Øjenbetændelse - kamillethe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

TineA

Jeg ringer til doktoren i morgen , det var planen uanset hvad. Mente nok, at det kamillethe ikke var det bedste.. Men nu må han til lægen og se hvad hun siger , jeg skulle bare lige høre hvad I har gjort, så tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Ni-ko-li-ne

Tine2104 skriver:

Jeg ringer til doktoren i morgen , det var planen uanset hvad. Mente nok, at det kamillethe ikke var det bedste.. Men nu må han til lægen og se hvad hun siger , jeg skulle bare lige høre hvad I har gjort, så tak for svar

i øvrigt er sidste mulighed at baby har sent udviklede tårekanaler... så har de en masse gulligt snask i øjnene:0) vores datters fætter havde det indtil han var over 1 år gammel:0)

Anmeld

12. september 2010

TineA

dorthemus skriver:

Okay..Runa lider en del af snask i øjet (ikke øjenbetændelse). Har prøvet med modermælk, som virkede men jeg bruger faktisk mest saltvandsampuller på et stykke vat når jeg pusler hende 

Jeg må se hvad lægen siger , om det er snask eller betændelse - jeg er nu ret sikker på, at det er betændelse, for hans øjne er helt klistret sammen..

Men tak for rådet

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

Den pollen der er i kamille, kan selv multialligere som jeg tåle, desuden er pollen kun farlig når den er tør og ikke har været udsat for vand/kogt vand.

Der sker nemlig det at når pollen bliver kogt, så bliver de små modhager, der sidder på alle pollen opløst og kogt væk, da de er af kitin, en art kalk og selv kernen om pollen, går ligeledes i opløsning, og pollenkornene bliver til gele. Altså ingen fare, what so ever ved kamillete.
Tværtimod, må jeg hellere sige. Kamille er naturens bedste lægemiddel mod alt hvad der hedder betændelse. MEN...
Det kommer an på hvilken slags betændelse det er, som andre herinde har sagt før mig.
Hvis du ammer, så er modermælk, det allerbedste at putte et par dråber af i øjet på bebsen, nogle gange om dagen, og hvis ikke det klarer det i løbet af det første døgns tid, så ville jeg helt sikkert lige ringe til lægen og forklare situationen, så vil du få noget øjensalve/dråber.
Husk at vaske hænder hele tiden. Og du må ikke genbruge noget som helst, der har været i kontakt med den lilles ansigt og mund. Alt skal vaskes af eller smides ud.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. september 2010

TineA

Ni-ko-li-ne skriver:

i øvrigt er sidste mulighed at baby har sent udviklede tårekanaler... så har de en masse gulligt snask i øjnene:0) vores datters fætter havde det indtil han var over 1 år gammel:0)

Hm, ja det kan jo være .. Men når hans øjne klistrer helt sammen, burde det være betændelse, tænker jeg ?

Anmeld

12. september 2010

TineA

SussieThyssen skriver:

Den pollen der er i kamille, kan selv multialligere som jeg tåle, desuden er pollen kun farlig når den er tør og ikke har været udsat for vand/kogt vand.

Der sker nemlig det at når pollen bliver kogt, så bliver de små modhager, der sidder på alle pollen opløst og kogt væk, da de er af kitin, en art kalk og selv kernen om pollen, går ligeledes i opløsning, og pollenkornene bliver til gele. Altså ingen fare, what so ever ved kamillete.
Tværtimod, må jeg hellere sige. Kamille er naturens bedste lægemiddel mod alt hvad der hedder betændelse. MEN...
Det kommer an på hvilken slags betændelse det er, som andre herinde har sagt før mig.
Hvis du ammer, så er modermælk, det allerbedste at putte et par dråber af i øjet på bebsen, nogle gange om dagen, og hvis ikke det klarer det i løbet af det første døgns tid, så ville jeg helt sikkert lige ringe til lægen og forklare situationen, så vil du få noget øjensalve/dråber.
Husk at vaske hænder hele tiden. Og du må ikke genbruge noget som helst, der har været i kontakt med den lilles ansigt og mund. Alt skal vaskes af eller smides ud.

Kærligst
Sussie

Altså hurra for baby.dk og alle de kloge damer!

Jeg forklarer lægen hvad vi har prøvet og ser hvad hun siger - 1000 tak for det fornemme svar

Anmeld

12. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Tine2104 skriver:

Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette indlæg.

Er ret sikker på, at lillemanden har øjenbetændelse - gule og grønne "snattede" klatter - er 99,9% sikker på, at det må være det!

Jeg har altid brugt kamillethe til mine egne betændte øjne, men har hørt at det absolut NO-GO på babyer?

Hvad siger I?

Efter Astrid blev født døjede hun meget med puds/øjnenbetændelse, så nævnte det for lægen. Hun fortalte at det måtte man ikke bruge mere, overhovedet pga der var frygtelig mange bakterier i. Men jeg mener bestemt stadig at kamillete er det bedste til en go' omgang øjenbetændelse, så det blir brugt her... !

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

LouiseVous skriver:

Efter Astrid blev født døjede hun meget med puds/øjnenbetændelse, så nævnte det for lægen. Hun fortalte at det måtte man ikke bruge mere, overhovedet pga der var frygtelig mange bakterier i. Men jeg mener bestemt stadig at kamillete er det bedste til en go' omgang øjenbetændelse, så det blir brugt her... !

Det med bakterierne er kun fordi det er kommet så meget frem med at købe økologisk, købe i alternative forretninger og på alle mulige bassarer rundt omkring.

Lad være med det!

Køb brugsens den billige kamillete, den er fremragende og med garanti både bakterie og mugfri

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

SussieThyssen skriver:

Det med bakterierne er kun fordi det er kommet så meget frem med at købe økologisk, købe i alternative forretninger og på alle mulige bassarer rundt omkring.

Lad være med det!

Køb brugsens den billige kamillete, den er fremragende og med garanti både bakterie og mugfri

Kærligst
Sussie

Præcis... Her spare vi på en del. så self er det også den billige kamillete der bliver brugt. Det gode gamle- er bedst

Anmeld

12. september 2010

K&S

Tine2104 skriver:

Jeg må se hvad lægen siger , om det er snask eller betændelse - jeg er nu ret sikker på, at det er betændelse, for hans øjne er helt klistret sammen..

Men tak for rådet

Vores lille Anton er lige knap 6 uger og han har siden hans første leveuge haft en masse snask i øjnene - også så meget at han ikke kunne åbne øjnene, når han havde sovet, fordi det var stivnet...! Og det har "bare" været sent udviklede tårekanaler  Han er blevet tjekket flere gange, men ingen betændelse - men synes helt sikkert, du skal få det tjekket hos lægen...!

Vi har fjernet det med helt almindeligt lunkent postevand og det virker fint, det bliver bedre og bedre - vores læge sagde også no-go til kamillethe pga. allergi-risikoen...!

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.