800 kr i indskrivnings gebyr???? hvad!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.364 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. september 2010

millesofie

er det kun mig der har det sådan eller er det lige at strække den

jeg har fundet en skøn privat vuggestue til min datter

her hvor jeg bor er der kun dagpleje og så denne private vuggestue og da jeg selv har arbejdet med dagplejer og børnepassere, ja så skulle min datter ikke sådan et sted hen

så jeg tog turen op og kigge på vuggestuen og den var bare vidunderlig så dejlig stor og lys uden for mange børn men heller ikke for lidt børn helt perfekt

vi får set det hele og det går rigtig godt og så smider hun bomben... 800kr i indskrivnings gebyr... hvad???? tænker jeg bare, hvad søren sker der lige her?? men jeg skriver hende ind alligevel og får så konto nr med hjem så jeg kan indbetale pengene og så snart det er gjort så har hun pladsen..

men er det ok, at tage penge for at komme på listen og så 800kr

det er måske ikke meget for nogen men jeg er altså på KH-barsel

hvad synes i ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

millesofie

hmm det er så bare mig

Anmeld

16. september 2010

klmf

Synes også det er mange penge - og kan ikke helt gennemskue hvad de går til, andet end profit. Mon det er for at undgå, at folk skriver deres børn op uden at melde fra hvis de finder noget andet?? ej, ved det ikke. Men det ville også være mange penge for os...

Anmeld

16. september 2010

wamse

Tror egentlig at det er almindeligt når man vælger privat i stedet for offentligt tilbud. Jeg skal også betale indmeldelses gebyr for at min søn kommer på efterskole.

Anmeld

16. september 2010

SussieThyssen

Det bruger man ofte i privat regi, og har gjort det i mange år, både i vuggestuer, børnehaver og skoler, så det kan jeg ikke se noget underligt i.
Det skyldes kun at man vil være sikre på, at de der virkeligt ER interesserede også får muligheden, frem for de, der bare melder sig til og så optager en plads de ikke vil udnytte.

Nu er jeg selv "privat-menneske" og har altid valgt det private frem for det offentlige, hvis jeg har haft muligheden, men har dog haft min den mindste i kommunal dagpleje. Og jeg kan med sindsro sige, at jeg var super tilfreds.
En skam at du ikke har samme oplevelse.
For generelt synes jeg vuggestuer er for store i forhold til hvad små børn har behov for, men det er jo så en smagssag.

Men som sagt, så er der altså ikke noget underligt i at ville have et "indskud", det betaler vi jo også i så mange andre sammenhænge.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. september 2010

Susanne79

Det er meget normalt at man skal betale et indmeldelsesgebyr når man vælger et privat pasningstilbud frem for et offentligt. Kender en friskole hvor man skal betale et gebyr for at blive skrevet op og herefter en beløb hver måned indtil barnet starter.  

Anmeld

16. september 2010

millesofie

hmm okay så må jeg vist bare lige tage mig sammen

Anmeld

24. september 2010

sussan

Syntes det lyder vildt det er trods alt vuggestue men sådan er det åbentbart .. æv.. havde selv vores dreng i privat dagpleje og der var ikke noget - men nu bor vi også ude hvor kragerne venderhihi

kh sus

Anmeld

24. september 2010

millesofie

sussan skriver:

Syntes det lyder vildt det er trods alt vuggestue men sådan er det åbentbart .. æv.. havde selv vores dreng i privat dagpleje og der var ikke noget - men nu bor vi også ude hvor kragerne venderhihi

kh sus

synes også jeg bor hvor kragerne vender

Anmeld

24. september 2010

Valle81

Fisenberg skriver:

er det kun mig der har det sådan eller er det lige at strække den

jeg har fundet en skøn privat vuggestue til min datter

her hvor jeg bor er der kun dagpleje og så denne private vuggestue og da jeg selv har arbejdet med dagplejer og børnepassere, ja så skulle min datter ikke sådan et sted hen

så jeg tog turen op og kigge på vuggestuen og den var bare vidunderlig så dejlig stor og lys uden for mange børn men heller ikke for lidt børn helt perfekt

vi får set det hele og det går rigtig godt og så smider hun bomben... 800kr i indskrivnings gebyr... hvad???? tænker jeg bare, hvad søren sker der lige her?? men jeg skriver hende ind alligevel og får så konto nr med hjem så jeg kan indbetale pengene og så snart det er gjort så har hun pladsen..

men er det ok, at tage penge for at komme på listen og så 800kr

det er måske ikke meget for nogen men jeg er altså på KH-barsel

hvad synes i ??

Tror det er meget normalt - vi havde selv kig på en privat vuggestur børnehave her hvor vi bor da den ligger lige på den anden side af vejen hvor vi bor - men de er MEGET dyre og de tager også penge for at komme på venteliste - 600 kroner, som man får igen når ens barn stopper.

Nej synes ikke det er okay - og vi vælger ikke den institution:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.