Bette og Linemus...og andre..ang. umulig soveunge!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. juli 2008

Lise

Nu skal jeg sgu bruge en opskrift. Er ved at blive vanvittig over aften- og natteforestillingerne her i huset. Når han skal i seng SKRIGER han højt når han kommer i sin egen seng. Han vil gerne sove på mig, eller sammen med mig i min seng. Han vil også gerne lege... >( Hvad gjorde i - mener at huske at jeres probs lød lidt ligesom mine? Lagde i bare barnet i sengen, som selvfølgelig skreg, og så kom ind i værelset med 1 min. mellemrum og schyyyede??? Hvor lang tid gik der første, anden, tredje aften før barn sov? Problemer efterfølgende??? Igår fik jeg efter en times kamp ham til at sove på eget værelse (ovenpå mig!!!!), men han vågnede og skreg midt i nat, og så hentede jeg ham ind til os. Så vågnede han igen 3:30 og underholdt til kl 5... Har i haft problemer med at de vågner om natten i de perioder? Hvad gør man så? Simon har droppet sutten, så kan ikke engang sætte en prop i ham længere... Det han bedst kan lide at putte med er mit hår - det nulrer han gerne mens han falder i søvn, men det er jo ikke holdbart! Har brug for råd og moralsk opbakning, så kom med hvad i har! I'm desperate... Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2008

Tynen

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Nu skal jeg sgu bruge en opskrift. Er ved at blive vanvittig over aften- og natteforestillingerne her i huset. Når han skal i seng SKRIGER han højt når han kommer i sin egen seng. Han vil gerne sove på mig, eller sammen med mig i min seng. Han vil også gerne lege... >( Hvad gjorde i - mener at huske at jeres probs lød lidt ligesom mine? Lagde i bare barnet i sengen, som selvfølgelig skreg, og så kom ind i værelset med 1 min. mellemrum og schyyyede??? Hvor lang tid gik der første, anden, tredje aften før barn sov? Problemer efterfølgende??? Igår fik jeg efter en times kamp ham til at sove på eget værelse (ovenpå mig!!!!), men han vågnede og skreg midt i nat, og så hentede jeg ham ind til os. Så vågnede han igen 3:30 og underholdt til kl 5... Har i haft problemer med at de vågner om natten i de perioder? [rød]Hvad gør man så? [/rød] Simon har droppet sutten, så kan ikke engang sætte en prop i ham længere... Det han bedst kan lide at putte med er mit hår - det nulrer han gerne mens han falder i søvn, men det er jo ikke holdbart! Har brug for råd og moralsk opbakning, så kom med hvad i har! I'm desperate... Lise[/citat] Man beder til gud om at ungen snart vil forbarme sig over dig og overgive sig til søvnen!! Helt ærligt, Lise! Jeg aner det fandme ikke. De sidste mange nætter har Stella taget timer om at falde i søvn. Så vågner hun første gang kl. 0030 ca. og skriger helt vildt indtil hun kommer ind til os hvor hun gerne enten vågner et par gange mere, eller slet ikke sover før kl. er noget nær 4. Igår var jeg led - Jeg var en LORT for at sige det pænt!! Og jeg har det så hamrende dårligt idag. Hun vågnede kl. 0030 - Jeg kæmpede 1½ time for at få hende til at falde i søvn igen. Nussede hende, tog hende op på mig at ligge (Vi har en stor stol på hendes værelse jeg sidder i) ALT! Intet virkede - Hun skreg hver gang jeg gjorde tegn til at gå. Da klokken blev 0330 havde jeg fået nok! Jeg var træt og jeg var sur - Jeg gik ind i soveværelset og lagde mig og håbede at hun ville glemme mig hvis jeg blev væk derinde fra lidt tid. Hun græd på en måde jeg aldrig har hørt før efter 7-10 minutter! Jeg tog hende ind til os og hun hikstede (Eller hvad hedder det) i en hel time bagefter mens hun klynkede og klyngede sig til mig. Det endte med at hun faldt i søvn 0430 efter at have moslet i vores seng i uendeligheder. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør hvis hun vågner i nat - Jeg er fuldstændig på bar bund!! Nå, det korte af det lange er vel egentlig at jeg bare ville sige at du ikke er alene!! (H)

Anmeld

22. juli 2008

heaven

Tynen skriver:

Man beder til gud om at ungen snart vil forbarme sig over dig og overgive sig til søvnen!!

Helt ærligt, Lise!
Jeg aner det fandme ikke.

De sidste mange nætter har Stella taget timer om at falde i søvn.
Så vågner hun første gang kl. 0030 ca. og skriger helt vildt indtil hun kommer ind til os hvor hun gerne enten vågner et par gange mere, eller slet ikke sover før kl. er noget nær 4.

Igår var jeg led - Jeg var en LORT for at sige det pænt!!
Og jeg har det så hamrende dårligt idag.

Hun vågnede kl. 0030 - Jeg kæmpede 1½ time for at få hende til at falde i søvn igen.
Nussede hende, tog hende op på mig at ligge (Vi har en stor stol på hendes værelse jeg sidder i) ALT!
Intet virkede - Hun skreg hver gang jeg gjorde tegn til at gå.

Da klokken blev 0330 havde jeg fået nok!
Jeg var træt og jeg var sur - Jeg gik ind i soveværelset og lagde mig og håbede at hun ville glemme mig hvis jeg blev væk derinde fra lidt tid.

Hun græd på en måde jeg aldrig har hørt før efter 7-10 minutter!
Jeg tog hende ind til os og hun hikstede (Eller hvad hedder det) i en hel time bagefter mens hun klynkede og klyngede sig til mig.

Det endte med at hun faldt i søvn 0430 efter at have moslet i vores seng i uendeligheder.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør hvis hun vågner i nat - Jeg er fuldstændig på bar bund!!

Nå, det korte af det lange er vel egentlig at jeg bare ville sige at du ikke er alene!!
(H)

tynen???

bliver altså nødt til at spørge - hvor er faderen til hende stella-musen henne i det her??? Du kan da ikke stå med det hele tiden???

Jannie

Anmeld

22. juli 2008

ivfmarie

Ja, vi er jo også rendt ind i lidt soveprobs her i huset.
Jeg vælger at tro på at det er en overgang - eller måske pga ører (det får vi tjekket i morgen) og indtil andet er bevist, så vælger jeg den løsning der giver flest mulige mest muligt søvn... dvs at Malte kommer ind til os og/eller får en flaske, hvis han gør tegn til "jeg skriger lungerne ud hvis I forlader mig i denne væmmelige seng"- oprør.
Jeg har ingen (non what so ever) pædagogiske evner om natten - jeg dør simpelthen hvis jeg skal være vågen mere end max 10 minutter, når jeg skulle forestille at sove min nattesøvn. Så jeg har ikke mod på de store kampe (endnu.. men vores problem er dog også stadig overkommeligt).
Vi har heldigvis ferie, så det er ikke så slemt at dele seng (og nattesøvn) med ungerne.. faktisk var det sgu lidt hyggeligt at vi lå og fisede i sengen alle fire forleden - helt til 7.30!!

Nå, det blev langt for at sige at jeg ikke har løsningen, men blot vil fortælle at du ikke er alene, og at jeg er en wuss der ikke tør tage den kamp I tilsyneladende har foran jer!

Marie - med trøstekrammer til alle forældre til rådne soveunger!

Anmeld

23. juli 2008

Tynen

Hej Jannie.

Vi skiftes som regel til at sidde med hende, men hun går bare amok når det er andre end mig der prøver.
Derudover arbejder han på at smide gulv på i hele hytten samt indtjene til det enormes overtræk jeg atter engang har lavet :$

Og så har jeg det bare bedst med at det er mig der gør tingene :)

Anmeld

23. juli 2008

bette

jamen jeg kan da fortælle hva jeg gjorde da mikkel var et uhyre at putte.. for det lyder fuldstændig som hos jer..

Jeg bestemte mig først og fremmest på at nu var det nok.. og at jeg denne gang skulle være stærk for os begge... det er vigtigt du selv tror på det du gør er godt..! og at det nok skal lykkedes..

nå men jeg sætter wellness musik på og henter hans puttebamse (du kunne evt købe en dukke eller lign med hår på som han kan nuldre istedet for dit hår. mikkel bruger sin bamse, som han nuldre øret på.. heeh..

så står jeg med ham i nogle min mens der lige er musik på (vigtigt det er roligt musik) så han kan falde til ro.. og jeg står op fordi han ellers ville vride sig og lege..

når han så gnider øjnene hvilket kun tager 30 sek. så går jeg ind på værelset og putter ham, ligger ham ned, sutten i munden hvis han ikke allerede har, dynen over og så siger jeg "godnat vi ses imorgen" og går ud.. så lader jeg lige musikken spille lidt indtil han er faldet helt i søvn, og skruer derefter bare ned.. og slukker helt..

i den tid er hverken fjernsynet tændt.. eller min mand sidder heller ik og spiser eller lign. det handler om at mikkel skal puttes og der skal være ro omkring ham så han kan slappe af.. og ja så hører jeg sådan set ikke fra ham før om morgnen..
med mindre han er snottet eller hoster så skal han lige have sutten engang i mellem.. og måske lidt vand.. ellers bobler han bare..

det tager max 15 min så sover han..

i starten skal han jo lige finde ud af at du mener det, og at han ikke kommer op igen lige meget hvor meget han så skriger..
første gang hvor jeg skulle prøve det flippede han jo helt ud.. han viste godt at hvis han blev ved skulle mor nok komme og hente ham tilsidst.. men den går bare ikke..
når han skreg så ventede jeg lige 2 min inden jeg gik derind.. så gav jeg ham sutten, lagde ham ned, og sagde shhyy shyy.. du skal sove nu. så gik jeg ud igen og sådan blev jeg ved, ventede længere og længere tid før jeg gik derind.. og næste dag kæmpede han i laaaangt mindre tid end før.. og derefter boblede han bare som en sten..
han viste at han lige så godt kunne ligge sig til at sove.. for mor gav ikke efter..

men vær sikker på dig selv.. tro på at det her det kan du faktisk godt!
og husk på at det ikke tager mange dage før han gerne skulle sove uden problemer.. så det er det værd at tage kampen op for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.