decupage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juli 2008

Susan1978

nogen der ved hvordan man gør det?

jeg har fået nogle sindsyge ideer..

men aner ik hvordan man gør og hvad man skal bruge ...

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2008

Loggidut

og det er lige?

lol...jeg aner ikke engang hvad du snakker om! 8D

Anmeld

17. juli 2008

Siber

jeg har det på skrift, men har ikke prøvet selv!
Jeg finder det lige, og vender tilbage

Knus Siber, der har købt decopage lim, men er ikke kommet videre end det!

Anmeld

17. juli 2008

Siber

Altså jeg kunne ikke lige finde det, men mener ikke det er sværer end dette!

Feks jeg ville gerne sætte nogen motiver på en kassette/tidsskrift (du ved sådan en træ en fra ikea) man maler først hvis man vil det, limer motivet på, og "maler" med decopagelimen/lakken til sidst, og vupti, så er den klaret!
Jeg overvejede det også på tøserne kommode, som jeg har malet hvid og guld - men men ting tager tid her i firmaet!

Af motiver kan du bruge lige fra servietter, glansbilleder, billeder, avisudklip, bladudklip, you name it!

Knus Siber, der håber det gav mening, ellers spørger du bare igen

ps man kan både få decupagen i klar og mat!

Anmeld

17. juli 2008

Susan1978

decupagen er det lakken man smører ovenpå?

Anmeld

17. juli 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Decuopage-lakken kan både bruges til at lime motivet på fladen, og så smøres den ovenpå, når motivet er tørt igen. Den er som regel hvid, men bliver klar, når den tørre. Den kan fås som både mat- og blanklak, og med guld eller sølvglimmer i - og sikkert en masse andre kombi-muligheder.

Har et helt skab fyldt af æsker, med decoupage, og ææælsker det, når jeg har tiden. Men får dem aldrig brugt:$
Nu ved jeg ikke hvad materiale dit motiv er af, men det øverste helt vildt tynde lag af serviet-motiver er genialt. Det ligner at det er malet på...(C)

:)Pernille

Anmeld

18. juli 2008

Susan1978

okay jeg havde tænkt mig at finde nogle store opbevaringsæsker også sætte noget på der matchede farvene i stuen, så ku ungerne have lidt legetøj i dem..

også ville jeg også gerne lave et par billeder til stuen og gerne i samme mønster.

men skal da først ha fundet det hele.. fik bare sådan en crazy ide.. ;)

Susan

Anmeld

18. juli 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Man behøver bare en æske/lærred eller andet til at sætte motiv på, en lak og motiverne - og evt. maling, hvis man vil male æsken eller lærredet.

Motiverne kan både være glansbilleder, servietmotiver eller billeder - men det ligner mest malerier ved brug af de helt tynde materialer som fx. servietter.

Hvis man bruger tykkere motiver, som billeder af ungerne etc., kan man bruge en glimmerlimpind til at tegne omkring motivet, så ser man ikke kanten så tydeligt.

man kan i øvrigt også få krakelerings-lak. Har lavet en del gaveæsker til jul, hvor æskerne først er malet mørkebrune, og så får den en gang krakeleringslak og når det er tørt en gang gulmaling - og så motiv og alm. decoupagelak. Det ligner ret godt antikke æsker:)

Decoupage er rigtig nemt, og man får et rigtig flot resultat - så held og lykke med det. Vil da gerne se resultatet, når du er færdig.

Alt kan jo forresten købes i hobbyforretninger - Panduro har et stort udvalg.

:)Pernille

Anmeld

18. juli 2008

Susan1978

har faktisk været i panduro i dag.

og har lige netop købt krakeleringslak..
jeg glæder mig til at komme igang med mine kasser..

skal bare lige have købt de helt rigtige servietter hjem... ;)

Så må vi se om jeg kan finde ud af det..

tusind tak for hjælpen

Susan

Anmeld

18. juli 2008

ivfmarie

Ej altså Pernille...! Du får det til at lyde så fedt og nemt, at jeg overvejer at det skal være en sommerferiesyssel...

By the way... kan man gøre det på plastik?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.