Hvor mange fik deres graviditet bekræftet hos lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

Valle81

noname skriver:

Lægen sagde at det ikke var nødvendigt, da de brugte de samme teste som jeg selv havde brugt... så jeg var først ved lægen da jeg var 8-9 uger henne

Det samme her:0)

Ved den læge jeg er tilknyttet er det ikek lægen man er ved men sygeplejsesken. Hun tager blodprøver og udfylder vandrejournal der i uge 8-9 stykker. Så kan man vælge at få en tid en uge efter til at få svar på sine blodprøver - men jeg vælger altid bare at ringe derind.

Ved min læge får man under graviditet ikke en GU med mindre der er mistanke om et eller andet:0)

Så skal lægen først se en, der i uge 24 hvis jeg husker rigtigt:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

NessaXenia

jeg havde en alm. tid hos lægen da jeg havde vanvittigt ondt i ryggen, og så tjekkede hun det og så spurgte jeg 'for sjov' om vi ikke kunne tage en test.. Den var negativ, men så ringende de fra lægen at den var positiv alligevel.. og så tog vi en til, og den var så negativ, jeg tog så nogle teste derhjemme efter følgene hver dag i 5 dag og alle meget positive, og så tog jeg til lægen igen og fik taget en blodprøve som også var positiv.. og nu skal jeg til lægen igen på fredag

Anmeld

15. september 2010

Tjuls

Jeg skulle til lægen og testes, så vi kunne være sikker på den var god nok..

Men lægens teste viste negativt, selvom jeg sad med 3 positive foran ham..

De tog så en ekstra, og også den var negativ.. Så min graviditet blev først bekræftes efter 3 uger.. Og det var med blodprøver..

Anmeld

15. september 2010

Silas&Mille

Blev ikke testet ved 'lægen' (Barnmorskan/Jordemoderen), hun mente ikke det var nødvendigt.

Har kun taget en test alt i alt

Anmeld

15. september 2010

MF<3

Maalene skriver:

Heej piger

Hvor mange af jer var nede ved lægen og få jeres graviditet bekræftet?

Ringede nemlig til lægen i dag og fortalte jo, at jeg var gravid og havde taget op til flere positive teste

Snakkede med sekretæren og hun sagde, at det ikke var nødvendigt at komme ned og få det bekræftet, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt, men ved selvfølgelig godt, at jeg bare skal tage en test dernede, så det er jo ikke den store forskel...

Har så fået en tid den 20. oktober, hvor jeg skal have lavet papirer og alt det, så er jeg ca. 9 uger henne - men fik I andre ikke lavet vandrejournal med det samme?

Er ikke i tvivl om jeg er gravid - og er bare så LYKKELIG

Undrer mig bare lidt over, om det altid er sådan, eller hvordan?

Jeg ringede til lægen fordi mine test var meget svagt positive, så jeg ville lige have det testet for jeg vidste ærligt talt ik om den var der eller ej. Men, da jeg fik det bekræftet fik jeg en ny tid ca. 1 måned senere for at få lavet vandrejournal, det passede med at jeg var midt i uge 9. Så det er ik så mærkeligt. 

Og TILLYKKE !

Anmeld

15. september 2010

Con

Jeg fik det heller ikke bekræftet ved lægen... Hun gav mig en tid en måned senere og satte mig til at være ca 8-10 uger henne... Da vi kom til scanning for at bestemme terminen, fik vi så afvide at vi var 14 dage længere henne og vi måtte haste indkaldes til en nf-scanning dagen efter! Så efter min mening burde ALLE have det bekræftet hos lægen og have tjekket terminen osv... Men det er jo bygget udfra min egen dårlige oplevelse...

Kan du ikke lige forklare, hvilken forskel det havde gjort for dig at komme til konsultation hos din læge, det forstår jeg ikke...

Din læge ville ikke kunne konkludere anderledes, hvis du havde været derinde - hvis du tænker på undersøgelse af livmoderen, så er de praktiserende læger på vej væk fra at lave disse, idet man kan konstatere blå livmodermund som tegn på graviditet, men den er jo konstateret med graviditetstesten - derudover kan de konstatere forstørret livmoder, men hvor langt man er, er ligesom at kaste en terning, det er et skud i tågen og giver oftere anledning til forvirring/bekymring end til egentlig brugbar objektiv undersøgelse af graviditeten. Hvis du i øvrigt er normalt bygget til at føde et barn vaginalt, så kan man ikke bruge en gynækologisk undersøgelse til noget på så tidligt et stadie. 

Ergo er der intet i vejen for, at man blot ringer til lægen og får ordnet formalia (og så er der de læger, der VIL have, at man skal komme ind til en konsultation, men det er jo også gode penge, de kan tjene på de 5 minutter, det tager at lave en graviditetstest med nøjagtigt samme resultat, som man selv har fået derhjemme).

Anmeld

15. september 2010

Dorthe1986

Jeg ringede og fortalte at jeg havde fået en positiv test, og da var jeg 6+6. De ville så se mig en uge efter, så jeg regnede med at jeg skulle have gyn. undersøgelse og have lavet vandrejournal og det hele, så jeg glædede mig helt vildt! Det eneste de gjorde var at tage en af deres g-teste, som så bekræftede at jeg var gravid. De ville først se mig igen d. 28. september, dvs. når jeg er 11+0

Så jeg blev en anelse skuffet - især fordi jeg prøvede at forklare ham, at jeg ønskede en terminsskanning fordi min mens har været uregelmæssig pga. PCO. Men tror ikke han helt fik fat i det. Men nu har jeg da fået en trumfet igennem og skal skannes i dag .

Glæder mig helt vildt, men er samtidig møgnervøs

Anmeld

15. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
noname skriver:

Lægen sagde at det ikke var nødvendigt, da de brugte de samme teste som jeg selv havde brugt... så jeg var først ved lægen da jeg var 8-9 uger henne

Det samme her

Anmeld

15. september 2010

millesofie

jeg fik selv en test med hjem som jeg så selv skulle teste på når der var gået det antal dage der skulle, efter testen skulle jeg ikke have en ny nede ved lægen kun scannes

Anmeld

29. september 2010

Tinehh

Hejsa..

Jeg ringede også til min læge med det samme testene var positive! Hele 5 stk. ;-) - Men Sygeplejsken som jeg kom igennem til, mente ikke at det var nødvendigt at jeg kom ned og fik det bekræftet. Da graviditetstestene nu til dags er ligeså sikre, som dem de laver ved lægen.. Så det ville bare være spild af min og lægens tid.. Men hvis jeg insisterede, kunne jeg godt.

Jeg valgte så bare at få en tid til 1. lægebesøg med vandrejournal osv. :-)

KNus Tine

14+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.