som de andre siger.. du er ikke den eneste... 
jeg havde det rigtig meget da jeg havde fødsels depression. jeg blev "udskrevet" fra familiehuset i marts i år, og selvom jeg er "rask" og har været det længe så har jeg altså stadig tankerne til tider.. men det er dog oftes når jeg har set noget i tv, eller en baby ambulance er kørt forbi, eller en alm ambulance.. ja bare et eller andet der mindede mig om hvor skrøbelige vi som mennesker egentlig er..
Jeg vil sige det lettere hårdt til dig.. (men kærligt ment)... fortæl det til terapi!!! det skal du at gøre, ellers kan de ikke hjælpe dig med at bearbejde dine følelser... de vil ikke ringe til nogen som helst, for du gør jo intet galt.. du gør det helt rigtige ved at fortælle det.. det er den eneste måde de kan hjælpe dig på...
som du selv siger så er det jo nok en af "bivirkninger" ved at være mor.. og det er det helt sikkert også.. men der er jo en grænse for hvornår de tanker fylder for meget, og det vil jeg mene de gør den dag man fraholder sit barn visse ting i livet fordi man er bange for skrøbeligheden... så er det at barnet går glip af noget, og det er der ingen af os der ønsker.. Jeg synes også det er meeget vigtigt at få det bearbejdet fordi man giver sin frygt videre til sit barn.. Jeg gik selv til hypnotisør da jeg blev gravid forn at få min araknoforbi/angst væk for netop ikke at gi det videre til min datter. det mener jeg er min pligt som mor - ikke at afholde min datter fra ting bare fordi jeg er bange på en dybt urationel måde. det er også min pligt som mor at være rolig og stabil og derfor var jeg hurtig ude da jeg selv kunne fornemme en dep. var på vej.
Jeg håber virkelig du får det sagt højt næste gang du er hos psykolog - for din og dit barns bedste..
Håber ikke jeg var for hård, jeg mener det på den kærligste måde man kunne tænke sig til.. og selvom jeg ikke kender dig, så ved jeg hvordan du føler og håber du bliver fri for at føle sådan en dag.
stort kram fra en mor der er klar over at livet er skrøbeligt, men stadig tager "chancer" i livet - for det der ikke slår os ihjel - gør os stærkere. 
Anmeld