Samtale med AfdelingsJordemoderen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. juli 2008

Plysbjørnen

Så er den overstået, det var noget af en hård omgang at skulle igennem, men fik min vilje til sidst...

Først gennemgik vi min sidste fra A-Z, og det viste sig at den uregelmæssige hovedstilling bestod i at Laura i stedet for at putte baghovedet igennem først som normalt, ville have hele hovedet igennem på en gang... Og det hjalp så heller ikke at vi ikke kunne få hende ned på bækkenbunden og stå...

Men det var lidt hårdt at hun blev ved med at presse på for en almindelig fødsel... Først da hun kunne se at jeg begyndte at føle mig tvunget til at rette mig efter hende stoppede hun, for hun kunne se at hun var kommet for langt...

Men jeg måtte love hende at hvis jeg ombestemte mig, og hellere ville have SuperAkut (tror jeg det hed) så skulle jeg endelig ringe til hende... Men i første omgang bliver der bestilt tid til mig ved lægen og så får jeg en tid til PKS.

Betina1978

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2008

Nadi

Skønt at få sin vilje! Så har man det bedst :)

-Nadia

Anmeld

22. juli 2008

BellaT

Skøønt at hun hører efter. Og dejligt med et PKS. Det fortryder du ikke!
Jeg synes det var sååå hyggeligt. Og får lyst til at opleve det igen og igen, når jeg tænker tilbage på det.
Jeg fik et pks fordi jeg IKKE (ikke ikke ikke ikke) ville have et akut ks. Det prøvede jeg første gang og det var forfærdeligt! Så det ville jeg simpelthen ikke risikere igen. Selvfølgelig var det også forfærdeligt fordi det var aaalt for tidligt, men det ekstremt hurtige kejsersnit var skræmmende i sig selv også.
Hold fast i dit PKS og drop det sub-akutte ks (tror jeg nok det hedder). Ved godt hvad det er. Undskyld, nu prøver jeg også at pådutte dig noget.
Du skal selvfølgelig bare gøre det, du ved er det bedste for dig og lillebror.
Det er fantastisk at vi har et valg.(L)

Knus fra Helle...(H)

Anmeld

22. juli 2008

Plysbjørnen

Miiikro skriver:

Skøønt at hun hører efter. Og dejligt med et PKS. Det fortryder du ikke!
Jeg synes det var sååå hyggeligt. Og får lyst til at opleve det igen og igen, når jeg tænker tilbage på det.
Jeg fik et pks fordi jeg IKKE (ikke ikke ikke ikke) ville have et akut ks. Det prøvede jeg første gang og det var forfærdeligt! Så det ville jeg simpelthen ikke risikere igen. Selvfølgelig var det også forfærdeligt fordi det var aaalt for tidligt, men det ekstremt hurtige kejsersnit var skræmmende i sig selv også.
Hold fast i dit PKS og drop det sub-akutte ks (tror jeg nok det hedder). Ved godt hvad det er. Undskyld, nu prøver jeg også at pådutte dig noget.
Du skal selvfølgelig bare gøre det, du ved er det bedste for dig og lillebror.
Det er fantastisk at vi har et valg.(L)

Knus fra Helle...(H)

Du kan ikke på dutte mig noget, for ja min beslutning blev taget da jeg havde været gravid i en måned jeg ville bare ikke føde normalt igen...
Er også indstillet på PKS og har været det meget længe så det virker lidt underligt at tænke på noget andet...
Jeg vil nemlig heller ikke under nogen omstændig havne i et Akut ks igen for det virker underligt... Som jeg sagde til jordemoderen der gik over et døgn før jeg fandt ud af hvad klok hun var født, og også over et døgn før Moderfølelsen begyndte at komme frem i mig, for ja jeg følte lidt at de bildte mig ind at det var min datter... fortalte mig selv 10 eller 15 gange at Kai jo havde været der til at passe på at de ikke byttede hende ud med en anden... og nej den følelse vil jeg ikke have igen...

Betina1978

Anmeld

22. juli 2008

Anja

Dejligt at det gik godt med at få sin vilje :) Tror ikke det går helt så let for mig, desværre .... Var jo til samtale med overlægen i dag omkring graviditetssukkersyge og kommende fødsel/pks. Da vi sagde at vi ønskede pks var hun bare slet ikke med på den. Vi fortalte vores argumenter for og hun blev ved at presse den anden vej - ja, så meget at jeg faktisk endte med at tude fordi det blev så uoverskueligt og hun hørte slet ikke efter. Hun afsluttede med, at det jo ikke skulle helt besluttes endnu men at vi kunne gå hjem og tænker over det igen (hvilket vi også fik at vide hos jdm) og så kunne vi tage snakken en gang til - med andre ord: hun vil IKKE give pks ..... aner slet ikke hvordan jeg skal overskue det samtidigt med graviditetssukkersygen og alle følgerne der af .... :'( øv

Anmeld

22. juli 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Anja skriver:[/småt][/f] Dejligt at det gik godt med at få sin vilje :) Tror ikke det går helt så let for mig, desværre .... Var jo til samtale med overlægen i dag omkring graviditetssukkersyge og kommende fødsel/pks. Da vi sagde at vi ønskede pks var hun bare slet ikke med på den. Vi fortalte vores argumenter for og hun blev ved at presse den anden vej - ja, så meget at jeg faktisk endte med at tude fordi det blev så uoverskueligt og hun hørte slet ikke efter. Hun afsluttede med, at det jo ikke skulle helt besluttes endnu men at vi kunne gå hjem og tænker over det igen (hvilket vi også fik at vide hos jdm) og så kunne vi tage snakken en gang til - med andre ord: hun vil IKKE give pks ..... aner slet ikke hvordan jeg skal overskue det samtidigt med graviditetssukkersygen og alle følgerne der af .... :'( øv[/citat] Det er lidt skod at det endte sådan for dig... Jeg fik afvide at når det var endt med Akut sidste gang så var valget mit... men at de jo selvfølgelig skal prøve at snakke mig fra det... Hvis jeg var dig ville jeg næste gang du kom til jordemoder sige det som det er at du har overvejet det og tænkt det hele igennem og du vil have et PKS... Kan bare ikke forstå, for jeg mener at ved Sukkersyge får man ikke lov til at føde selv, men det kan da godt være at der er forskel på alm sukkersyge og graviditetssukkersyge... Men prøv at snakke med jordemoderen om du kan komme til en samtale med AfdelingsJordemoderen, for det er hende der sammen med dig tager den endelige beslutning... Ellers håb på at lillesøster også ligger med måsen først... Betina

Anmeld

22. juli 2008

BellaT

Jeg håber du får en sød og ikke travl jordemoder, der følger med på opvågningen, så I slet ikke skal skilles ad. Kun lige ved undersøgelsen og vejningen i "varmestuen". Men der kan Kai jo være med.
Iihh altså, at ligge der med baby på brystet, pakket ind som en lille baby-wrap, mens de syr og syr i maven. Det var bare fantastisk. Hmm, lyder nok ikke fantastisk. Men det var det!:D
Nu bliver jeg helt misundelig.;)

Knus fra Helle(H)...

Anmeld

22. juli 2008

BellaT

[citat][f][småt]Anja skriver:[/småt][/f] Dejligt at det gik godt med at få sin vilje :) Tror ikke det går helt så let for mig, desværre .... Var jo til samtale med overlægen i dag omkring graviditetssukkersyge og kommende fødsel/pks. Da vi sagde at vi ønskede pks var hun bare slet ikke med på den. Vi fortalte vores argumenter for og hun blev ved at presse den anden vej - ja, så meget at jeg faktisk endte med at tude fordi det blev så uoverskueligt og hun hørte slet ikke efter. Hun afsluttede med, at det jo ikke skulle helt besluttes endnu men at vi kunne gå hjem og tænker over det igen (hvilket vi også fik at vide hos jdm) og så kunne vi tage snakken en gang til - med andre ord: hun vil IKKE give pks ..... aner slet ikke hvordan jeg skal overskue det samtidigt med graviditetssukkersygen og alle følgerne der af .... :'( øv[/citat] Stakkels dig, Anja.:( Forlang en samtale med en fødselslæge/overlæge. Det er dem der bestemmer. Ikke en uforstående jordemoder som vist giver sig selv mere magt end hun faktisk har. Jeg troede faktisk også at hvis man har sukkersyge må man ikke føde selv(?). Knus fra Helle(H)...

Anmeld

22. juli 2008

Plysbjørnen

Miiikro skriver:

Jeg håber du får en sød og ikke travl jordemoder, der følger med på opvågningen, så I slet ikke skal skilles ad. Kun lige ved undersøgelsen og vejningen i "varmestuen". Men der kan Kai jo være med.
Iihh altså, at ligge der med baby på brystet, pakket ind som en lille baby-wrap, mens de syr og syr i maven. Det var bare fantastisk. Hmm, lyder nok ikke fantastisk. Men det var det!:D

Knus fra Helle(H)...

Får man dem op på maven (brystet) og ligge??? Det viste jeg slet ikke... Sidst så jeg først Laura efter 1½ time ca. kl var omkring 23:30 da jeg vågnede og hun er taget ud 21:53...
Men så vidt jeg ved vil bedøvelsen kun være rygmarvs, og ikke fuldnarkose som sidst...
Glæder mig... Er meget glad for at jeg får min vilje...

Betina

Anmeld

22. juli 2008

BellaT

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Miiikro skriver:

Knus fra Helle(H)...

Får man dem op på maven (brystet) og ligge??? Det viste jeg slet ikke... Sidst så jeg først Laura efter 1½ time ca. kl var omkring 23:30 da jeg vågnede og hun er taget ud 21:53...
Men så vidt jeg ved vil bedøvelsen kun være rygmarvs, og ikke fuldnarkose som sidst...
Glæder mig... Er meget glad for at jeg får min vilje...

Betina

Ja, hvis du kun er rygmarvsbedøvet får du ham op til dig, lige så snart han er blevet pakket ind (det er jo koldt på en operationsstue).
Ved mig viste lægen mig ham, lige da han var kommet ud, så blev han lige tørret og wrappet ind, og så over til mig at ligge. Lidt senere tog far ham og bar ham ind i varmestuen hvor han blev vejet og undersøgt og far gav ham tøj på. Derefter kørte vi alle til opvågningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.