"ammer du stadig" - hva betyder det ? i forhold til vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.259 visninger
21 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Snuffler25

Hejsa

Jeg er blevet lidt forivrret.. når jeg taler med andre om min vægt og jeg ønsker at tabe mig, så bliver jeg mødt med 2 forskellige slags "ammer du stadig" spørgsmål?

Det ene går ud på, at man brænder flere kalorier af når man ammer og taber sig af det..

Det andet lyder som om, at man har mere fedt eller har mere svært ved at tabe sig, når man ammer endnu...

Så hvad betyder det for kroppen at amme? Har altid hørt man brænder kalorier af.. men er indenfor den sidste uge stødt på spørgsmålet som om, at idet jeg stadig ammer - så går det langsomt med at få smidt de ekstra kg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Svei

Jeg holdt på fedtet da jeg ammede...om det er en eller anden smart proces, eller det bare var fordi jeg vare meget mere træt da jeg ammede end efter, det ved jeg ikke..men jeg tabte mig hurtigt 30 kg da jegf stoppede med amning.

Har en bekendt der tabte sig under amning, men hun blev så rigtig fed bagefter.. så lige meget hvad, skal man jo leve sundt og passe på..

Anmeld

16. september 2010

isimaven

Jeg har taget på mens jeg ammede mine unger så det med at man forbrænder noget ekstra har jeg svært ved at genkende på min krop
jeg tror det er meget individuelt

Anmeld

16. september 2010

Lady Marion <3

Jeg er først begyndt at tabe mig rigtigt nu   stoppede med at amme for 4 mdr siden ,,

Anmeld

16. september 2010

Diana...

Jeg tabte 12 kg da jeg ammet. 

Anmeld

16. september 2010

Corn

ved de to første tabte jeg ikke alverden mens jeg ammede, men her tredje gang, er graviditetskiloene raslet af. (mangler bare liiiiiige det sidste)

Anmeld

16. september 2010

mor-til-vanessa

jeg tog 5 kg på da jeg ammede. ammede i 6 mdr og det var de første 2mdr at jeg tog de 5 kg på. så det var lige modsat på mig.

men jeg levede vist også lidt for godt

Anmeld

16. september 2010

Frøken Sørensen

Jeg tabte mig imens jeg ammede. Smed alle 13 kg som jeg havde taget på under graviditeten + 8 kg yderlige. Jeg stoppede med at amme for 2 mdr siden og har kun taget 1 kg på siden. Så det er jo meget forskelligt hvordan ens krop reagere på amning!

Anmeld

16. september 2010

Anne85

Man burde jo forbrænde en del ved at amme - men nej - jeg kan absolut heller ikke nikke genkendende til at kiloene bare rasler af een fordi man ammer. Jeg skal virkelig kæmpe for at komme af med mine graviditetskilo - jeg taber mig ja, men spiser også meget kaloriefattigt og løber hver 2. dag. Så jeg tror også min krop kæmper for at holde på ammedepoterne - sidste gang tabte jeg mig også først sårn rigtigt efter jeg stoppede med at amme.

Anmeld

16. september 2010

Snuffler25

isimaven skriver:

Jeg har taget på mens jeg ammede mine unger så det med at man forbrænder noget ekstra har jeg svært ved at genkende på min krop
jeg tror det er meget individuelt

Hold da op ja - det er godt nok individuelt - se bare alle de forskellige svar der er kommet hehe

Jeg havde bare altid hørt at når man ammede - så tabte man sig, fordi kroppen brændte en masse kalorier af pr amning eller sådan noget.. - så jeg havde jo helt glædet mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.