Den pollen der er i kamille, kan selv multialligere som jeg tåle, desuden er pollen kun farlig når den er tør og ikke har været udsat for vand/kogt vand.
Der sker nemlig det at når pollen bliver kogt, så bliver de små modhager, der sidder på alle pollen opløst og kogt væk, da de er af kitin, en art kalk og selv kernen om pollen, går ligeledes i opløsning, og pollenkornene bliver til gele. Altså ingen fare, what so ever ved kamillete.
Tværtimod, må jeg hellere sige. Kamille er naturens bedste lægemiddel mod alt hvad der hedder betændelse. MEN...
Det kommer an på hvilken slags betændelse det er, som andre herinde har sagt før mig.
Hvis du ammer, så er modermælk, det allerbedste at putte et par dråber af i øjet på bebsen, nogle gange om dagen, og hvis ikke det klarer det i løbet af det første døgns tid, så ville jeg helt sikkert lige ringe til lægen og forklare situationen, så vil du få noget øjensalve/dråber.
Husk at vaske hænder hele tiden. Og du må ikke genbruge noget som helst, der har været i kontakt med den lilles ansigt og mund. Alt skal vaskes af eller smides ud.

Kærligst
Sussie
Anmeld