Fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. september 2010

fit_fys

Hej!

Jeg viil lige høre, hvor mange af jer har gået til fødselsforberedelse? Jeg har termin i slutningen af næste måned og har ikke rigtig tænkt over at gå til det, og min jordmoder har ikke nævnt det...

Nu har jeg så været inde på nettet og se efter kurser, og det er jo vildt dyrt! Op til 2500 kr!

Er det ved at være for sent at gå til fødselsforberedelse og kan man godt undvære?

Tine 33+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Mette.

T.K. skriver:

Hej!

Jeg viil lige høre, hvor mange af jer har gået til fødselsforberedelse? Jeg har termin i slutningen af næste måned og har ikke rigtig tænkt over at gå til det, og min jordmoder har ikke nævnt det...

Nu har jeg så været inde på nettet og se efter kurser, og det er jo vildt dyrt! Op til 2500 kr!

Er det ved at være for sent at gå til fødselsforberedelse og kan man godt undvære?

Tine 33+0

Jeg valgt det fra og har bestemt ikke fortrudt. Da jeg gik i fødsel synes jeg det kom meget naturligt hvad man skulle gøre og jordemoderen kunne hjælpe mig med det jeg havde behov for.

Anmeld

7. september 2010

fit_fys

Mette. skriver:

Jeg valgt det fra og har bestemt ikke fortrudt. Da jeg gik i fødsel synes jeg det kom meget naturligt hvad man skulle gøre og jordemoderen kunne hjælpe mig med det jeg havde behov for.

Fik du nogen form for smertelindring? Vil nemlig gerne undgå det og hvis man kunne lære nogle teknikker til at håndtere smerterne bedre ville det jo være meget rart...

Anmeld

7. september 2010

sofie85

T.K. skriver:

Fik du nogen form for smertelindring? Vil nemlig gerne undgå det og hvis man kunne lære nogle teknikker til at håndtere smerterne bedre ville det jo være meget rart...

At føde i vand skulle være smertelindrende

Anmeld

7. september 2010

misslea

T.K. skriver:

Hej!

Tine 33+0

Hey :-)

Jeg går til gravid yoga, som også er en form for fødselsforberedelse... og det har bare været suuuuper fedt!!! Har været SÅ glad for det...! Det har givet mig en masse kendskab til min krop, lært at lytte til min krop og både lært en masse åndedrætsøvelser og ve/føde-stillinger!!!

Desværre måtte jeg afbryde forløbet, da jeg var halvvejs pga. at jeg var ved at gå i fødsel, da jeg var 34+1 - virkelig øv!! På mandag er jeg 37 +0, og må derfor bevæge mig normalt igen dér, og så skal jeg sørme indhente det forsømte til yoga... og det glæder jeg mig til!!

Ved ikke, om det er for sent for dig at gå til fødselsforberedelse.. Det kommer jo helt an på de tilbud, der er i nærheden af, hvor du bor, og om du kan gennemføre det inden, du skal føde

fra Lea

Anmeld

7. september 2010

Mette.

T.K. skriver:

Nej, de gjorde jeg ikke. Jeg ville også helst undgå det og takkede nej til både akupunktur og saltvands pabler under fødslen.

Jeg havde så også en meget hurtig fødsel (var kun 2 timer på sygehuset inden jeg havde født.) Men jeg synes de ting man har behov for kommer meget naturligt. Min jordemoder hjalp mig også under fødslen med at trække vejret rigtigt, hvilket var nok for mig.

Anmeld

7. september 2010

oo

vi har været til 4 tirsdage med fødselsforberedelse hos vores jordmor, ganske gratis. jeg tror ikke vi havde valgt at gå på et hold, hvis vi skulle betale for det... ingen af os følte, at vi fik ret meget mere at vide end vi allerede havde læst os til og talt med jordmor om, så I kan godt undvære, vil jeg mene

Anmeld

7. september 2010

fit_fys

Tjuhl skriver:

vi har været til 4 tirsdage med fødselsforberedelse hos vores jordmor, ganske gratis. jeg tror ikke vi havde valgt at gå på et hold, hvis vi skulle betale for det... ingen af os følte, at vi fik ret meget mere at vide end vi allerede havde læst os til og talt med jordmor om, så I kan godt undvære, vil jeg mene

Der er bare ikke nogle tilbud på Gentofte mere, kun sådan nogle "forældreeftermiddage" på halvanden time...

Men må bare læse en masse om det, og så hjemmetræne Har ikk lyst til at gi så mange penge for det!

Anmeld

7. september 2010

Mira0911

Jeg gik ikke til det og min jm rådet mig til det, fortalte hende kort, at jeg ikke magtede det...

Jeg havde en helveds graviditet, så havde slet ikke energien til det...

Anmeld

7. september 2010

fit_fys

Har lige snakket med min mor om det, og hun synes det ville være en go ide... Så hun ville gerne gi et tilskud!

Så jeg regner med at tage på et intensiv kursus og så få det "ude af verden". Er nu mest tryg ved at vide bare en smule om fødslen inden den går igang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.