2 fingre åben og 1 cm blød livmoderhals tilbage..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.977 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Swerg

Hej Piger ..

jeg var igår til samtale på hospitalet ang. igangsættelse..

Jeg var igår 38+0 .. Vi snakkede frem og tilbage og så blev jeg undersøgt indvendigt.. Jeg var 2 fingre åben, havde 1 cm blød livmoderhals tilbage og jordemoderen kunne lige puffe til hans hovede

Jordemoderen mente at jeg snart ville gå i fødsel, men ville alligevel give mig en tid til igangsættelse tirsdag d. 21/9 om morgenen .. Når jeg møder op dér vil hun så tage mit vand da jeg er moden nok ..

Men, mit spørgsmål er så; Bliver jeg så sendt hjem derefter ??

Og hvad betyder det egentlig at man er 2 fingre åben ??

Måske er det dumme spørgsmål, men jeg er bare en uviden førstegangs

Jeg håber i kan hjælpe mig !

PS; Jeg holder lige grunden til igangsættelse for mig selv, da det er en smuule privat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

SussieThyssen

Jeg tror du kan regne med du bliver sendt hjem bagefter..men det kommer vel lidt an på hvor belagt der er på fødegangen, samt hvor længe der går før du begynder at få veer, og det kan der godt gå nogle timer med. Så måske bliver du lige sendt hjem i nogle timer for at vente lidt på at det går igang.

At man er to fingre åben betyder at din livmodermund har åbnet sig så meget at åbningen svarer til to fingres bredde ved siden af hinanden. Dvs ca 3 cm.
Det er ret normalt under indledningen til en fødsel, men behøver ikke være tegn på at fødslen er gået igang som sådan. Og at jordemoderen siger at hun kan prikke ham på hovedet menes altså at du er så åben op til livmoderen, at hun rent faktisk kunne røre hans hårtop, hvis ellers fosterhinden ikke var imellem.
Så det må da siges at han er godt langt nede, og lige op over.
Held og lykke og knus herfra

Sussie

Anmeld

15. september 2010

Swerg

SussieThyssen skriver:

Jeg tror du kan regne med du bliver sendt hjem bagefter..men det kommer vel lidt an på hvor belagt der er på fødegangen, samt hvor længe der går før du begynder at få veer, og det kan der godt gå nogle timer med. Så måske bliver du lige sendt hjem i nogle timer for at vente lidt på at det går igang.

At man er to fingre åben betyder at din livmodermund har åbnet sig så meget at åbningen svarer til to fingres bredde ved siden af hinanden. Dvs ca 3 cm.
Det er ret normalt under indledningen til en fødsel, men behøver ikke være tegn på at fødslen er gået igang som sådan. Og at jordemoderen siger at hun kan prikke ham på hovedet menes altså at du er så åben op til livmoderen, at hun rent faktisk kunne røre hans hårtop, hvis ellers fosterhinden ikke var imellem.
Så det må da siges at han er godt langt nede, og lige op over.
Held og lykke og knus herfra

Sussie

Eeej, sikke et dejligt svar

tusinde tak -Jeg blev meget klogere

Anmeld

15. september 2010

morethanperfect

Elias<3 skriver:

Hej Piger ..

jeg var igår til samtale på hospitalet ang. igangsættelse..

Jeg var igår 38+0 .. Vi snakkede frem og tilbage og så blev jeg undersøgt indvendigt.. Jeg var 2 fingre åben, havde 1 cm blød livmoderhals tilbage og jordemoderen kunne lige puffe til hans hovede

Jordemoderen mente at jeg snart ville gå i fødsel, men ville alligevel give mig en tid til igangsættelse tirsdag d. 21/9 om morgenen .. Når jeg møder op dér vil hun så tage mit vand da jeg er moden nok ..

Men, mit spørgsmål er så; Bliver jeg så sendt hjem derefter ??

Og hvad betyder det egentlig at man er 2 fingre åben ??

Måske er det dumme spørgsmål, men jeg er bare en uviden førstegangs

Jeg håber i kan hjælpe mig !

PS; Jeg holder lige grunden til igangsættelse for mig selv, da det er en smuule privat

Ønsker dig al held og lykke 

Anmeld

15. september 2010

Swerg

morethanperfect skriver:

Ønsker dig al held og lykke 

Tusinde tak smukke

Anmeld

15. september 2010

SussieThyssen

Elias<3 skriver:

Eeej, sikke et dejligt svar

tusinde tak -Jeg blev meget klogere

Jamen det var da så lidt sveske.
Knus og kærlig hilsen
Sussie

Anmeld

15. september 2010

Bare mig..

Jeg ville bare ønske tillykke... - Du er jo snart mor.. Du har jo fået svar, og jeg ville give samme svar..

Men SUPER spændende..

Held og lykke! Det er SÅ syrealistisk bagefter..

Anmeld

15. september 2010

Swerg

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg ville bare ønske tillykke... - Du er jo snart mor.. Du har jo fået svar, og jeg ville give samme svar..

Men SUPER spændende..

Held og lykke! Det er SÅ syrealistisk bagefter..

Det er dælme vildt at jeg allerede er 9 måneder henne ! hvor blev tiden af??? Jeg har jo nærmest ikke opfattet at jeg er gravid !!

Og i næste uge er jeg altså mor !

Men tusinde tak !

Anmeld

15. september 2010

Bare mig..

Elias<3 skriver:

Det er dælme vildt at jeg allerede er 9 måneder henne ! hvor blev tiden af??? Jeg har jo nærmest ikke opfattet at jeg er gravid !!

Og i næste uge er jeg altså mor !

Men tusinde tak !

Ja, det er MEGET underligt at tænke på.. Tiden går bare så stærkt, og alligevel ikke..

Men 6 dage, så er du MOR med mindre der sker noget inden...

Det er fantastisk!!

For at du får en fantastisk oplevelse (trods smerterne) og at det bare forløber lige som det skal

Anmeld

15. september 2010

Swerg

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, det er MEGET underligt at tænke på.. Tiden går bare så stærkt, og alligevel ikke..

Men 6 dage, så er du MOR med mindre der sker noget inden...

Det er fantastisk!!

For at du får en fantastisk oplevelse (trods smerterne) og at det bare forløber lige som det skal

Tusinde tusinde tak! Hvor er det pænt af dig at lykønske mig på den måde

Ja 6 dage :O Det er jo ingenting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.