Mad i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.428 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. september 2010

linemus

Hvad får jeres børn i børnehaven om formiddagen og eftermiddag? Jeg er ikke helt tilfreds med det de får i vores, så jeg vil gerne have noget at sammenligne med og forslag til forbedring inden jeg tager det op i forældrerådet.

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

bette

i mikkels får de gerne musli og yoghurt til morgenmad 

eller nogle havrefras med mælk eller lign. 

så får de noget frugt 

og til middag får de deres madpakke som de har med hjemmefra

så får de sådan lidt efter hvad pædagoerne synes.. 

endten rugbrød med banan eller noget frugt eller et eller andet hjemmebag som er bagt sammen med børnene.. det er lidt forskelligt

Anmeld

2. september 2010

Anja

Morgenmaden (inden 8.00) er nybagte boller eller havregryn med rosiner. Dette betales af børnehaven. Dette benytter vi sjældent, men når jeg starter igen efter barsel om et års tid kommer vi til at benytte det nogle dage.

Formiddagsmaden (ca 9.30) er groft knækbrød med smør eller smøreost og gulerødder. Dette er forældrebetalt. Der laves en liste med hvem der skal have hvad med til hvilke uger. Tror vi har noget med ca hver 3. mdr og det skal være af en værdi af ca 40 kr og helst økologisk. Vi er tilfredse med den ordning.

Eftermiddagsmaden har børnene selv med lige som madpakken til frokost. Eftermiddagsmaden ønsker børnehaven er en kombination af noget groftbrød og frugt/grønt.

Anmeld

2. september 2010

Marco2

Vi er meget tilfredse med den ordning vi har i Emilys børnehave. Jeg ved ikke hvad de får til morgenmad, for Emily kommer først derop 8.20. Kl. 9 får de frugt. Vi skal selv have ét stk. frugt med som bliver lagt i en fælles kurv. Så bliver frugterne skåret ud og så kan børnene tage hvad de har lyst til. Til frokost serveres der forskelligt mad. Har lige vedlagt madplanen for uge 20-21. (Kan ikke lige finde for denne uge).

Om eftermiddagen skal vi selv lave en madpakke som de har med. Det er forskelligt hvad Emsen har med. Skinkehorn, rugbrødsmadder, hjemmebagte boller el.lign og så er der altid lidt frugt/grønt med.

Men vi er ihvertfald godt tilfredse og synes maden er lækker og varieret. 

Menuplan til børnehave og vuggestue børn

maj 2010

Uge 20

Mandag

17

Høns i asparges m. kartofler og ærter

Tirsdag

18

Paneret sej m. tomatsovs, kartofler og grønne asparges

Onsdag

19

Græske frikadeller m. romansk kartoffelsalat. cherrytomater

Torsdag

20

Pasta m. kødsovs samt  Gnave gulerødder

Fredag

21

Rugbrød m. tag-selv pålæg: æg, tunsalat, spegepølse. Agurk og peberfrugt

Uge 21

Mandag

2. pinsedag

Tirsdag

25

Kyllingelår m. bulgursalat og grønne bønner

Onsdag

26

4-kornsgrød m. jordbærkompot. Grovbolle

Torsdag

27

Kinesisk risret m. ærter

fredag

28

Rugbrød m. ta-selv pålæg: humus, makrel og hamburgerryg. Gulerødder, agurk og radiser

Anmeld

2. september 2010

Muffinmus

Til morgenmad er der havregrød/fryn eler cornflakes

Formiddag- boller og frugt eller gulerødder

Frokost rugbrød og nogle gange varm mad

eftermiddag- boller eller frugt og grønt

Anmeld

2. september 2010

Monica

Til morgen er der hj bagt brød (fra fryseren). Ved faktisk ikke om de kan få havregryn og lign..???!! Til formiddag må de spise 1 mad fra madkassen. Til middag spiser de madpakken. Til eftermiddag får de frugt&brød, pizza snegle, risengrød, pasta, frugtgrød eller hva de lige finder på. Eftermiddagsmaden betaler vi 200kr hver 2. måned.

Synes faktisk at den fungere ok

Anmeld

2. september 2010

Mie A

Morgenmad: Havregrød, havregryn, cornflakes eller rugbrød.

Formiddag: Frugt

Eftermiddag: Sørger vi selv for at have med - så det er helt op til  forældrerne selv.

Anmeld

2. september 2010

heaven

hos os (hvor jeg arbejder) er morgenmaden bestående af: cornflakes, havregryn, havregrød, tykmælk eller en "hjemmelavet" musli (blanding af havregryn, rosiner og cornflakes)...... kl halv 9-9 serveres rugbrød med smør... disse 2 måltider betaler børnehaven børnene medbringer selv madpakke til frokost og til kl 14.... indimellem bager vi dog en bolle, som de også får.

i lasses børnehave medbringes selv morgenmad, enten i en lille 1-portionsbøtte eller en hel pakke af noget som så kan stå i madskabet..... kl 9 får de noget rugbrødshalløj. vi medbringer selv frokost og kl 14-mad, om fredagen er det dog fælles frugt, hvor alle børn har medbragt et stykke....

Jannie

Anmeld

2. september 2010

Lise

Får de morgenmad i børnehaven?  Så vidt jeg ved, så får de kun frugt, eller hvad der nu er, om eftermiddagen i Simons BH, udover den medbragte madpakke. Der er selfølgelig langt tid til frokost hvis man bliver afleveret kl 7... hmmm...

Vi betaler vist 200 kr i kvartalet for at bh sørger for frugten.

Anmeld

2. september 2010

linemus

Tak. Det er godt nok forskelligt, men det lyder fornuftigt det hele. Måske kan I hjælpe mig ved at se på, hvordan det er hos os.

Morgenmaden (også inden kl.8) er havregrød/gryn el. cornflakes, men jeg har også set dem servere rugbrød med pålægschokolade.

Formiddag er frugt, som de selv har med, på et fælles fad

Frokost - madpakker.

Eftermiddagsmad: forskelligt fx grovboller med pålægschokolade/syltetøj, knækbrød med pålægschokolade, koldskål... Jeg kan ikke lige huske flere. I dag var det resten af koldskålen + frugt. Det er betalt af børnehaven. Engang imellem får de kage. Og så bliver fødselsdage også holdt om eftermiddagen, hvor fødselsdagsbarnet har noget med.

Det er eftermiddagsmaden, jeg synes er gal. Når jeres børn får boller/knækbrød, hvad får de så derpå? Synes I det er ok at servere pålægschokolade i bh? Er det bare mig, der er sart.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.