Hjælp den kommende mors dilemma!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Mor til prinsessen :-)

Hej Alle :-)

Mit dilemma er...

Jeg skal føde til december, og vi bor i lejlighed på 1 sal.
Vi har hund, og ham er jeg nødttil at lufte i hverdagen når manden er på arbejde(ellers skal han vente alt for mange timer)
Men hvordan gør jeg det praktisk??
Jeg kan ikke lige overskue at skal bære barnevogn, baby og hund ned af trapperne hver eftermiddag, og jeg kan heller ikke pga dårlig arm. Der er slet ikke mulighed for at barnevogn kan stå i opgangen, det er der slet ikke plads til.

Så tænkte jeg bæresele var en god løsning. Men min hund er en Lab med kræfter, og ikke så gammel så han kan godt finde på at trække, specielt når der kommer en anden hund han synes han skal lege med. Så tør ikke at have baby i bæresele i tilfælde af jeg falder.... Også synes jeg måske også det er for koldt for sådan en lille størrelse....

Så nogle gode råd til hvordan jeg kan lufte min hund, samtidig have baby med uden en barnevogn???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Missi

Du tager barnevogn ned først og henter så baby og hund

Anmeld

7. september 2010

KarinaIda

82TI skriver:

Hej Alle :-)

Mit dilemma er...

Jeg skal føde til december, og vi bor i lejlighed på 1 sal.
Vi har hund, og ham er jeg nødttil at lufte i hverdagen når manden er på arbejde(ellers skal han vente alt for mange timer)
Men hvordan gør jeg det praktisk??
Jeg kan ikke lige overskue at skal bære barnevogn, baby og hund ned af trapperne hver eftermiddag, og jeg kan heller ikke pga dårlig arm. Der er slet ikke mulighed for at barnevogn kan stå i opgangen, det er der slet ikke plads til.

Så tænkte jeg bæresele var en god løsning. Men min hund er en Lab med kræfter, og ikke så gammel så han kan godt finde på at trække, specielt når der kommer en anden hund han synes han skal lege med. Så tør ikke at have baby i bæresele i tilfælde af jeg falder.... Også synes jeg måske også det er for koldt for sådan en lille størrelse....

Så nogle gode råd til hvordan jeg kan lufte min hund, samtidig have baby med uden en barnevogn???

Få din hund trænet så den ikke trækker... det er en god ting med hundetræning, og helst så tidligt så muligt!!!

Anmeld

7. september 2010

Lucipher

De dage hvor manden kommer sent hjem, der kommer min mor og går med os. Det virker super for mig, for bliver bims af at være alene så mange timer. Så har du ikke noen i nærhedden der også har brug for lidt frisk luft?

Anmeld

7. september 2010

Isabella_mor

jeg har besluttet mig for at jeg skal have mig en slynge... så kan ungen ligge der og jeg kan gå med hunden.. bare smid ungen i en kørepose eller en flyverdragt eller en dyne og så afsted.... 

og når han bliver stor nok kan han jo sidde i en bæresele.. for jeg har prøvet det med barnevogn og hund (med min vennindes datter) og det er bestemt ikke let....  

så det bliver slynge når hunden skal luftes.. 

og lær dit område at kende så evt du kan gå med din hund et sted hvor den gerne må rende løs.... du har tid til at træne din hund i ikke at trække. og få det gjort nu så er dit problem løst.. 

Anmeld

7. september 2010

mullesmith2

Ja du må nok træne hunden lidt så den er mere "sikker" at gå med sammen med den lille i bæresele. Ellers må man leje en barnepige til baby eller en til at lufte hund?  Ja eller flytte. Der er ik så meget andet at sige til det. Håber du får det til at fungere. Kram

Anmeld

7. september 2010

Missi skriver:

Du tager barnevogn ned først og henter så baby og hund

Jamen vil undgå barnevognen dagligt pga min arm.....

Anmeld

7. september 2010

KarinaIda skriver:

Få din hund trænet så den ikke trækker... det er en god ting med hundetræning, og helst så tidligt så muligt!!!

jamen det er meget nemt at svare på... fordi det har vi gjort, og vi træner stadig.... det er blevet bedre, men det er aldersbetinget siger adfærdsterep. SÅ der er ikke andet end at træne, og vente...

Anmeld

7. september 2010

Lucipher skriver:

De dage hvor manden kommer sent hjem, der kommer min mor og går med os. Det virker super for mig, for bliver bims af at være alene så mange timer. Så har du ikke noen i nærhedden der også har brug for lidt frisk luft?

hmm... nej de er på arbejde om dagen.... :-(

Anmeld

7. september 2010

mullesmith2 skriver:

Ja du må nok træne hunden lidt så den er mere "sikker" at gå med sammen med den lille i bæresele. Ellers må man leje en barnepige til baby eller en til at lufte hund?  Ja eller flytte. Der er ik så meget andet at sige til det. Håber du får det til at fungere. Kram

ja vi tænkte også at sælge lejigheden, og den er til salg... men det er ikke så nemt at sælge noget for tiden, så tror ikke vi kommer herfra inden lillepigen kommer.....

Og jeg træner hunden, men det tager tid :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.