Har I købt tøj osv til den bette?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. september 2010

Malonde1985

IIh jeg er helt lykkelig lige nu  ved jo fra sidste gang at det er en kæmpe udgift at få et barn - der skal jo masser af tøj til osv osv osv.. Heldigvis har vi seng, barnevogn, puslebord osv fra den store.

Tøj tror jeg nu endelig vi også er godt med omkring. Jeg har købt nogle billige heldragter på ts, været i en sekondhand butik hvor der var en masse lækkert (lidt mærkevarer også) til billige penge, og SÅ idag har jeg kigget min datters tøj igennem - fra hun var lille, OG der er SÅ meget som ham den bette kan bruge. Vi har åbenbart haft købt en masse neutralt tøj, som faktisk aldrig er blevet brugt til min store pige, så det havde stadig mærker på osv - tænk at jeg har glemt alt om det tøj. Udover det var der en masse Katvig i farver, som en dreng sagtens også kan bruge.. Skønt!! Nu skal det hele bare vaskes og lægges i orden efter størrelse og så skulle der vidst være styr på det . Har self også købt en smule nyt - det skal man jo og kan ikke lade være med . Men når de er så små vokser de så stærkt, og så synes jeg det er fint med noget brugt tøj.

Hvad med jer? Har I styr på det efterhånden?

fra mig som er halvvejs i graviditeten og egentlig har masser af tid, men synes det er rart at have styr på lidt.. Snart er det jul og så er der en masse andet der også fylder i mit liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Marco2

Styr på det?? Tjjaaa, har barnevognen med tilbehør fra vores datter. Og puslebord. Vi ved endnu ikke hvad det bliver, men bliver det en pige så har jeg masser af tøj. Bliver det en dreng får vi så meget tøj i barselsgave at vi ikke behøver købe tøj før vi er oppe i en str. 68... hvis det går som med vores datter … Og så kan jeg ikke komme i tanke om hvad der ellers skal købes?? Ihvertfald ikke som jeg SKAL ha' klar inden fødslen. En seng til den bette så man måske kan komme igang med væreslet, men det er jo ikke pinedød nødvendigt, for den bette kommer til at sove i liften samt vores seng det første lange stykke tid.

Så jo jeg synes jeg har styr på det, men har intet købt.

AG

Anmeld

13. september 2010

Diana...

Hi hi NEJ det har vi ikke. Vi skal ud og have købet en ny barnevogn og et pudslebord der kan hænge på væggen på badeværelset jeg er træt af pudslepladsen i bryggerset. Jeg har købt 1 heldragt fra ej sikke leg mere tøj har jeg ikke købt. Jeg har ikke fået kikket Lucas gamle tøj igennem endnu da det ligge på sjælland men jeg tror ikke der særlig meget vi kan bruge der Da jeg mener det var meget drenget det meste af det og vi skal jo have en lille pige. Åhh jeg synes der er meget og for lidt penge hi hi ulempen ved at få dem tæt på hinanden at man ikke lige har barnevogn osv.

Seng har vi der får hun bare Lucas og til at starte med sover hun bare i  lift og i vores seng. Hmm tja vi må nok heller komme igang.

Sjovt at da jeg ventet Lucas der havde jeg købt næsten ALT hvad der skulle bruges ved denne tid. Denne gang har vi taget det helt stille og roligt Men der er selvfølgelig også Lucas og tænke på denne gang

Dejligt i er ved at være klar.

Knus Diana

Anmeld

13. september 2010

Mettemus

NEJ er overhovedet ikke klar til noget som helst... har styr på barnevogn og autostol (men vi har ingen bil, såeh....) + tøj til den første dag eller to. Jeg er ved at få kuk over ikke at komme videre, men vi skal flytte d. 1/10 og jeg har fået forbud mod at købe mere ind til efter det er overstået (da der jo ikke er nogen grund til at købe det og så bare flytte med det igen). Men jeg ved at jeg går nogle rigtig travle måneder i møde fra nu af og til jul, så derfor vil jeg faktisk bare gerne i gang så hurtigt som muligt

Anmeld

13. september 2010

Sofia

Jeg er slet ikke begyndt at købe ind endnu, men vi skal også først til NF på torsdag. Jeg har dog kigget lidt og fundet den combivogn jeg tror vi skal have, et puslebord jeg er ret vild med, en tremmeseng osv. Men vi er begge på SU så det er knebent med pengene, derfor håber jeg vi får en masse tøj i barselsgave. Ved at min mor strikker et fint tæppe til den lille Vi får først kønnet at vide til fødsel, så det begrænser også min shopping - men jeg regner med vi køber nogle hvide bodys og natdragter så vi har lidt på lager til den første tid! Men det er jo sjovere at købe ind når man ved hvilke farver man kan gå efter

Anmeld

13. september 2010

piadas

Jeg har købt en tremmeseng med madras osv., så den er klar (den er dog ikke samlet endnu).

Derudover har vi haft autostolen parat længe, da jeg fik mulighed for at købe den billigt, så vi tog chancen og slog til allerede da jeg var 9 uger henne.

Det eneste derudover er tre sæt tøj og en fleecedragt, som dog er for stor til at hun kan passe den til at starte med, så jeg bliver nødt til at at købe en mindre også!

Så er der selvfølgelig tingene fra de gratis pakker fra Babysam, Coop osv. Det gør jo, at det ikke er nødvendigt at købe blespand, babyolie og en masse andre småting lige med det samme!

Vi mangler stadig en barnevogn og en puslekommode, men jeg har endnu ikke fundet det rigtige, meeeen det kunne jo være en tur i Babysam kunne hjælpe! Vi vil ikke ofre en hel masse på barnevognen, da det jo er nummer tre, vi venter og højst sandsynligt ikke får flere! Barnevognen fra de to store er næsten 10 år gammel, så den bliver højst brugt som ekstra hos dagplejemoren, når vi når så langt...

En ting, jeg helt sikkert, skal have anskaffet mig, er 100.000 stofbleer, for dem kan jeg huske, man ikke kan få nok af!!

Jeg har lavet en laaaang liste over de ting, jeg skal have fat i - ikke nødvendigvis alle sammen før fødslen. Jeg kan bare godt lide at have overblik over, hvad jeg har og hvad jeg mangler! Den kan jeg godt smide herind, hvis der er nogen, der gerne vil se den!

Knus Pia 19+6

Anmeld

13. september 2010

DK

Diana... skriver:

Hi hi NEJ det har vi ikke. Vi skal ud og have købet en ny barnevogn og et pudslebord der kan hænge på væggen på badeværelset jeg er træt af pudslepladsen i bryggerset. Jeg har købt 1 heldragt fra ej sikke leg mere tøj har jeg ikke købt. Jeg har ikke fået kikket Lucas gamle tøj igennem endnu da det ligge på sjælland men jeg tror ikke der særlig meget vi kan bruge der Da jeg mener det var meget drenget det meste af det og vi skal jo have en lille pige. Åhh jeg synes der er meget og for lidt penge hi hi ulempen ved at få dem tæt på hinanden at man ikke lige har barnevogn osv.

Seng har vi der får hun bare Lucas og til at starte med sover hun bare i  lift og i vores seng. Hmm tja vi må nok heller komme igang.

Sjovt at da jeg ventet Lucas der havde jeg købt næsten ALT hvad der skulle bruges ved denne tid. Denne gang har vi taget det helt stille og roligt Men der er selvfølgelig også Lucas og tænke på denne gang

Dejligt i er ved at være klar.

Knus Diana

Hej

I kan jo prøve at farve noget af Lucas's tøj? Man kan købe lyserød farve til vaskemaskinen i Bilka til 79 kr. Så kan du da farve body'er og nattøj og ensfarvede trøjer og den slags! Måske kan det ikke blive helt lyserødt, men så lilla? Så sparer i da en del penge?

Vi har farvet en masse af Kirstines tøj, og selv de rigtig pinke body'er er blevet flotte ensfarvede blå! Jeg er rigtig tilfreds med resultatet!!

Det er da værd at prøve! Så slipper i da for at købe nyt af alle basis-tingene i alt fald!! Det er så dyrt og kedeligt at købe!! Så kan du bruge pengene på fine kjoler og strømpebukser med flæser på numsen og den slags i stedet

Knus Ditte

Anmeld

13. september 2010

Diana...

DK skriver:

Hej

I kan jo prøve at farve noget af Lucas's tøj? Man kan købe lyserød farve til vaskemaskinen i Bilka til 79 kr. Så kan du da farve body'er og nattøj og ensfarvede trøjer og den slags! Måske kan det ikke blive helt lyserødt, men så lilla? Så sparer i da en del penge?

Vi har farvet en masse af Kirstines tøj, og selv de rigtig pinke body'er er blevet flotte ensfarvede blå! Jeg er rigtig tilfreds med resultatet!!

Det er da værd at prøve! Så slipper i da for at købe nyt af alle basis-tingene i alt fald!! Det er så dyrt og kedeligt at købe!! Så kan du bruge pengene på fine kjoler og strømpebukser med flæser på numsen og den slags i stedet

Knus Ditte

Nå ja selvfølgelig det har jeg slet ikke tænkt på og jeg har enda farvet mit eget tøj før i tiden ha ha. 

Tak for en reminder (staves) 

Anmeld

13. september 2010

Moaaar <3

Vi har købt seng, madras, puslekommode, puslemadras, dyne,sengetøj, og boyder i lidt forskellig str også var der lige 70% der var sat ned i babysam, så købte et par fede cowboy bukser fra espritt til 40kr og en lille fin hue halløj i striber den er så kær ...orh hvor jeg dog glæder mig til at blive mor ...baby - værelset er ved at være klar så, har ikke købt så meget endnu, prøver at holde igen til det er klar så jeg har et sted at stille det hen.

Anmeld

13. september 2010

Riksen

Vi har ikke rigtigt sat vores baby-indkøb i system endnu, men det kommer så småt.

Vi får foræret en flot gammel kommode, som skal fungere som puslebord/tøjopbevaring, og så låner vi en vugge, og vi får en barnevogn af mine forældre. Derudover har vi arvet og fået en masse tøj, samt en voksipose. Så det er på plads, men alt derudover mangler vi.

Puha, bliver helt stresset nu... synes at der hele tiden dukker nye ting op, som lige så vigtige som de forrige.

Har I lavet tjeklister over alle de ting, I skal have, eller har I det i hovedet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.