Føde for tidligt... ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

misslea

Henriette22 skriver:

Jeg har haft meget kraftige plukve'er den sidste uges tid. i tirsdags ville min jordmor så gerne lige have mig ind og blive tjekket. det viser sig så at jeg er begyndt at åbne mig. så kom der en læge der skulle undesøge mig og de kan så se jeg har åbnet mig ca. en cm og har en meget kort livmoderhals. jeg får at vide at jeg kan risikere at føde her en af de næste dage hvis jeg ikke forholder mig i ro. så blev jeg indlagt og i går sent eftermiddag blev jeg undersøgt igen og min livmoderhals er blevet længere efter jeg havde fået slappet af.

Nu er jeg kommet hjem og prøver så vidt som muligt at lave ingenting da de siger det kan sætte min fødsel igang og jeg ville jo helst undgå han kommer for tidligt ud !!

Er der nogen der har oplevet noget af dette for jeg må da sige jeg er fyldt med blandede følelser. det er jo rigtig spændene at vide den lille fyr snart kommer til verden og jeg glæder mig simpelthen så meget men jeg har heller ikke lyst til at skulle opleve mit barn komme for tidligt ud og muligvis skal have sondemad osv den første tid Det må da være hårdt at skulle se sit barn sådan når man helst bare vil have det i sine arme !! <3

Frustrerede tanker fra Henriette. Gravid i uge 34 + 6 ..

Din historie minder meget om min....

Da jeg var 33+6 begyndte jeg at få alvorligt ondt i lænden og bækkenet... jeg kunne slet ikke bevæge mig, og havde sååå mange smerter! Det kom bare lige pludselig.... jeg havde intet mærket til plukveer gennem hele min graviditet, eller haft nogen som helst gener overhovedet!!! De to næste dage blev det værre og værre, men jeg havde lidt svært ved at gennemskue, hvad det egentlig var, da det slet ikke var plukve-agtigt, fordi smerterne var der hele tiden...!!

Jeg var mest nervøs for, at det var bækkenløsning, jeg var ved at få!!! På 3. dagen (34+1) tog jeg til min egen læge, som så sendte mig videre til Hvidovre Hospital, fordi hun ikke kunne finde ud af, hvad der var galt!!!

Det blev så konstateret, at jeg var 1 cm. åben, og der næsten ikke var noget tilbage af min livmoderhals. Jordemoderen mente, at det v ar veer jeg havde, og hun var ikke sikker på, at jeg ville kunne stoppe processen - MEN jeg skulle gøre et forsøg!! De ville gerne indlægge mig, men fik heldigvis lov til at komme hjem, da min mand arbejder om aftenen, og kunne tage sig af mig i dagtimerne...!!!

Jeg fik besked på, at jeg KUN måtte rejse mig op, hvis jeg skulle på toilettet, og hvis jeg ikke overholdte dette, ville jeg stensikkert gå i fødsel. Vores lille pige har hele tiden hørt til de mindre babyer, og jeg kunne slet ikke holde tanken ud om, at hun allerede skulle komme til verden, så jeg lå ned i 3 UGER.....!!!

Nu er jeg på benene igen (37+4) og hun er derinde endnu... så det kan sagtens lykkes, hvis man BLIVER LIGGENDE!!!!

Jeg er dog stadig åben og min livmoderhals er stadig næsten helt væk, så hun kan komme hvornår det skal være....

Jeg skal til jordemoder her om lidt, og er spændt på, hvad hun siger

Rigtig meget pøj pøj med at holde på bebsen  

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.