Opbevaring af cupcakes, hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.138 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Mette.

Hej tøser.

Jeg skal bare cupcakes med frosting til min farmors fødselsdag. Problemet er at vi skal afsted til fødselsdagen lørdag kl. 10, så derfor ville jeg jo gerne lave dem klar om fredagen, men er de så friske nok lørdag? og vil det der frosting stadig være lige så pænt som den dag de er lavet?

Hvordan skal de opbevares indtil lørdag? Vi skal ydermere køre med dem i 2 timer, kan de holde sig udenfor køl så lang tid og skal de overhovedet være på køl?

Håber i kan hjælpe.

Mette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Isabella_mor

mit umidlbare bud er flamingokasser med låg....   ligesom dem man nogengange modtager mad fra cateringfirmaer i.... 

Anmeld

7. september 2010

Mette.

isabellamor skriver:

mit umidlbare bud er flamingokasser med låg....   ligesom dem man nogengange modtager mad fra cateringfirmaer i.... 

Tak! Det var en god ide Men tror de de skal være på køl indtil de kommer deri for transport? 

Anmeld

7. september 2010

Isabella_mor

ja. det kan vel godt lade sig gøre at komme dem på køl. hvis du har plads i dit køleskab vel og mærket.. 

hmm.. ellers kan du gå ned i din lokale netto (jeg arbejder selv i en netto og ved at de har dem) og spørge om du må få nogle af de frostklumper der er i deres kødleverance det er sådan nogle frosne geleklumper i en plasticposeting som er GENIAL til at bruge til nedkøling af mad i evt køletaske osv.. og de vil sikkert med glæde give dig dem da de alligevel bare smider dem ud. og så kan du smide et par astykker i hver flamingokasse og så skal de nok holde sig kolde i transporttiden også

Anmeld

7. september 2010

Dot D

Hos dinkage.dk har de sådan nogle transportkasser til muffins, en kasse med en plade i, hvor der er en masse huller til at stikke lagerne ned i. De er smarte, og deri kan der nok også blive plads til noget afkøling. Og ja de  har det bedst på køl

Anmeld

7. september 2010

Mette.

Dot D skriver:

Hos dinkage.dk har de sådan nogle transportkasser til muffins, en kasse med en plade i, hvor der er en masse huller til at stikke lagerne ned i. De er smarte, og deri kan der nok også blive plads til noget afkøling. Og ja de  har det bedst på køl

Tusind tak for hjælpen. Men vil de være ligeså gode og friske når de er bagt en dag i forvejen? og kan de eventuelt godt holde sig udenfor køl under transport?

Anmeld

7. september 2010

Dot D

Mette. skriver:

Tusind tak for hjælpen. Men vil de være ligeså gode og friske når de er bagt en dag i forvejen? og kan de eventuelt godt holde sig udenfor køl under transport?

Jag lavede nogle for et stykke tid siden, og de stod nogle dage i køleskabet, tror faktisk de kunne have stået længere, hvis ikke min mand havde spist dem, hi hi hi. De var stadigvæk gode, men det kommer selvfølgelig an på hvad det er for nogle muffins, for nogle bliver hutigere tørre end andre. Tror helt sikkert de skal holde til køreturen, I må lade være med at have 40 grader i bilen, eller om i bagagerummet med dem

Anmeld

7. september 2010

Mette.

Dot D skriver:

Jag lavede nogle for et stykke tid siden, og de stod nogle dage i køleskabet, tror faktisk de kunne have stået længere, hvis ikke min mand havde spist dem, hi hi hi. De var stadigvæk gode, men det kommer selvfølgelig an på hvad det er for nogle muffins, for nogle bliver hutigere tørre end andre. Tror helt sikkert de skal holde til køreturen, I må lade være med at have 40 grader i bilen, eller om i bagagerummet med dem

Jeg regnede med at lave chokolademuffins efter en opskrift herinde fra, så håber de kan holde sig. jeg må forsøge også bage dem en af dagene. Så må det komme på prøve.

Men tusind tak for hjælpen. 

Anmeld

7. september 2010

Dot D

Mette. skriver:

Jeg regnede med at lave chokolademuffins efter en opskrift herinde fra, så håber de kan holde sig. jeg må forsøge også bage dem en af dagene. Så må det komme på prøve.

Men tusind tak for hjælpen. 

Selv tak Hvis det er den opskrift, hvor du blander det tørre i én skål og det  våde i en anden, så skal det nok gå.... Den er god

Anmeld

7. september 2010

Mette.

Dot D skriver:

Selv tak Hvis det er den opskrift, hvor du blander det tørre i én skål og det  våde i en anden, så skal det nok gå.... Den er god

Det er præcis den opskrift. Ved du om man kan blande andet chokolade i, i stedet for? Jeg tænker daim stykker eller lignende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.