Hjælp den kommende mors dilemma!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

Mor til prinsessen :-)

isabellamor skriver:

jeg har besluttet mig for at jeg skal have mig en slynge... så kan ungen ligge der og jeg kan gå med hunden.. bare smid ungen i en kørepose eller en flyverdragt eller en dyne og så afsted.... 

og når han bliver stor nok kan han jo sidde i en bæresele.. for jeg har prøvet det med barnevogn og hund (med min vennindes datter) og det er bestemt ikke let....  

så det bliver slynge når hunden skal luftes.. 

og lær dit område at kende så evt du kan gå med din hund et sted hvor den gerne må rende løs.... du har tid til at træne din hund i ikke at trække. og få det gjort nu så er dit problem løst.. 

tak for råd :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Kløver

82TI skriver:

Hej Alle :-)

Mit dilemma er...

Jeg skal føde til december, og vi bor i lejlighed på 1 sal.
Vi har hund, og ham er jeg nødttil at lufte i hverdagen når manden er på arbejde(ellers skal han vente alt for mange timer)
Men hvordan gør jeg det praktisk??
Jeg kan ikke lige overskue at skal bære barnevogn, baby og hund ned af trapperne hver eftermiddag, og jeg kan heller ikke pga dårlig arm. Der er slet ikke mulighed for at barnevogn kan stå i opgangen, det er der slet ikke plads til.

Så tænkte jeg bæresele var en god løsning. Men min hund er en Lab med kræfter, og ikke så gammel så han kan godt finde på at trække, specielt når der kommer en anden hund han synes han skal lege med. Så tør ikke at have baby i bæresele i tilfælde af jeg falder.... Også synes jeg måske også det er for koldt for sådan en lille størrelse....

Så nogle gode råd til hvordan jeg kan lufte min hund, samtidig have baby med uden en barnevogn???

tror godt det kan funke med bæresele til den lille.

Brug måske en sele til jeres hund, så han ikke kan trække så meget, hvis en alm træksele, den der går rundt om benene/livet, ikke er effektiv nok, kan man få en snude sele, dvs at al trækkraften så bliver pålagt hovedet, så det drejer bare, de skal lige vænne sig til den, men er et rigtig godt redskab til at hunde ikke trækker, og hvor man ikke skal ty til kvælerhalsbånd (synes dte er synd)

Håber i finder en god løsning

Anmeld

7. september 2010

Mor til prinsessen :-)

Maja84 skriver:

tror godt det kan funke med bæresele til den lille.

Brug måske en sele til jeres hund, så han ikke kan trække så meget, hvis en alm træksele, den der går rundt om benene/livet, ikke er effektiv nok, kan man få en snude sele, dvs at al trækkraften så bliver pålagt hovedet, så det drejer bare, de skal lige vænne sig til den, men er et rigtig godt redskab til at hunde ikke trækker, og hvor man ikke skal ty til kvælerhalsbånd (synes dte er synd)

Håber i finder en god løsning

han går i sele og det hjælper ikke.... Har sådan en halti(eller hvad den nu hedder hehe) men vil helst have at han ikke gik i den. Men ja kan være den skal i brug når jeg går alene med ham.
an også godt være bæreselen er løsningen, men ville bare høre om der nu var en som havde et bedre forslag :-)

Anmeld

7. september 2010

henh01

Jeg står i samme situation som dig. Har en amstaff på 8 mdr der også trækker når jeg går med ham. Jeg venter barn om 2 mdr og har også tænkt mine tanker ift at skulle gå med hund, baby og skolebarn. Heldigvis har min kæreste døgn arbejde og er ikke på arbejde hver dag.

Jeg er kommet frem til at barnevognen må stå i kælderen og så må jeg hente den op derfra når jeg skal ud og gå med hunden (vi bor også på 1. sal og må ikke have BV stående i opgangen) Jeg har ligesom dig anskaffet mig en bæresele til de hurtige tissetåre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.