Det er blivet aften, og jeg har puttet børnene, så ind til videre er der ro. Jeg har stadigvæk dårlige samvigtighed overfor min store pige, at jeg ikke længere har samme enegi og kan være der 100% for hende. Det ville nu dejligt hvis man kunne være begge steder på en gang. Det er positiv at hun elsker sin lillebror og gerne vil være sammen med ham.
Nogle dage kan jeg græde når jeg afleverer hende i skole og bare ønske at jeg havde enegi og kunne lege el bage sammen med hende. Når jeg møder andre og sige som det er, kigger de på mig og ryster på hovedet. Det gør ondt
Syntes det er smadder tarveligt af andre at ryste på hovedet, når du åbner op og er ærlig omkring noget, som mange andre sikkert dækker over.
Og øv, at forventningerne til os selv skrues højere og højere op, når vi får den opfattelse, at ALLE ANDRE godt kan formå det hele.
De er øko, hjemmebag med overskud og tid til det hele ....på overfladen!!
For lur mig om ikke også de "perfekte forældre" (som nok ikke heeelt findes, men næsten) også bliver trætte og udmattede og ikke orkede det hele altid, eller også skældte lidt for meget ud en dag over lidt for lidt, osv...
Alle mødre træder lidt ved siden af engang imellem, og bliver ramt af dårlig samvittighed over enten det ene eller andet!
Men første skridt til at lave noget om, er at indse, at der er noget, som gør én utilfreds.
Så hvis du savner tid til din store pige, så få lillebror passet et par timer, hvor kun dig og den store laver noget sammen.
Eller tag en syge/omsorgsdag og brug dagen sammen med hende.
Eller tag dig EKSTRA god tid en aften, hvor hun bliver puttet med nusseri og bog/sang osv.
Du gør det så godt som du kan. Og ingen kan ALTID det hele, hele tiden!
Anmeld