Efterfødselsreaktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

Plysbjørnen

Vil sige sådan både og...

Ved min datter fik jeg akut kejsersnit... og det var i fuldnarkose, og ja jeg havde svært ved det, ved det at jeg først "oplevede" 2 timer efter selve fødslen. Der gik 4 dage før jeg fandt ud af at hun var født kl 21:30 og ikke kl 23:30 som jeg fejlagtigt troede...

Men de første par uger, havde jeg det sådan lidt, Ja ja i kan sagtens bilde mig ind det er min datter, jeg var jo ikke "tilstede" de første par timer af hendes liv..

Ved nummer 2 var det delvist planlagt og der havde jeg ingen problemer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Kamelia

Karoline skriver:

Jeg synes, at det kunne være interessant at undersøge, om der er forskel på, om man udvikler en efterfødselsreaktion (depression el.lign.) eller oplever problemer med at knytte sig til sit barn, alt efter om man har født vaginalt eller fået kejsersnit.

Du er også meget velkommen til at kommentere, hvis du har erfaringer med en efterfødselsreaktion. Du kan svare anonymt og sætte flere kryds (hvis du for eksempel har født flere gange, med forskellige resultater)

Synes det er et lidt spøjst spørgsmål.

Man har jo ikke automatisk problemer med at knytte bånd til sit barn fordi man har en efterfødselsreaktion! Så jeg synes det er lidt synd at du sætter det over een kam!

Kamelia

Anmeld

3. oktober 2010

M.O.A.R.

Jeg fødte vaginalt og mener ikke selv jeg havde ingen efterfødselsreaktioner

Anmeld

3. oktober 2010

MoarTil4

Kamelia skriver:

Synes det er et lidt spøjst spørgsmål.

Man har jo ikke automatisk problemer med at knytte bånd til sit barn fordi man har en efterfødselsreaktion! Så jeg synes det er lidt synd at du sætter det over een kam!

Kamelia

enig

jeg synes umiddelbart at tingene blandes sammen.

Der er jo forskel på en efterfødselsreaktion (hvor mor har svært ved at håndtere de mange følelser som hører til moderskabet. En reaktion som mange mødre går gennem - nogle hårdere ramt end andre selvfølgelig)

Og så fødselsdepressioner, som kan være ret alvorlige (det er typisk her at mor har svært ved at knytte sig til barnet og i værste tilfælde ikke helt vil/kan have med barnet at gøre)

Det er 2 meget forskellige tilstande, som ikke bør sammelignes.

Anmeld

3. oktober 2010

Kamelia

MusseMorTil3 skriver:

enig

jeg synes umiddelbart at tingene blandes sammen.

Der er jo forskel på en efterfødselsreaktion (hvor mor har svært ved at håndtere de mange følelser som hører til moderskabet. En reaktion som mange mødre går gennem - nogle hårdere ramt end andre selvfølgelig)

Og så fødselsdepressioner, som kan være ret alvorlige (det er typisk her at mor har svært ved at knytte sig til barnet og i værste tilfælde ikke helt vil/kan have med barnet at gøre)

Det er 2 meget forskellige tilstande, som ikke bør sammelignes.

hmm både og, for ved en fødselsdepression kan mor også knytte sig stærkt til barnet og have svært ved at give slip.

Det handler alt sammen om årsagen til efterfødselsreaktionen/fødselsdepressionen.

Kamelia

Anmeld

3. oktober 2010

DLM

jeg har svaret ja, men det var lidt min egen skyld.

Magnus blev nemlig født dagen før min sidste eksamen på HF og jeg valgte at gå op dagen efter, så den bed lidt i bagenden. Det kunne min krop ikke helt holde til, så der gik et en uges tid hvor jeg bare var ked af det, men det var ikke noget der gik ud over vores søn, der var en god støtte fra min kæreste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.