Rygbærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Mumto3

dorthemus skriver:

Ellers har jeg en Manduca jeg overvejer at sælge...Runa gider ikke rigtig sidde i den

Den er i farven Olive Blush...sådan lidt grøn-agtig

Hej Dorte,

undskyld jeg skriver her, men du skal endelig ikke sælge den! Din datter er alt for lille til at vurdere hvor meget glæde du får af den.

Faktisk ahr jeg lavet en del test på netop manducaén den gang den var ny og lige kommet til Danmark. (jeg er slyngevejleder og blev bedt om at test den)

Man kan dele små børn 0-4/6mdr gammel babyer op i tre grupper. Dem der bare ikke sidder godt i den, og skriger. Dem der brokker sig, acceptere den, men ikke sidder super godt, og så dem der bare elsker den.

Når børn fra ALLE tre grupper bliver større (så store at de kan sidde selv uden støtte) så sidder de alle godt i den.

Det er en fantastisk slynge, særligt til 'lidt større og tungere børn'. De små babyer ligger bedre i en skråslynge eller i en vikle.

Så gem endlige din manducan, jeg er sikker på du kommer til at elske den!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Mumto3

rødemarie skriver:

Hej mumto

tak for svaret. Har hele tiden gerne ville bruge slynger - vrikler men har ikke rigtig kunnet finde den rigtige slags.

min dreng vejer lige knap 13 kg - kan han side ordentlig i en mytai - vrikle?

er også lidt i tvivl om han kommer højt nok op at sidde  - altså om han kan se over vores skuldre?

Han vil sidde fint både i en slynge, og i en vikle og  i Mei Tei.

Jeg vil ikke anbefale en skråslyng til længere gåtur til så stort et barn.

Men både vinklen og Mei Tei er rigtig godt. Mei Tai er nok den der er nemmeste at bruge, hvis du ikke har slynge erfaring. Han sidder fint, og det er ikke sikkert at han kan kigge hen over skuldern på dig, men det gør heller ikke noget. Der er et fantastisk udsyn for et barn, når de komme højt op og sidder på ryggen af en voksen.

Hvis du køber en Mei Tai så husk at stram den godt til! Det er mere behagelig både for dig og for ham. Folk har en tendens til at binde den for løst, og så bliver barnet tungt at bære.

Anmeld

10. september 2010

dorthemus

Mumto3 skriver:

Hej Dorte,

undskyld jeg skriver her, men du skal endelig ikke sælge den! Din datter er alt for lille til at vurdere hvor meget glæde du får af den.

Faktisk ahr jeg lavet en del test på netop manducaén den gang den var ny og lige kommet til Danmark. (jeg er slyngevejleder og blev bedt om at test den)

Man kan dele små børn 0-4/6mdr gammel babyer op i tre grupper. Dem der bare ikke sidder godt i den, og skriger. Dem der brokker sig, acceptere den, men ikke sidder super godt, og så dem der bare elsker den.

Når børn fra ALLE tre grupper bliver større (så store at de kan sidde selv uden støtte) så sidder de alle godt i den.

Det er en fantastisk slynge, særligt til 'lidt større og tungere børn'. De små babyer ligger bedre i en skråslynge eller i en vikle.

Så gem endlige din manducan, jeg er sikker på du kommer til at elske den!!!

Okay selvfølgelig lytter jeg til en ekspert  Jeg kvier mig virkeligt også ved at skulle sælge den for jeg brugte rigtig lang tid på at researche på bæreseler og valget faldt på dem som den bedste.

Runa er i gruppe to, hun accepterer den men sidder ikke ordentligt i. Så jeg gemmer den og ser hvad der sker om hvad..et år??

En anden ting er at jeg er usikker på hvordan den skal indstilles...tror jeg må have lide hjælp. Hvor bor du henne i landet?

Jeg har nu bestilt en Mei Tai for jeg VIL bære Runa

Anmeld

10. september 2010

Mumto3

dorthemus skriver:

Okay selvfølgelig lytter jeg til en ekspert  Jeg kvier mig virkeligt også ved at skulle sælge den for jeg brugte rigtig lang tid på at researche på bæreseler og valget faldt på dem som den bedste.

Runa er i gruppe to, hun accepterer den men sidder ikke ordentligt i. Så jeg gemmer den og ser hvad der sker om hvad..et år??

En anden ting er at jeg er usikker på hvordan den skal indstilles...tror jeg må have lide hjælp. Hvor bor du henne i landet?

Jeg har nu bestilt en Mei Tai for jeg VIL bære Runa

Øh, har bestilt en Mei Tai eller vil bestille?

Hvor gammel er det Rune er nu?

Det skal siges at jeg ELSKER Mei Tai, men altså de sidder jo næsten ens i de slynger. Så måske var det mere en skråslynge du skulle ud i.

Men ellers kan du i Mei Taien godt bruge det der hedder Budda-stilling, hvor barnet sidder lige som Budda, altså med korslagte ben. Du kan så have hende på maven hvor hun kigger fremad. men det er ikke super optilt. Viklen er langt bedre til denne stilling.

-og nej det er ikke om et år du får glæde af Manduca, når Runa er 6mdr kan du begynde og når hun er 8mdr/10 mdr vil jeg mene at du sagtens kan bruge den over 4 timer om dagen. (man skelne bruge i under eller over 4 timer om dagen). Hvis du kan holde til det

Det er klart jo tungere børnene er, jo tungere er de at bære. Mine tre børn har være giga store, og alle har de vejet over 10 kg, da de fyldte ½ år. Men man kan sagtens bære så store børn! Jeg har selv haft en diskroprulaps, og har rigtig rigtig dårlig ryg. -ogjeg må sige slyngerne har virkelig reddet mit liv!

Jeg skal til københavn på onsdag, fordi jeg skal demonstere slynger i en mødregruppe. Jeg er lidt presset på tiden, men hvis vi kunne mødes enten omkring Nørreport st. eller ved christians metrostation, så vil jeg godt lige vis dig hvordan den skal strammes.

Jeg kigger også lige mit arkiv igennem, for dengang jeg testede den, da skrev jeg faktisk en indstillings manual til den, fordi det synes jeg i den grad der manglede til slyngen.

Anmeld

10. september 2010

dorthemus

Mumto3 skriver:

Øh, har bestilt en Mei Tai eller vil bestille?

Hvor gammel er det Rune er nu?

Det skal siges at jeg ELSKER Mei Tai, men altså de sidder jo næsten ens i de slynger. Så måske var det mere en skråslynge du skulle ud i.

Men ellers kan du i Mei Taien godt bruge det der hedder Budda-stilling, hvor barnet sidder lige som Budda, altså med korslagte ben. Du kan så have hende på maven hvor hun kigger fremad. men det er ikke super optilt. Viklen er langt bedre til denne stilling.

-og nej det er ikke om et år du får glæde af Manduca, når Runa er 6mdr kan du begynde og når hun er 8mdr/10 mdr vil jeg mene at du sagtens kan bruge den over 4 timer om dagen. (man skelne bruge i under eller over 4 timer om dagen). Hvis du kan holde til det

Det er klart jo tungere børnene er, jo tungere er de at bære. Mine tre børn har være giga store, og alle har de vejet over 10 kg, da de fyldte ½ år. Men man kan sagtens bære så store børn! Jeg har selv haft en diskroprulaps, og har rigtig rigtig dårlig ryg. -ogjeg må sige slyngerne har virkelig reddet mit liv!

Jeg skal til københavn på onsdag, fordi jeg skal demonstere slynger i en mødregruppe. Jeg er lidt presset på tiden, men hvis vi kunne mødes enten omkring Nørreport st. eller ved christians metrostation, så vil jeg godt lige vis dig hvordan den skal strammes.

Jeg kigger også lige mit arkiv igennem, for dengang jeg testede den, da skrev jeg faktisk en indstillings manual til den, fordi det synes jeg i den grad der manglede til slyngen.

Ejj tak! Vi har ikke planer på onsdag så det må du rigtig gerne

Runa er 15 uger nu...jeg har bestilt en Mei Tai som kommer omet par dage. Jeg har også rygproblemer efter en rygskade for et par år siden og da Runa efterhånden vejer over 7 kg så skal jeg have hende båret i stedet for at slæbe rundt på hende.

Viklen blir aldrig min ven så det er jeg ikke interesseret i..har haft én og den solgte jeg videre. Jeg har også båret hende i en lommeslynge og den var jeg superglad for, men Runa er sådan en lille bolle, at jeg følte hun blev mast sammen i den så den er også solgt videre.

Jeg håber virkeligt manducaen blir sagen om få måneder...grunden til at jeg synes hun sidder dårligt i den er fordi hun har sådan npgle korte ben

Synes det er virkeligt sødt af dig at vise mig hvordan det gøres.Sender dig en PB med mit mobilnr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.