Åreknuder og andet blåt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.129 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. september 2010

Frk. Himmelblå

Hej alle skønne kvinder

Nu synes denne kvinde altså faktisk ikke rigtigt længere, at hun selv er så skøn.. - Jeg har fået åreknuder - 4 stks i alt plus et hav af blodkar-sprængninger (hedder det mon sådan). Det er primært på højre lår og læg, men også en enkelt knude er det blevet til på det venstre.

Og nu har jeg så et par spørgsmål til jer med de smækre ben:

Går de væk igen af sig selv (ikke benene men de små blå)?

Er det farligt?

Har det noget med blodtryk at gøre? (Synes mit er lidt lavt 95/60)

Håber, I vil dele jeres erfaringer og ekspertise med mig (Mine lår ligner efterhånden en appelsin, der er klonet med en smølf, fårk, hvor avantgarde!).

Møs møs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Frk. Himmelblå

SeptemberBaby skriver:

Hej alle skønne kvinder

Nu synes denne kvinde altså faktisk ikke rigtigt længere, at hun selv er så skøn.. - Jeg har fået åreknuder - 4 stks i alt plus et hav af blodkar-sprængninger (hedder det mon sådan). Det er primært på højre lår og læg, men også en enkelt knude er det blevet til på det venstre.

Er det farligt?

Håber, I vil dele jeres erfaringer og ekspertise med mig (Mine lår ligner efterhånden en appelsin, der er klonet med en smølf, fårk, hvor avantgarde!).

Møs møs

Er forresten 25 + 0 i dag.

Anmeld

9. september 2010

Maddox

Jeg døjer med det samme - ikke åreknuder, men små blå (og røde)  blodsprængninger - hos mig er de kommet ved at arbejde i butik og stå op hele dagen, samtidig med at jeg i forvejen har ekstremt dårligt blodomløb  

Og de forsvinder desværre ikke igen  Åreknuder kan man vist få fjernet ambulant (har min mor fået gjort) og de andre kan du mindske synligheden af ved f.eks. at bruge Cosborg Pretty Legs http://www.cosborg.dk/cosborg-pretty-legs-27.html.

Desuden kan du forbygge ved at spise kosttilskud med hestekastanje eks. Aesculaforce fra A.Vogel http://www.avogel.dk/shop/products/Aesculaforce_Forte.php, som forbedrer blodgennemstrømningen. (de kan købes i Matas og de fleste helsekostforretninger

Anmeld

9. september 2010

Frk. Himmelblå

Solajma skriver:

Jeg døjer med det samme - ikke åreknuder, men små blå (og røde)  blodsprængninger - hos mig er de kommet ved at arbejde i butik og stå op hele dagen, samtidig med at jeg i forvejen har ekstremt dårligt blodomløb  

Og de forsvinder desværre ikke igen  Åreknuder kan man vist få fjernet ambulant (har min mor fået gjort) og de andre kan du mindske synligheden af ved f.eks. at bruge Cosborg Pretty Legs http://www.cosborg.dk/cosborg-pretty-legs-27.html.

Desuden kan du forbygge ved at spise kosttilskud med hestekastanje eks. Aesculaforce fra A.Vogel http://www.avogel.dk/shop/products/Aesculaforce_Forte.php, som forbedrer blodgennemstrømningen. (de kan købes i Matas og de fleste helsekostforretninger

Åh, tak for dit svar. Dejlig med links osv.

Tror desværre heller ikke, de blå forsvinder af sig selv, for nogle af dem er altså ret heftige, øv. Jeg må ud og ha' mig et par mormor-strømper så! 

Og så i øvrigt se om jeg ikke kan finde mere tid til de der venepumpe-øvelser, som jo er "såå sjåwe". 

Ved du noget om det med blodtryk også, nu du er så godt inde i stoffet?

Tak og hilsner fra en, der godt gad at være en anelse mere Hollywood-agtig sin graviditet 

Anmeld

9. september 2010

Maddox

Åh, tak for dit svar. Dejlig med links osv.

Tror desværre heller ikke, de blå forsvinder af sig selv, for nogle af dem er altså ret heftige, øv. Jeg må ud og ha' mig et par mormor-strømper så! 

Og så i øvrigt se om jeg ikke kan finde mere tid til de der venepumpe-øvelser, som jo er "såå sjåwe". 

Ved du noget om det med blodtryk også, nu du er så godt inde i stoffet?

Tak og hilsner fra en, der godt gad at være en anelse mere Hollywood-agtig sin graviditet 

Det var så lidt

Ved desværre ikke så meget om blodtryk, så det kan jeg ikke hjælpe med. Grunden til at jeg ved en del om det andet, er fordi jeg er uddannet materialist og derfra har en smule erfaring indenfor det område - og ja, så fordi jeg desværre heller ikke selv har særlig Hollywood-agtige ben

Jeg spiser selv Aesculaforce Forte og har i den tid jeg har gjort det, ihvertfald ikke opdaget nye blodkarsprængninger.. Men man må vist ikke spise dem mens man er gravid  Men kan ihvertfald anbefale dem til bagefter

Anmeld

9. september 2010

Frk.Munk

Heeej

Ved ik om det kan hjælpe nogle af jer, men, er ved at uddanne mig til Sosu-assistent, og vi har lige haft noget om det der hedder ØDEMER - væske ophobninger - linker lige til det, ved ik om det er sådan noget i døjer med?

http://www.netpatient.dk/%C3%B8demer.htm

Hvis det er det, så er i hvertfald sat navn på :-)

klem

Anmeld

10. september 2010

Frk. Himmelblå

SommerBlomst skriver:

Heeej

Ved ik om det kan hjælpe nogle af jer, men, er ved at uddanne mig til Sosu-assistent, og vi har lige haft noget om det der hedder ØDEMER - væske ophobninger - linker lige til det, ved ik om det er sådan noget i døjer med?

http://www.netpatient.dk/%C3%B8demer.htm

Hvis det er det, så er i hvertfald sat navn på :-)

klem

Tusind tak for omtanken .

Men det er nu ikke lige ødemer, der driller. Men med mit held varer det ikke længe!  - Og så er det jo nyttig læsning.

God weekend.

Anmeld

10. september 2010

Guldet

Hej alle skønne kvinder

Er det farligt?

Møs møs

Min svigerinde døjede også med det i sin første graviditet. Men det forsvandt igen engang efter fødslen..

Hun døjer også med det igen i denne graviditet, spændende om det også forsvinder.

Anmeld

10. september 2010

klmf

Hej

Det har ikke noget med blodtrykket at gøre at du får åreknuder. Det er fordi blodet samler sig i benets vener og fylder dem mere ud istedet for at fise hurtigt tilbage mod hjertet - pga tryk fra baby, overvægt eller at man står meget op fx. Så selvom det ikke er den sjoveste aktivitet, så er venepumpeøvelserne ikke helt at komme udenom

Tror godt de kan blive mindre, men om de helt kan forsvinde uden et operativt indgreb, det tror jeg faktisk ikke - men man kan da håbe

Anmeld

10. september 2010

Frk. Himmelblå

lotchen skriver:

Hej

Det har ikke noget med blodtrykket at gøre at du får åreknuder. Det er fordi blodet samler sig i benets vener og fylder dem mere ud istedet for at fise hurtigt tilbage mod hjertet - pga tryk fra baby, overvægt eller at man står meget op fx. Så selvom det ikke er den sjoveste aktivitet, så er venepumpeøvelserne ikke helt at komme udenom

Tror godt de kan blive mindre, men om de helt kan forsvinde uden et operativt indgreb, det tror jeg faktisk ikke - men man kan da håbe

Hejsa og tak for svar .

Tror bare jeg går på hænder fra nu af og indtil termin. Kan være jeg så også kan komme af med mit vinke-flæsk ved samme lejlighed! 

Er dog ikke overvægtig, men får nok ikke hvilet helt nok, da jeg har en datter, som fylder 1 år i næste uge .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.