Åhh, nej, jeg har fået graviditetssukkersyge :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. juli 2008

Anja

Jeg var til glukosebelastning i sidste uge og i morges blev jeg ringet op af gyn ambulatorium om at de gerne ville have mig til samtale hos en overlæge i morgen kl 9 da mine tal var lidt høje .... For 10 minutter siden blev jeg så ringet op af diætisten på sygehuset, der sagde, at hun havde fået en mail om at jeg havde graviditetssukkersyge og hun ville tilbyde mig konsultationer til hjælp til kosten !! Fuck !! Så har jeg jo fået sukkersyge !! :'( Hun sagde oven i købet at hun gerne så at jeg kunne komme i morgen da vi jo gerne skulle komme i gang med det samme !! Er bare SÅ ked af det og ved slet ikke hvad jeg skal tænke og gøre .... og hvad pokker må jeg spise og ikke spise ??!!! Jeg skal jo have mad i dag også .... Anja 27+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2008

Plysbjørnen

Hejsa Anja...

Det er noget skod at have graviditetssukkersyge... Har det ikke selv endnu, men er i overhængende fare for det da min far har sukkersyge og jeg er (meget) overvægtig...

Lidt gode råd: Sørg for at spise sundt masser af grøntsager, 6 små måltider om dagen, ja hold dig fra sukker også Frugtsukker... drop margarinen på brød... steg i så lidt fedt som muligt... ja mælken skal naturligvis være enten skummet eller kærnemælk... tror også du godt må drikke minimælk (er ikke sikker)...

Håber det hjalp lidt, ellers må du lige skrive...

Betina1978

Anmeld

21. juli 2008

Siber

øv øv Anja!

har desværre ingen erfaring med gaviditetssukkersyge.

Jeg vil bare lige give dig en trøstekrammer(H) og sige at det er godt de opdagede det, så der kan gøres noget ved det! (og det kan du ikke bruge til en skid nu)

Kram fra Siber

Anmeld

21. juli 2008

Tikki

ej hvor træls - øv øv. Jeg aner intet om det, men er selv blevet sendt til test pga. mit lidt høje bmi. Der er dog længe til, da jeg kun er i uge 18 nu......Ville bare lige sige øv bøv på dine vejne - det er ikke fedt.

/Jeanette

Anmeld

21. juli 2008

ivfmarie

Åh søde du... tag det bare roligt!
Det er "bare" graviditetsbetinget sukkersyge... Det er selvfølgelig ikke godt for hverken dig eller lillepigen, men nu er det opdaget, og så skal I nok få styr på det! Det er jo ikke en dødsdom at få konstateret sukkersyge - der skal bare lidt omtanke vedr mad og måltider integreres i hverdagen.

Pøj pøj ved diætist og overlæge...

Marie

Anmeld

21. juli 2008

Tynen

Hej Anja.

Jeg kan lige så godt være ærlig fra start: Jeg aner ikke hvad graviditetssukkersyge går ud på.

Dog vil jeg lige sende en krammer din vej! - Det er altid noget at det er blevet opdaget!

Anmeld

21. juli 2008

Plysbjørnen

Tynen skriver:

Hej Anja.

Jeg kan lige så godt være ærlig fra start: Jeg aner ikke hvad graviditetssukkersyge går ud på.

Dog vil jeg lige sende en krammer din vej! - Det er altid noget at det er blevet opdaget!

Det går i sin enkelhed ud på det samme som alm. sukkersyge enten producere kroppen ikke det stof (inzulin - staves??) der skal til for at nedbryde sukkeret i blodet eller også bare ikke nok at stoffet...

Som regel det sidste da det ellers er en kirtel der ikke virker... Det er kritisk da fosteret kan blive meget stort pga sukkeret...

Så godt forklaret som jeg kan!

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.