Jeg fik det heller ikke bekræftet ved lægen... Hun gav mig en tid en måned senere og satte mig til at være ca 8-10 uger henne... Da vi kom til scanning for at bestemme terminen, fik vi så afvide at vi var 14 dage længere henne og vi måtte haste indkaldes til en nf-scanning dagen efter! Så efter min mening burde ALLE have det bekræftet hos lægen og have tjekket terminen osv... Men det er jo bygget udfra min egen dårlige oplevelse...
Kan du ikke lige forklare, hvilken forskel det havde gjort for dig at komme til konsultation hos din læge, det forstår jeg ikke...
Din læge ville ikke kunne konkludere anderledes, hvis du havde været derinde - hvis du tænker på undersøgelse af livmoderen, så er de praktiserende læger på vej væk fra at lave disse, idet man kan konstatere blå livmodermund som tegn på graviditet, men den er jo konstateret med graviditetstesten - derudover kan de konstatere forstørret livmoder, men hvor langt man er, er ligesom at kaste en terning, det er et skud i tågen og giver oftere anledning til forvirring/bekymring end til egentlig brugbar objektiv undersøgelse af graviditeten. Hvis du i øvrigt er normalt bygget til at føde et barn vaginalt, så kan man ikke bruge en gynækologisk undersøgelse til noget på så tidligt et stadie.
Ergo er der intet i vejen for, at man blot ringer til lægen og får ordnet formalia (og så er der de læger, der VIL have, at man skal komme ind til en konsultation, men det er jo også gode penge, de kan tjene på de 5 minutter, det tager at lave en graviditetstest med nøjagtigt samme resultat, som man selv har fået derhjemme).
Anmeld