Øjenbetændelse - kamillethe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.782 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. september 2010

TineA

Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette indlæg.

Er ret sikker på, at lillemanden har øjenbetændelse - gule og grønne "snattede" klatter - er 99,9% sikker på, at det må være det!

Jeg har altid brugt kamillethe til mine egne betændte øjne, men har hørt at det absolut NO-GO på babyer?

Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

dorthemus

Jeg siger et ordentligt skud modermælk lige i øjet på lillemanden, hvis du altså ammer. Det virker her

Anmeld

12. september 2010

XXSS

Jeg siger bare at hvis han har fået øjenbetændelse så smitter det og så skal du have salve eller dråber fra apoteket så du må forbi egen læge med ham.. Vi har altså brugt kamillethe til baby, har ikke hørt at det skulle være forbudt.. Men til rigtig øjenbetændelse skal du have det rigtige præparat.

Anmeld

12. september 2010

Vidunderligeunger

jeg fjernede det med kamilla the

Anmeld

12. september 2010

Ni-ko-li-ne

Tine2104 skriver:

Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette indlæg.

Er ret sikker på, at lillemanden har øjenbetændelse - gule og grønne "snattede" klatter - er 99,9% sikker på, at det må være det!

Jeg har altid brugt kamillethe til mine egne betændte øjne, men har hørt at det absolut NO-GO på babyer?

Hvad siger I?

der er to former for øjenbetændelse...

smitsom: der er snask/betændelse og øjeæblet er rødt... hvis det er denne bør du konsultere lægen, da det skal behandler

ikke-smitsom: der er snask/betændelse men øjeæblet er normalt (hvidt)... denne form behandles ikke medicinsk... du kan evt dryppe med saltvand (fra apoteket) eller modermælk

kamille the er NO-GO, der er pollen i, og de kan gøre hele irritationen værre

Anmeld

12. september 2010

Svei

Kogt saltvand så det er som øjets væske...kamillete kan skabe allergi og modermælk er heller ikke godt.

Men du kan massere tårekanalerne under øjet med et lille stykke vat med saltvand på, det fik jeg af vide af min læge og så kunne man måske slippe for de dyre dråber.

Du kan også købe saltvandet i små beholdere lige til at dryppe ud på vat eller i en stoppet lille næse.

Anmeld

12. september 2010

Ni-ko-li-ne

BlyViol skriver:

jeg fjernede det med kamilla the

og din datter overlevede... ;0)

der sker intet ved det... men der er pollen/partikler i... som kan gøre skaden værre

Anmeld

12. september 2010

bette

hvis det ikke er direkte øjenbetændelse 

gjorde vi sådan her.. vi kogte noget vand og lod det køle af til det var lunken.. dyppede engangs vaskeklude i det og tørrede hvert øje med en ny. (klippede kluden i små stykker) 

så du må ikke bruge samme klud til begge øjne..  

det hjalp ihvertfald fantastisk her. 

Anmeld

12. september 2010

TineA

dorthemus skriver:

Jeg siger et ordentligt skud modermælk lige i øjet på lillemanden, hvis du altså ammer. Det virker her

Det er forsøgt, det hjalp desværre ikke

Anmeld

12. september 2010

dorthemus

Tine2104 skriver:

Det er forsøgt, det hjalp desværre ikke

Okay..Runa lider en del af snask i øjet (ikke øjenbetændelse). Har prøvet med modermælk, som virkede men jeg bruger faktisk mest saltvandsampuller på et stykke vat når jeg pusler hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.