Jeg er virkelig udmattet lige i øjeblikket. Føler jeg er blevet ramt af et tog :(
Jesse er så stid pt og jeg ved godt at man skal vælge sine kampe, men jeg aner ikke hvilke det skal være. Om morgnen vil han ikke have overtøj på, det bliver han jo nødt til. Så vil han gå i dagpleje, men han er i gæstepleje og det er i den anden ende af byen. Så jeg står hver morgen med en skrigende unge, 2 tasker og en bægerpose med hans dyne. Når jeg endelig har fået ham på cyklen, vil han bestemme hvilken vej vi skal køre, og hvis jeg ikke gør det, ja så sidder han og slår mig i ryggen og skriger som en stukken gris.
Nå jeg henter ham er det samme procedure. Nå han skal i bad tager det rigtig lang tid at få ham ind i kabinen. Og når han skal ud er det også galt. Men han skal jo vaskes. Det er 1 gang i denne uge han har været i bad-bad, ellers har den stået på etagevask, mem jeg sys altså hans hår lugtede. Og når der skal børstes tænder....ja det starter godt, men når jeg er halvvejs går han helt amok. Og sove..det er en by i Rusland. Det tager en krig og en madpakke at få ham lagt.
Det er jo ligesom ting som jeg ikke kan fravælge. Han SKAL jo i dp, han SKAL jo børste tænder og han SKAL jo vaskes lidt.
I dag besluttede jeg mig for, at når vi kom hjem, ja så måtte hjemmet lige jeg ved ikke hvad så han kunne få min opmærksomhed 200%. Så vi har leget med dublo, tog , læst bøger og set lidt tegnefilm. Men dag jeg så skulle lave mad begyndte han at skubbe til mig. Han ville ikke være alene, ikke tegne i køkkenet eller være med til at skrælle kartofler. Han ville være i stuen sammen med mig. Det får vi jo ikke aftensmad ved. Så han blev sur og gik sin vej. Og så lod jeg ham faktisk lave alt det ballade han kunne klare. Jeg "så" det bare ikke. Så der blev tegnet med farver på nogle gamle cd-rommer, tømt skabe på værelset og Balders kurv blev tømt. Det var først da han begyndte at kaste rundt med Balders tørfoder at jeg sagde stop, men der var kastet så meget ud at jeg blev nødt til at støvsuge inden vi kunne spise, for han blev ved med at samle foder op og smide rundt med det.
Og maden ville han ikke spise, men så skulle der tegnes. Det lykkes os at lave en form for kompromis ved at jeg tegnede det han sagde, og så spiste han. Men det var et måltid med med af stolen og op af stolen og ned og op og ned og op og..........
Jeg har det bare sådan, at der er visse regler, som bare ikke kan ændres, og de kampe må jeg jo tage, men hvad skal man så fravælge?
Efter sådan en dag er jeg helt færdig og nu skal jeg til at læse det sidste til i morgen og fredag. I morgen skal jeg igang med en anden bog på 372 sider som skal læses til mandag inkl spørgsmål. Det har bare været benhårdt at starte op igen, for jeg har fået 4 nye fag, og de har alle informeret os om at vi er belvet besparet, så vi skal læse 2 semesters pensum på 1 semester uden ekstra timer. Det dræner altså også. Jeg er allerede så meget bagud at jeg ikke kan se hvordan jeg skal indhente det, for alt min energi går til at bøvle med Jesse.
Jeg er virkelig flov over at sige det, men svigermor har spurgt om hun må få ham på overnatning lørdag til søndag og jeg skyndte mig at sige ja. Bare for at få to min ro.
Det blev vist en smørre uden lige, beklager
Hilsen Jeanne
Anmeld