Erfarne slyngemødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

linemus

Jeg fandt denne vejledning igår: http://www.houseofmaabo.com/Files/tricot-sele/tric ot-slen_deens.pdf

Og denne har jeg lige fundet - der er et par yderst smukke modeller på forsiden
http://www.mamaslife.dk/getdoc.asp?id=3&md5has h=6B2E8CA030FA09A6EB9E38ED2FD5487D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

linemus

Nu vi er ved vikle-emnet: Hvad er fordelene ved en fast-vikle vs. en strækvikle? Er det værd at skifte, når man i forvejen har en i stræk? Og hvornår? Og hvis jeg vil sy den selv, hvilken slags stof skal jeg så have fat i?

- Line

Anmeld

13. september 2010

birgittemarie

Harh Line, jeg vidste slet ikke den lå til download. Tak for det!

Fordelene ved fastviklen er, at den sidder bedre, når baby bliver tungere. Hvis jeg brugte strækvikle til Albert nu, ville han hænge nede mellem knæene på mig og jeg ville få en meeeget smal talje.

Hvis du selv skal sy, skal du helst bruge noget vævet stof, der kan strække sig en smule på diagonalen. Du kan nok også godt bruge ganske almindeligt lagenlærred, men det bedste er det vævede med let diagonalt stræk.

Knus B

Anmeld

13. september 2010

birgittemarie

Anja skriver:

Jeg vil gerne købe den grå strækvikle du har.  (tænker man ikke ser gylp og andet babysnask så let på den grå som den sorte) Hvis der ikke følger vaskeanvisninger med, gider du så ikke lige smide en besked til mig om det?

Hvordan gør vi med betaling og fragt? Bare netbank? Den skal jo sendes, da jeg bor på Sjælland.

Jeg har lige siddet og tjekket nogle instruktioner på nettet og det ser da ikke ud til at være helt umuligt at lære  

Anja, hvis mand synes det er noget værre rødstrømpe-noget med sådan en vikle, men nu er det jo ikke ham, der kommer til at være alene med 4 børn mange timer om ugen

Det er bare i orden og du har helt ret med den grå og babysnasket. Det er også den, jeg har brugt mest, fordi sort er mig lige lovlig dystert til uskyldig baby.

Mænd. De skulle prøve at gå hjemme med små børn uden at måtte ty til rødstrømpestrik og tricks.

Jeg sender dig lige en PB med bank osv.

Knus Birgitte

Anmeld

13. september 2010

linemus

birgittemarie skriver:

Harh Line, jeg vidste slet ikke den lå til download. Tak for det!

Fordelene ved fastviklen er, at den sidder bedre, når baby bliver tungere. Hvis jeg brugte strækvikle til Albert nu, ville han hænge nede mellem knæene på mig og jeg ville få en meeeget smal talje.

Hvis du selv skal sy, skal du helst bruge noget vævet stof, der kan strække sig en smule på diagonalen. Du kan nok også godt bruge ganske almindeligt lagenlærred, men det bedste er det vævede med let diagonalt stræk.

Knus B

Er det så bare det, jeg siger til damen i stofbutikken?

Anmeld

14. september 2010

birgittemarie

Ja. Eller gå selv rundt og træk lidt i de forskellige slags.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.