt give dig selv et kæmpe skuldreklap for!

Jeg har selv en dreng med High Sentisiv Personality, og det er nogle fantastisk mennekser, men de er godt nok også en udfordring! Jeg havde utrolig meget glæde af en slynge til min søn, fordi han blev skærmet af for omverdene og kunne ligge hos mig og sove trygt og roligt til lyden af mit hjerteslag og åndedræt.

Ellers vil jeg foreslå dig at læse lidt mere om mennesker med der er hyper sentensive. Det er jo en gave at få, men til tider også meget besværligt. Jeg ahr selv haft meget glæde af at være i konkankt med andre der også har 'sådan nogen' børn og hørt om hvordan de klare den, og ikke mindst klare omverdens pres. Vores søn er nu 6 år, og jeg har ikke haft kommunen ind over, men synes det har været rigeligt svært med det pres omgivelserne har lagt på os. De forstå jo ikke, at han ikke kan 'tåle' at sidde på skødet af farmor, at han ikke kan tåle at gå til Rytmik, at han bliver overvældet af at komme ind i et supermarkedet osv. Men når man tager hensyn til sit barn, så virkelig rigrigt meget tilbage!!!

Tillykke med jeres vidunderlige søn, og jeg ønsker jer det allerbedste fremover!!!

Tusind tak Frygter bare hvad de nu vil gøre, efter jeg har sagt nej. Vi er indkaldt til samtale hvor de igen vil prøve at presse/tvinge os til at gøre det.

Hvordan har i fundet ud af det med at han har en High Sentisiv Personality?

Når vi siger til sundhedsplejesken og lægen, at de sagde han havde det på barselsgangen slår de det nemlig bare hen med at det bare er mig.

Vi har det samme problem med vores omgangskreds særligt bedsteforældrene som vi slet ikke ser pt. fordi de ikke har kunne respekter hans grænser. De syntes det er dybt unormalt og han bare må lære det på den hårde måde. Men gu må han ej!! Jeg er hans mor og han skal respekteres når det er noget han ikke kan. Blir så harm på div. mennesker når de siger sådan noget.

Anmeld

17. september 2010

2721

Stoltmor21 skriver:

Gør mig rigtig ondt at læse , kommuner kan være ret så belastende til tider..!!

& de burde da osse kunne se at den lille dreng har brug for noget ro omkring ham , istedet for de skal rende hos jer hele tiden..!!

Håber at det hele snart vender til noget positivt

Sender dig & din familie en masse tanker & en mega krammer

Knus Bellinda

Mange tak, det håber jeg også

Anmeld

17. september 2010

Mumto3

2606peanut skriver:

Tusind tak Frygter bare hvad de nu vil gøre, efter jeg har sagt nej. Vi er indkaldt til samtale hvor de igen vil prøve at presse/tvinge os til at gøre det.

Hvordan har i fundet ud af det med at han har en High Sentisiv Personality?

Når vi siger til sundhedsplejesken og lægen, at de sagde han havde det på barselsgangen slår de det nemlig bare hen med at det bare er mig.

Vi har det samme problem med vores omgangskreds særligt bedsteforældrene som vi slet ikke ser pt. fordi de ikke har kunne respekter hans grænser. De syntes det er dybt unormalt og han bare må lære det på den hårde måde. Men gu må han ej!! Jeg er hans mor og han skal respekteres når det er noget han ikke kan. Blir så harm på div. mennesker når de siger sådan noget.

Åh, vhor jeg kender det!!! Men hvor er han heldig han har dig som mor!!! Der findes jo også masser af mødre der synes deres børn skal lære det på den hårde måde.

Jeg var så heldig at der var nogen der gjorde mig opmærksom på at det kunne være at vores søn var HSP og da jeg så begyndte at læse om det kunne jeg bare meget bedre forstår både mit barn og min mand og min svigermor. De har det nemlig alle sammen!!! Men selvom både mand og svigermor har HSP så er de heller ikke altid lige forstående. Men de har jo selv oplevet at blive mødt med den hårde måde, og tror derfor at det er sådan man skal gøre. Men det er det bare ikke!!!

Der er rigtig svært fordi der er ikke ret meget fokus på HSP og der er ikke ret mange (fagfolk!!!) der kender til det. Godt at de sagde det på barselsgangen. Hold fast i det, og sig at det har I fået at vide og sådan er det.

Der findes ekspert i dk, men de koster selvfølge penge at få råd og vejledning af dem, men måske kan det blive for jer, så I får nogle ekstper på banen der kan sige at jeres søn IKKE KAN TÅLE at komme i familie amb. (eller hvad det nu hed) . Har du en slynge? Det kan altså virkelig virkelig anbefales!!

Anmeld

17. september 2010

Bellinda89

2606peanut skriver:

Mange tak, det håber jeg også

Det var så lidt

Anmeld

18. september 2010

2721

Mumto3 skriver:

Åh, vhor jeg kender det!!! Men hvor er han heldig han har dig som mor!!! Der findes jo også masser af mødre der synes deres børn skal lære det på den hårde måde.

Jeg var så heldig at der var nogen der gjorde mig opmærksom på at det kunne være at vores søn var HSP og da jeg så begyndte at læse om det kunne jeg bare meget bedre forstår både mit barn og min mand og min svigermor. De har det nemlig alle sammen!!! Men selvom både mand og svigermor har HSP så er de heller ikke altid lige forstående. Men de har jo selv oplevet at blive mødt med den hårde måde, og tror derfor at det er sådan man skal gøre. Men det er det bare ikke!!!

Der er rigtig svært fordi der er ikke ret meget fokus på HSP og der er ikke ret mange (fagfolk!!!) der kender til det. Godt at de sagde det på barselsgangen. Hold fast i det, og sig at det har I fået at vide og sådan er det.

Der findes ekspert i dk, men de koster selvfølge penge at få råd og vejledning af dem, men måske kan det blive for jer, så I får nogle ekstper på banen der kan sige at jeres søn IKKE KAN TÅLE at komme i familie amb. (eller hvad det nu hed) . Har du en slynge? Det kan altså virkelig virkelig anbefales!!

Hvor er det rart at vide man ikke er alene med at have et sådan barn. Syntes ofte bare det er så hårdt da man kun blir mødt med kritik og manglende forståelse for at ens søn ikke kan det de andre kan

Er så træt af kommentaren "jamen det er jo ikke normalt, er du/i ikke bare for pyldret"

Jeg har en slynge, men det er bare ikke lykkedes os endnu at få ham til at syntes om at ligge i den Vi har også en vikle det går meget godt så længe jeg bevæger mig, men sætter jeg mig ned blir han "tosset" vrider sig og græder højlydt

Ja det kunne godt være det må blive løsningen at betale sig fra det,da de tydeligvis ikke tror på os Føler mig bare så magtesløs

Ved du noget om hvem man kan kontakte?

Anmeld

18. september 2010

Mumto3

2606peanut skriver:

Hvor er det rart at vide man ikke er alene med at have et sådan barn. Syntes ofte bare det er så hårdt da man kun blir mødt med kritik og manglende forståelse for at ens søn ikke kan det de andre kan

Er så træt af kommentaren "jamen det er jo ikke normalt, er du/i ikke bare for pyldret"

Jeg har en slynge, men det er bare ikke lykkedes os endnu at få ham til at syntes om at ligge i den Vi har også en vikle det går meget godt så længe jeg bevæger mig, men sætter jeg mig ned blir han "tosset" vrider sig og græder højlydt

Ja det kunne godt være det må blive løsningen at betale sig fra det,da de tydeligvis ikke tror på os Føler mig bare så magtesløs

Ved du noget om hvem man kan kontakte?

Sender dig lige en pb :-)

Anmeld

18. september 2010

klmf

Hej

Min første tanke er, at hvis du laver en grundig research på nettet omkring HSP og tager det med til din læge og fastholder, at de på barselsgangen sagde sådan til dig, så kan han måske overbevises til at henvise til en speciallæge i børnesygdomme. Hvis du kan få en lægelig udtalelse er der vel for pokker en chance for at de vil droppe ideen om familiecenter... 

Hvilken psykisk sygdom lider du af? Du skal ikke svare, hvis du ikke har lyst? Mener bare, er det en sygdom, der almindeligvis giver anledning til bekymring ift at kunne klare et barn, som fx skizofreni? For alle, der har et skrigende spædbarn er da noget tyndslidte til sidst

Anmeld

18. september 2010

2721

lotchen skriver:

Hej

Min første tanke er, at hvis du laver en grundig research på nettet omkring HSP og tager det med til din læge og fastholder, at de på barselsgangen sagde sådan til dig, så kan han måske overbevises til at henvise til en speciallæge i børnesygdomme. Hvis du kan få en lægelig udtalelse er der vel for pokker en chance for at de vil droppe ideen om familiecenter... 

Hvilken psykisk sygdom lider du af? Du skal ikke svare, hvis du ikke har lyst? Mener bare, er det en sygdom, der almindeligvis giver anledning til bekymring ift at kunne klare et barn, som fx skizofreni? For alle, der har et skrigende spædbarn er da noget tyndslidte til sidst

Går også kraftigt og overveje hvordan det skal kunne lykkedes os at få dem overbevist.

Altså jeg har fået diagnosen atypisk borderline. Da det var det tætteste de kunne komme på. Har dog ikke taget medicin i snart 2 år og klare mig faktisk rigtig godt Taler ofte med min gamle distrikpsygeplejeske der altid har tvivlet på den diagnose. men nu er stemplet jo sat. de har sagt til os flere gange at hvis jeg ikke havde haft det "stempel" ville de slet ikke have reageret på at han er lidt længere tid om det grundet koliken.

Syntes bare det er så unfair

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.