Autostol eller lift/liftnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.203 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. september 2010

Mia&Allan

Min kæreste og jeg er i syv sind om hvad vi skal vælge til vores lille prinsesse? Nogle siger at det er dybt uansvarligt at sætte dem i en autostol når de er nyfødte, andre siger det samme om lift med liftnet og at det tilmed er blevet ulovligt at bruge!?

Jeg har læst at de som udgangspunkt må bruge autostol i ca 20min af gangen fra de er helt små, men jeg tænker at det måske er rarest for bebs at ligge i liften?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

Vil gerne min prinsesse det bedste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

sweetypie

Jeg mener også at have hørt at liftnet er ulovlige...og ja det er rigtigt med de 20 minutter ad gangen, men vi havde fx 45 min hjem fra sygehuset og det gik altså fint i den tid. Hun blev ikke ked af det og har heller ikke fået skæv ryg eller andet

Man stopper jo bilen og tager barnet op hvis barnet begynder at skrige...så lyt til jeres barn og god tur i autostolen, som ER beregnet til nyfødte i 0-12 kgs klassen

Anmeld

10. september 2010

Steph_Laurits

Mia&Tonny skriver:

Min kæreste og jeg er i syv sind om hvad vi skal vælge til vores lille prinsesse? Nogle siger at det er dybt uansvarligt at sætte dem i en autostol når de er nyfødte, andre siger det samme om lift med liftnet og at det tilmed er blevet ulovligt at bruge!?

Jeg har læst at de som udgangspunkt må bruge autostol i ca 20min af gangen fra de er helt små, men jeg tænker at det måske er rarest for bebs at ligge i liften?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

Vil gerne min prinsesse det bedste...

Har ikke selv børn, men har faktisk også selv tænkt på det!

Har arbejdet i en BabySam hvor der kom en sælger ud for at demonstrere og "oplære" os ansatte i en bæresele, der sagde hun også at små børn ikke må sidde i en autostol samt bæresele i mere en 15-20 min. ad gangen da de ikke er stærke nok i ryggen til at kunne holde sig selv oprejst og rettet ud og det derfor vil kunne gøre deres ryg "svag"!

Anmeld

10. september 2010

henh01

Vi bruger også autostol og prøver at begrænse vores køreture i starten

Anmeld

10. september 2010

Mia&Allan

sweetypie skriver:

Jeg mener også at have hørt at liftnet er ulovlige...og ja det er rigtigt med de 20 minutter ad gangen, men vi havde fx 45 min hjem fra sygehuset og det gik altså fint i den tid. Hun blev ikke ked af det og har heller ikke fået skæv ryg eller andet

Man stopper jo bilen og tager barnet op hvis barnet begynder at skrige...så lyt til jeres barn og god tur i autostolen, som ER beregnet til nyfødte i 0-12 kgs klassen

Tusind tak for dit svar

Så vil jeg nøjes med at medbringe autostolen når dagen kommer.. Smiler.. Og vi er så heldig indrettet med fam. at de allesammen bor rimelig tæt på..

Anmeld

10. september 2010

bagger26

Kunne ALDRIG drømme om at bruge liftnet/boxette.. KUN autostol herhjemme...

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Anmeld

10. september 2010

Mia&Allan

Mange tak for svar, nu fik vi lidt ro på

Der er intet bedre end et par lidt usikre førstegangsforældre, hva.. Hehe...

Anmeld

10. september 2010

Mumto3

Ellers er der jo et alternativ mere. Dunitur. Den har fået fantastisk gode anmeldelser og den klarer sig bedre i test en autostole fordi barnet ligger ned, og netop fordi barnet ligger ned, kan det tåle længere kørerturer.

-og nej liftnet og dunitur kan på ingen måde sammenlignes

Jeg tror jeg så den første test af dem enten hos FDM eller også hos Tænk og test.

Anmeld

10. september 2010

Mira0911

Har også hørt liftnet er ulovlige... Hvorfor filan er de så på markedet endnu...

Anmeld

10. september 2010

sweetypie

Vi havde en Recaro med isofix, den stod bare fast og var bagudvendt.

Nu har vi en større Recaro polaris, også bagudvendt og med isofix

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.