Føde for tidligt... ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.833 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Henriette22

Jeg har haft meget kraftige plukve'er den sidste uges tid. i tirsdags ville min jordmor så gerne lige have mig ind og blive tjekket. det viser sig så at jeg er begyndt at åbne mig. så kom der en læge der skulle undesøge mig og de kan så se jeg har åbnet mig ca. en cm og har en meget kort livmoderhals. jeg får at vide at jeg kan risikere at føde her en af de næste dage hvis jeg ikke forholder mig i ro. så blev jeg indlagt og i går sent eftermiddag blev jeg undersøgt igen og min livmoderhals er blevet længere efter jeg havde fået slappet af.

Nu er jeg kommet hjem og prøver så vidt som muligt at lave ingenting da de siger det kan sætte min fødsel igang og jeg ville jo helst undgå han kommer for tidligt ud !!

Er der nogen der har oplevet noget af dette for jeg må da sige jeg er fyldt med blandede følelser. det er jo rigtig spændene at vide den lille fyr snart kommer til verden og jeg glæder mig simpelthen så meget men jeg har heller ikke lyst til at skulle opleve mit barn komme for tidligt ud og muligvis skal have sondemad osv den første tid Det må da være hårdt at skulle se sit barn sådan når man helst bare vil have det i sine arme !! <3

Frustrerede tanker fra Henriette. Gravid i uge 34 + 6 ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

twinboys

Slap af slap af...så meget du kan...

Jeg fødte mine drenge i uge 25+0 to dejlige skønne men skøbelige bebs den gang... De er idag vokset sig store og stærke og er idag 7½år...

Håber du beholder bebs i maven lidt endnu... men hver glad for at du er nået såååååå langt i din graviditet...

Majbritt

Anmeld

16. september 2010

Henriette22

twinboys skriver:

Slap af slap af...så meget du kan...

Jeg fødte mine drenge i uge 25+0 to dejlige skønne men skøbelige bebs den gang... De er idag vokset sig store og stærke og er idag 7½år...

Håber du beholder bebs i maven lidt endnu... men hver glad for at du er nået såååååå langt i din graviditet...

Majbritt

Ja, jeg har også bare lagt mig på sofaen og laver så LIDT som muligt nu

Lægerne siger at jeg ikke skal være bange for hvis jeg fødte nu fordi at jeg alligevel er så "langt" henne men det bedste for den lille er jo vel også hvis han bare kan blive derinde så længe som muligt..

kom dine på børneafdelingen så da du havde født eller kunne de godt klare sig selv ?

Knus herfra

Anmeld

16. september 2010

twinboys

Henriette22 skriver:

Ja, jeg har også bare lagt mig på sofaen og laver så LIDT som muligt nu

Lægerne siger at jeg ikke skal være bange for hvis jeg fødte nu fordi at jeg alligevel er så "langt" henne men det bedste for den lille er jo vel også hvis han bare kan blive derinde så længe som muligt..

kom dine på børneafdelingen så da du havde født eller kunne de godt klare sig selv ?

Knus herfra

Ejjjj vi lå mega mange mdr. på neonaltal afd. da drengene var 2 år valgte jeg at stoppe med at tælle hvor mange mdr. vi havde været indlagt... Den gang var de 2 år og havde været indlagt i 14 mdr.

Du kan læse om drengene på vores hjemmeside

www.twinboys.dk

Majbritt

Anmeld

16. september 2010

Henriette22

Hold da fast, det var jo rigtig laang tid !!

Puhaaa' troede ikke det ville være så slemt for barnet hvis det kommer ud nu her.

Jeg vil da lige tage et lille kik ind på jeres hjemmeside !

Tak for din respons i hvertfald..

Anmeld

16. september 2010

missie20

Min søn kom ud i uge 34+5. Han var 100% udviklet fysisk. 1 uge havde han cpap,sonde,elektroder på maven for at måle puls og hjerterytme. Derefter klarede han sig selv, så det kunne være værre,men bestemt ikke rart og se sit barn på den måde. Men han er en stærk kæmper så det fik han hurtigt af igen. Den dag idag fejler han heller ikke noget,borset fra han er de 5-6 uger bagud i udviklingen,fx med at holde hovedet selv osv. Men ikke noget der kommer til at betyde noget den dag han skal i skole.

For at alt går som det skal med dig og bebsen.

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Henriette22 skriver:

Hold da fast, det var jo rigtig laang tid !!

Puhaaa' troede ikke det ville være så slemt for barnet hvis det kommer ud nu her.

Jeg vil da lige tage et lille kik ind på jeres hjemmeside !

Tak for din respons i hvertfald..

Der er også stor forskel på at føde i uge 35 eller uge 25, som Majbritt gjorde Din bebs er fint udviklet nu - måske bare ikke så stor endnu...

No need to worry

Anmeld

16. september 2010

sandratobias

Uhhh læg stille... Selvom det er en pestilens, men det nytter er jeg sikker på...

Jeg fik kejsersnit i uge 31+2... Vi lå indlagt i 7 uger... Tobias lå i kuvøse og med cpap...

Anmeld

16. september 2010

3xM

jeg fødte Milas i 37+4

da han kom var han 2300 gram og tabte sig idet første døgn til 2200 gram.

Han blev vækket hver 3 time og fik mad i flaske supp. med amning. han kunne ikke regulere sin varme og var i varmekasse i 3 dage.

Men jeg fik at vide nogle børn kan veje langt mindre og klare sig bedre andre omvendt.

jeg gik sygmeldt siden uge 23 pga. risikoen for tidlig fødsel.

Anmeld

17. september 2010

KarinaIda

Henriette22 skriver:

Jeg har haft meget kraftige plukve'er den sidste uges tid. i tirsdags ville min jordmor så gerne lige have mig ind og blive tjekket. det viser sig så at jeg er begyndt at åbne mig. så kom der en læge der skulle undesøge mig og de kan så se jeg har åbnet mig ca. en cm og har en meget kort livmoderhals. jeg får at vide at jeg kan risikere at føde her en af de næste dage hvis jeg ikke forholder mig i ro. så blev jeg indlagt og i går sent eftermiddag blev jeg undersøgt igen og min livmoderhals er blevet længere efter jeg havde fået slappet af.

Nu er jeg kommet hjem og prøver så vidt som muligt at lave ingenting da de siger det kan sætte min fødsel igang og jeg ville jo helst undgå han kommer for tidligt ud !!

Er der nogen der har oplevet noget af dette for jeg må da sige jeg er fyldt med blandede følelser. det er jo rigtig spændene at vide den lille fyr snart kommer til verden og jeg glæder mig simpelthen så meget men jeg har heller ikke lyst til at skulle opleve mit barn komme for tidligt ud og muligvis skal have sondemad osv den første tid Det må da være hårdt at skulle se sit barn sådan når man helst bare vil have det i sine arme !! <3

Frustrerede tanker fra Henriette. Gravid i uge 34 + 6 ..

jeg fødte min datter i 35+4 og hun fik sondemad lige det første stykke tid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.