Er det ok, at andre rører ved maven (?!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.560 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Kats

Min svigermor (som jeg kommer fint ud af det med) løftede lige vupti op i trøjen, smilede og klappede mig på maven.... (Øhh!!)
Jeg nåede faktisk ikke rigtig at reagere...

Men det der mave-klapperi er vist bare ikke mig!
Er det en af de graviditetsevner man burde have fået - altså at kunne klare at maven må røres af andre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Moaaar <3

termin18januar skriver:

Min svigermor (som jeg kommer fint ud af det med) løftede lige vupti op i trøjen, smilede og klappede mig på maven.... (Øhh!!)
Jeg nåede faktisk ikke rigtig at reagere...

Men det der mave-klapperi er vist bare ikke mig!
Er det en af de graviditetsevner man burde have fået - altså at kunne klare at maven må røres af andre???

ville også synes det var pænt underligt hun gjorde det.
det er ok at dem som står en nær lige sætter hånden UDEN på men ikke at løfte op

Anmeld

3. september 2010

Mka

Hi hi man løfter da ikke op i en andes trøje. min familie og venner må godt røre min mave uden på tøjet. Men mit maveskind holder jeg for mig selv

Anmeld

3. september 2010

Lene76

ej man løfter da ik op i blusen på folk.... syntes det er ok med kæresten el ungerne med ik en alm voksen menneske.....

Min Leder kom osse og klappede mig på maven den anden dag og sagde ja man kan jo godt se at du har taget på....... øh tak men jeg har slet ik taget på endnu så tak

syntes du ska sige det til sin sviger at du ik er vild med at folk rør ved din maven.....

Lene som idag er 16+

Anmeld

3. september 2010

Marco2

Jeg kan slet ikke ha' det! Går helt i baglås. Og det selvom det er min egen mor eller svigermor der gør det. Jeg går jo heller ikke og gramser på dem efter forgodtbefindende! Jeg siger det direkte at det vil jeg ikke ha'. Så den tror jeg er feset ind

Så hvis det er en egenskab man skal ha' tillagt sig fordi man er gravid så har jeg også stået bagerst i køern da de blev uddelt …

AG - hvis mave de ikke skal røre ved

Anmeld

3. september 2010

Angelspot

Kom til at grine da jeg læste din start

Men jeg synes nu også det er ret grænseoverskridende hvis andre tror maven lige pludselig er allemands eje. Egentlig er jeg lidt mere øm overfor at andre end kæresten skal røre maven, men det er måske noget beskytter halløj der sætter ind.

Men man kan sagtens lige fortælle om en episode man har oplevet med en anden der bare rørte maven hvilket du ikke brød dig om. Så har du sagt det inddirekte hvis ikke du har lyst til at sige det direkte

Anmeld

3. september 2010

Riksen

Jeg har det ligesom dig! Det er enormt grænseoverskridende at blive berørt - som om man er hvermandseje!

Men med familien er det mere okay - så længe de ikke hiver op i trøjen. Kan du ikke snakke med hende om det? Sige at du gerne vil have lov til selv at bestemme om folk skal berøre din mave eller ej?

Anmeld

6. september 2010

Kats

ville også synes det var pænt underligt hun gjorde det.
det er ok at dem som står en nær lige sætter hånden UDEN på men ikke at løfte op

Hej Æblekage og Mka

Jamen jeg blev også bare helt paf !
Og ja, trøjen skal bare overhovedet ikke trækkes op, af andre end mig....

Anmeld

6. september 2010

Kats

Lene76 skriver:

ej man løfter da ik op i blusen på folk.... syntes det er ok med kæresten el ungerne med ik en alm voksen menneske.....

Min Leder kom osse og klappede mig på maven den anden dag og sagde ja man kan jo godt se at du har taget på....... øh tak men jeg har slet ik taget på endnu så tak

syntes du ska sige det til sin sviger at du ik er vild med at folk rør ved din maven.....

Lene som idag er 16+

Ajjj - det med din leder... hva´siger man...
øhhh super thanks  - or NOT !

Jeg tror faktisk, at hun vil blive forlegen, hvis jeg siger, at jeg ikke vil røres på maven.
Men omvendt tror jeg, at du har ret.. man må få det sagt, ellers kan der jo komme flere ukomfortable episoder resten af graviditeten.
Måske skal jeg gøre som "angelspot" foreslår -  altså en lille indirekte historie

Anmeld

6. september 2010

Kats

Marco2 skriver:

Jeg kan slet ikke ha' det! Går helt i baglås. Og det selvom det er min egen mor eller svigermor der gør det. Jeg går jo heller ikke og gramser på dem efter forgodtbefindende! Jeg siger det direkte at det vil jeg ikke ha'. Så den tror jeg er feset ind

Så hvis det er en egenskab man skal ha' tillagt sig fordi man er gravid så har jeg også stået bagerst i køern da de blev uddelt …

AG - hvis mave de ikke skal røre ved

Ha ha AG... I´m so with you!
Jeg kan altså bare ikke ha´ det!
Men jeg tror, at du er mere direkte og bombastisk end mig...

- og iøvrigt godt at vide, at det ikke er en selvfølgelig egenskab, der følger med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.