"ammer du stadig" - hva betyder det ? i forhold til vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

forår

Altså jeg har ikke tabt mig af at amme...desværre!

og nu er det ca 2 1/2 mdr siden jeg stoppede med at amme og jeg har stadig ikke tabt mig!

Så det er vist ret forskelligt fra person til person.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Pige2009

Tabte alle 10 kg. jeg tog på under graviditeten i de første 14 dage efter fødslen og jeg ammede fuldt ud

Anmeld

16. september 2010

dorthemus

Hmmm det ved jeg sgu ikke....jeg er ca 1½ kg fra at have smidt graviditetsvægten, men om det skyldes amning eller det faktum, at jeg er alenemor til en 16 uger gammel baby og bor på 4. sal, ikke har bil og skal ned i gården for at vaske tøj?

Anmeld

16. september 2010

isimaven

Snuffler25 skriver:

Hold da op ja - det er godt nok individuelt - se bare alle de forskellige svar der er kommet hehe

Jeg havde bare altid hørt at når man ammede - så tabte man sig, fordi kroppen brændte en masse kalorier af pr amning eller sådan noget.. - så jeg havde jo helt glædet mig

Ja hold da op vi har godt nok oplevet det meget forskelligt

Anmeld

16. september 2010

Karo

Jeg har tabt mig 14 kg siden jeg fødte for snart 6 måneder siden. Men jeg håber da helt sikkert på at der ryger endnu mere når jeg stopper med at amme.

Anmeld

16. september 2010

XXSS

Jeg hører under den sidste model du beskriver! Alle dem jeg har hørt om, som har tabt sig rigtig meget under amningen, har ikke fået den næring som de egentlig burde og derfor logisk nok tabt sig (taler om dem jeg kender som har ammet).

Jeg har kun tabt mig 7-8 kg efter fødslen og Freya er lige blevet to måneder, jeg har tabt 2,5 den sidste måned på grund af kostomlægning, men ellers hænger de godt fast. Sidst da jeg var gravid og afsluttede amningen begyndte vægttabet, men også efter opstart af motion.

Så ja jeg tror også det er meget forskelligt nogle er heldigere end andre. Jeg tog 18 kg på og har nu 12 der stadig mangler at forsvinde.

Anmeld

16. september 2010

Lisa er 4mdr nu, jeg ammer fuldt, og jeg er 6kg. under den vægt jeg startede på, da jeg blev gravid! Og jeg har bare spist som et svin... Alt muligt usundt, som jeg ikke spiste inden jeg blev gravid! Så ammningen har helt sikkert en effekt på mig!

Anmeld

16. september 2010

BinaMor

1 gang. jeg tabte mig 20 kg på 2 måneder ved at amme.. langtidsammende (dvs 18 måneder) og endte med at veje mindre end før.

2 gang. fødte for 4 uger siden knap og har den sidste uge passet mine gamle jeans. tog 17 kg på men har ikke vejet mig endnu for at se hvor meget de er væk.

jeg ku fysisk mærke amningen tærede på mig ved min 1. datter.

og jeg spiser ikke fedtfattigt overhovedet..

Anmeld

16. september 2010

michella88

Jeg stod stille med vægten de første 6 mdr- hun er nu 8 mdr, jeg ammer delvist stadig, og taber mig sådan lidt langsomt, men har da smidt 8 kg de sidste 2 mdr.. Har fået af vide det er fordi hun suger mere nu, og så tager det også på fedtet- Det samme var min veninde ude for, så hvis man taber sig er det vel først når de virkelig begynder at suge igennem

Anmeld

17. september 2010

Snuffler25

Tilmeldt skriver:

Lisa er 4mdr nu, jeg ammer fuldt, og jeg er 6kg. under den vægt jeg startede på, da jeg blev gravid! Og jeg har bare spist som et svin... Alt muligt usundt, som jeg ikke spiste inden jeg blev gravid! Så ammningen har helt sikkert en effekt på mig!

Eeeej hvor er du heldig!!! Misundelig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.