Åh, kære piger.
Mange tusind tak for fødselsdagshilsner, vi har bare haft den bedste dag. Det startede igår aftes kl 00.05 hvor Anders og jeg åbnede en flaske champagne og skålede for vores lille pige. Så sad vi ellers der og var lidt sentimentale, og så gik vi i seng. Men jeg kunne ikke falde i søvn - tankerne stod i kø, og jeg lå virkelig og spekulerede. Tænkte på vores liv, og på hvor afgørende anderledes det er blevet efter vi har fået Smilla. Det er som om hun har haft en kuffert med sig ind i vores tilværelse... En kuffert fuld af store følelser og fuld af tårer. Lettede tårer da hun endelig kom til verden og alt var gået godt, trætte tårer som er svære at holde tilbage når natten har været hård, magtesløse tårer når hun har været utrøsteligt ked af det, lykkelige tårer som starter helt inde i hjertet når hun smiler og ser på mig med uendelig hengivenhed og kærlighed, forskrækkede tårer som jeg græder sammen med hende når hun slår sig mere end bare en smule, bevægede og taknemmelige tårer som jeg sidder og har øjnene fulde af lige nu når jeg skriver det her og tænker tilbage på alt det skønne der er sket i mit liv det seneste år.
Nå, det blev så lige en gang semtimentalt pladder fra en tude-mor. Men vi har altså haft en skøn dag hvor Smilla er blevet fejret fra morgenstunden hvor vi havde nogle gode venner og deres to unger på besøg. I eftermiddags kom så 4 andre venner og deres børn, så vi har haft hytten fuld af mennesker lige indtil nu. Så nu er det vist tid til en bajer i sofaen med fødderne oppe på bordet og en film på fjerneren...
Rigtig god weekend til Jer alle... KH Astrid AKA Tudemarie
Anmeld