Er det ok, at andre rører ved maven (?!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2010

Kats

Kom til at grine da jeg læste din start

Men jeg synes nu også det er ret grænseoverskridende hvis andre tror maven lige pludselig er allemands eje. Egentlig er jeg lidt mere øm overfor at andre end kæresten skal røre maven, men det er måske noget beskytter halløj der sætter ind.

Men man kan sagtens lige fortælle om en episode man har oplevet med en anden der bare rørte maven hvilket du ikke brød dig om. Så har du sagt det inddirekte hvis ikke du har lyst til at sige det direkte

ha ha... jamen det er da også halvkomisk !!!

Men tak for råd - og jeg tror, at jeg er mest til et indirekte hint... For jeg vil ikke gøre hende forlegen... hun er nemlig bare så glad på vores vegne.. så måske var det bare sådan en pludselig indskydelse... Men en indskydelse jeg ikke vil opleve igen!

Og iøvrigt tror jeg, at jeg vil være lidt kvik til at få "spredt" budsskabet om, at jeg bare ikke er så vild med, det der maveklapperi.. i det hele taget !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Kats

Riksen skriver:

Jeg har det ligesom dig! Det er enormt grænseoverskridende at blive berørt - som om man er hvermandseje!

Men med familien er det mere okay - så længe de ikke hiver op i trøjen. Kan du ikke snakke med hende om det? Sige at du gerne vil have lov til selv at bestemme om folk skal berøre din mave eller ej?

Hej Riksen - lige præcis... for det er jo ikke sådan, at min mand ikke må røre...  vil bare gerne selv bestemme

Iøvrigt dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste...

Knuser til alle

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Jeg oplevede noget lignende - dog blev min cardigan bare trukket til side - så det var ikke det bare skind!

Men jeg nåede heller ikke at reagere - jeg blev bare overrasket over hvordan 2 Veninder/bekendte kunne stå og snakke om min mave - som om jeg ikke var der... men bare havde efterladt min mave til fri disposition!
Og så pludselig trække min cardigan til side, røre røre røre og sige noget med, at maven mindede om en eller andens søsters mave...  Det var bare så mærkeligt...

Så jeg er helt med, på din sære oplevelse... og for pokker, man bliver bare så paf og overrasket at man ikke kan når at reagere..
Men jeg tror også jeg er med på den der indirekte historie... som skal spredes snarest

Knuser

Anmeld

7. september 2010

Kats

Okay så var du jo helt sat på sidelinjen...
.. i det hele taget  lidt uhøfligt, at tale hen over hovedet på nogen, når de står LIGE VED SIDEN AF !

Jeg er iøvrigt stille og roligt, gået i gang med at sprede "rygtet",  at jeg ikke bryder mig om, at andre bare sådan lige klapper mig på maven!

knuser

Anmeld

8. september 2010

mom <3

Nemlig !!
Og ja, jeg selv lærte i en tidlig alder, at man aldrig siger hun/han etc om nogen der er tilstede.... dårlige manerer, at tale hen over hovedet på folk...

Jeg vil også lade rygtet sive

Knus

Anmeld

10. september 2010

Mettemus

Hold da op, det ville jeg også syntes er alt, alt for meget. Jeg kan lige gå med til at familien rører ved maven UDEN PÅ tøjet - min inde på mit maveskind? Nej tak, der tror jeg lige jeg var trådt et skridt eller to bagud.

Noget andet jeg også synes er enormt irriterende, er den måde hvor andre fuldstændig ugenert GLOR på ens mave. Har lige været på ferie og brugt en del timer i overbefolkede lufthavne. Her må man åbenbart godt stirre, selvom det normalt ville være fuldstændig uanstændigt. Det synes jeg er rigtig slemt, så vil jeg hellere aes på maven (eller babyen som jo er det folk tror de gør) af familie og venner

Anmeld

10. september 2010

DK

Jeg synes at folk har været gode til at spørge om de må røre! Men det kan også godt være at det er fordi at jeg aaaltid har brokket mig sådan over at folk bare gramsede løs på min mave da jeg var gravid med Kirstine. Så derfor så ved de fleste at de lige skal spørge. Det mest grelle pille-eksempel  jeg har er fra da jeg var gravid med Kirstine, hvor jeg var ude og købe julegaver. Jeg kommer ind i en butik og har en ikke lukket vinterjakke og et stort halstørklæde på. Så kommer den her ekspedient hen og siger bare aaaajjj og tager hænder sådan ind under både halstørklæde og jakke for at pette på maven. Jeg stod bare med poser i hænderne og var sådan "øhhhh og hej til dig også!"

Men veninder, familie osv. er velkommen til at røre. Kirstine petter maven mange gange i løbet af dagen, og kysser den også. I starten da hun fortalte det til alle vi mødte, løftede hun også op i min trøje for lige at vise manden i brugsen, eller venindens mor min mave, men den lille unode er blevet rettet, og hun ved at det må vi KUN derhjemme for os selv!

Anmeld

10. september 2010

Kats

DK skriver:

Jeg synes at folk har været gode til at spørge om de må røre! Men det kan også godt være at det er fordi at jeg aaaltid har brokket mig sådan over at folk bare gramsede løs på min mave da jeg var gravid med Kirstine. Så derfor så ved de fleste at de lige skal spørge. Det mest grelle pille-eksempel  jeg har er fra da jeg var gravid med Kirstine, hvor jeg var ude og købe julegaver. Jeg kommer ind i en butik og har en ikke lukket vinterjakke og et stort halstørklæde på. Så kommer den her ekspedient hen og siger bare aaaajjj og tager hænder sådan ind under både halstørklæde og jakke for at pette på maven. Jeg stod bare med poser i hænderne og var sådan "øhhhh og hej til dig også!"

Men veninder, familie osv. er velkommen til at røre. Kirstine petter maven mange gange i løbet af dagen, og kysser den også. I starten da hun fortalte det til alle vi mødte, løftede hun også op i min trøje for lige at vise manden i brugsen, eller venindens mor min mave, men den lille unode er blevet rettet, og hun ved at det må vi KUN derhjemme for os selv!

Åh gud, så nytter det jo ikke noget, at man har fortalt gud og hver mand, at man ikke lige er så vild med det der mave klapperi....når en tilfældig ekspedient kan finde på at "springe på maven"!!

Jeg tror simplethen, at jeg må barrikere mig lidt med armene.... er i hvert fald meget mere opmærksom på det nu!
Og skulle man tilmed få sig sådan en: "DON`T TOUCH" t-shirt   

Til gengæld er det ret sødt, at Kirstine er så spændt og glad, at hun synes alle i verden skal se og røre

Altså selvfølgelig helt ok at min mand nusser maven og sludrer til babyen. Men derudover sætter jeg pris på lige at blive spurgt først...  Jeg vil virkelig ikke virke sart - men jeg bryder mig bare overhovedet ikke om det.

God weekend

Ps. så lige noget med en drillende nyresten... AV AV AV AV... for dælen, håber da det var en engangsforetagelse!

Anmeld

10. september 2010

Kats

Mettemus skriver:

Hold da op, det ville jeg også syntes er alt, alt for meget. Jeg kan lige gå med til at familien rører ved maven UDEN PÅ tøjet - min inde på mit maveskind? Nej tak, der tror jeg lige jeg var trådt et skridt eller to bagud.

Noget andet jeg også synes er enormt irriterende, er den måde hvor andre fuldstændig ugenert GLOR på ens mave. Har lige været på ferie og brugt en del timer i overbefolkede lufthavne. Her må man åbenbart godt stirre, selvom det normalt ville være fuldstændig uanstændigt. Det synes jeg er rigtig slemt, så vil jeg hellere aes på maven (eller babyen som jo er det folk tror de gør) af familie og venner

Har også tænkt over at folk glor
Og med fare for at lyde super sart - så afhænger det af forum.
Jeg var i svømmehallen til sådan noget graviditetsvandgymnastik.. og det var bare super hyggeligt - og der var der jo store maver über alles... så intet problem... Men på studiet kan jeg mærke, at jeg "gemmer mig lidt "
Og det er vel noget pjat - for jeg er jo bare så lykkelig...
Tror bare det er noget nyt, at der sidder sådan en bule lige midt på maven....Det er så uvirkeligt, at der ligger en lille baby og vokser indeni... som rent faktisk kommer ud på et tidspunkt (ja det gør den jo!!)  

MEN Mette - 100% enig - det er jo vildt dårlige manerer at stirre... uanset om maven buler eller ej!

God weekend til dig også

Anmeld

13. september 2010

DK

18januar/kats skriver:

Åh gud, så nytter det jo ikke noget, at man har fortalt gud og hver mand, at man ikke lige er så vild med det der mave klapperi....når en tilfældig ekspedient kan finde på at "springe på maven"!!

Jeg tror simplethen, at jeg må barrikere mig lidt med armene.... er i hvert fald meget mere opmærksom på det nu!
Og skulle man tilmed få sig sådan en: "DON`T TOUCH" t-shirt   

Til gengæld er det ret sødt, at Kirstine er så spændt og glad, at hun synes alle i verden skal se og røre

Altså selvfølgelig helt ok at min mand nusser maven og sludrer til babyen. Men derudover sætter jeg pris på lige at blive spurgt først...  Jeg vil virkelig ikke virke sart - men jeg bryder mig bare overhovedet ikke om det.

God weekend

Ps. så lige noget med en drillende nyresten... AV AV AV AV... for dælen, håber da det var en engangsforetagelse!

Jeg prøver denne gang at have en mere "bitchy-stay-off" attitude, og ikke en "jeg er lykkelig, blid og hviler i mig selv" udtråling. Det tænker jeg kan skræmme mange væk!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.