3D-scanning -ser ens eget barn lige så skræmmende ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.817 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. september 2010

Sakris

Vi går og snakker om hvorvidt vi skal have lavet en 3D scanning. Vi er begge lidt splittede. På den ene side, er det jo dybt fascinerende, og det ville jo være fantastisk at se vores lille baby en lille smule mere inden hun kommer ud. Derudover vil vi også gerne sikre os, at der nu ligger en pige derinde. På den anden side kan vi ikke lade være med at snakke om at 3D billederne ser vildt uhyggelige og syrede ud. Men har man det så sådan når man har fået lavet scanningen? Eller er det stadig det hele værd?

Nogle der har gået ind og tænkt, det her bliver syret og alligevel kommet ud og aldrig ville fortryde det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Hvem?

Sakris skriver:

Vi går og snakker om hvorvidt vi skal have lavet en 3D scanning. Vi er begge lidt splittede. På den ene side, er det jo dybt fascinerende, og det ville jo være fantastisk at se vores lille baby en lille smule mere inden hun kommer ud. Derudover vil vi også gerne sikre os, at der nu ligger en pige derinde. På den anden side kan vi ikke lade være med at snakke om at 3D billederne ser vildt uhyggelige og syrede ud. Men har man det så sådan når man har fået lavet scanningen? Eller er det stadig det hele værd?

Nogle der har gået ind og tænkt, det her bliver syret og alligevel kommet ud og aldrig ville fortryde det? 

Jeg så først 3D billederne da en veninde ventede sig, og jeg tænkte det samme, hold op nogle syrede billeder, men valgte selv at få lavet nogle og det er helt igennem fantastisk at opleve, jeg har lige fået det gjort igen, nu her hvor jeg venter mig 2. gang, så jeg vil helt klart anbefale det, det er så vildt

Anmeld

5. september 2010

L.J.L

Sakris skriver:

de kan godt se uhyggelige ud hvis man lige får fanget barnet med åbne øjne eller i en forkert vinkel så det ligner at barnet ikke har nogen næse.

Men jeg synes det var den største oplevelse, og ville ikke have været foruden. Vi var så også heldige at lillemanden godt ville fotograferes den dag

Og for at svar på dit spørgsmål, nej barnet ser naturligvis ikke uhyggeligt ud når det kommer ud

Anmeld

5. september 2010

CiSo

jeg tænkte også at det var lidt syret, og var meget i tvivl om hvor hvidt jeg skulle gøre det. Men blev enig med mig selv om at det kunne være dejligt at have den dvd og de billeder fremover også, fordi så var der noget og vise ham, og alle andre også.

så jeg gjorde det, og jeg har slet ikke fortrudt det, det var en fantastisk oplevelse og det var godt jeg gjorde det, fordi det viste sig at det var en dreng jeg ventede og ikke en pige! 

Jeg syntes du skal gøre det, er sikker på du ikke vil fortryde det! 

Anmeld

5. september 2010

Frøken Fugl

Jeg havde den modsatte oplevelse. Jeg fortryder ikke at jeg fik lavet scanningen, men set i bakspejlet ville jeg have været gladere hvis jeg havde sparet alle de penge!

Jeg havde meget svært ved at forholde mig til billederne. Jeg følte slet ikke noget da jeg så dem. Det eneste jeg kunne tage med mig derfra var lettelse over at han var velskabt derinde. 

Anmeld

5. september 2010

BinaMor

Frøken Fugl skriver:

Jeg havde den modsatte oplevelse. Jeg fortryder ikke at jeg fik lavet scanningen, men set i bakspejlet ville jeg have været gladere hvis jeg havde sparet alle de penge!

Jeg havde meget svært ved at forholde mig til billederne. Jeg følte slet ikke noget da jeg så dem. Det eneste jeg kunne tage med mig derfra var lettelse over at han var velskabt derinde. 

fuldstændig samme oplevelse og mening her

Anmeld

5. september 2010

Shibby

Med Mikkel blev jeg såå overrasket og pisseglad! Syntes han var så køn og blev bare meeeegaaa glad!!! Men da jeg ventede mig igen og fik en 3d i samme uge som med mikkel var det noget helt andet. Syntes barnet var grimt og så kikset samt skræmmene ud. Alt var i vejen og absoult ikke pengene værd.

Det varriere.. Åbenbart..

Anmeld

5. september 2010

Tina2

Jeg synes ikke de er uhyggelige, jeg synes det er HELT fantastisk at man kan se sit barn i maven på den måde- så tydeligt....

Det eneste der måske kan se lidt skræmmende/mærkeligt ud er at det nogle gange kan se ud som barnet kun har ½ arm eller ½ ben men ved man det, så er det ikke noget man tænker over:-)

Jeg kan se du er fra Aalborg og jeg vil sige at hvis du overvejer det så overvej Hobro istedet for Bang & Hinge i Sundhedens hus, billederne er meget bedre i Hobro:-) Fik det lavet i Sundhedens hus i 2007 og i Hobro her i forår og sommer.... Og der er stor forskel:-)

http://www.graviditetsklinik.dk/

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. september 2010

Sakris

Tænkte nok der ville komme en masse blandede oplevelser Synes det er svært. Det er jo pænt mange penge, men vi ville nok ellers tage en kønsscanning, og den koster jo kun 200-300 kr mindre!

Vi har snakket om at tage afsted i uge 29 (er i 24 nu), da jeg har læst mig frem til at det er omkring det bedste tidspunkt. Barnet er blevet en smule polstret og ligner en baby, men er ikke så stor at den bare ligger stille....

Anmeld

5. september 2010

Sakris

linselouise skriver:

de kan godt se uhyggelige ud hvis man lige får fanget barnet med åbne øjne eller i en forkert vinkel så det ligner at barnet ikke har nogen næse.

Men jeg synes det var den største oplevelse, og ville ikke have været foruden. Vi var så også heldige at lillemanden godt ville fotograferes den dag

Og for at svar på dit spørgsmål, nej barnet ser naturligvis ikke uhyggeligt ud når det kommer ud

Det er også nogle rigtig fine billeder faktisk. Googlede det på et tidspunkt, og synes det så total syret ud, når der manglede et halvt hoved, eller at livmoderen nærmest vokser ud af barnets kind, fordi man ikke kan se forskel, når alt ser ud til at have samme farve og konsistens. (mmh det fik jeg til at lyde lækkert!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.